Black Friday: Επιφυλακτικοί για τις προσφορές οι Ελληνες – Το 86,7% προτίθεται να κάνει αγορές
Πόσα θα ξοδέψουν
Η πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών και συγκεκριμένα το 86,7% προτίθεται να κάνει αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday, όπως διαπιστώνει σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η Klarna, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio. Μάλιστα, οι περισσότεροι σκοπεύουν να ξοδέψουν αρκετά χρήματα παρά τις οικονομικές πιέσεις.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία έγινε τον Νοέμβριο και στην οποία συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές:
Τα τεχνολογικά είδη πρωταγωνιστούν στις φετινές αγορές
Tα τεχνολογικά προϊόντα παραμένουν η βασική προτεραιότητα για τους Έλληνες καταναλωτές, με το 38,2% να δηλώνει ότι θα επενδύσει στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά τη φετινή Black Friday. Ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια (33,7%), τα χριστουγεννιάτικα δώρα (22,1%), τα είδη σπιτιού (19,1%) και τα προϊόντα ομορφιάς (15,8%). Μόνο το 22,5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει πρόθεση να κάνει αγορές κατά τη Black Friday, αλλά δεν γνώριζε τι θα ήθελε να αγοράσει.
Budget: Πόσα σκοπεύουν να ξοδέψουν οι Έλληνες καταναλωτές
Η πλειοψηφία των καταναλωτών (29,4%) σχεδιάζει να δαπανήσει από 101-250 ευρώ, δείχνοντας μία ισορροπημένη προσέγγιση παρά τις οικονομικές πιέσεις, ενώ το 25,3% στοχεύει σε αγορές μεταξύ 51-100 ευρώ. Το 18,9% σκοπεύει να δαπανήσει 251-500 ευρώ και το 8,9% 501-1.000 ευρώ. Λιγότεροι καταναλωτές προγραμματίζουν δαπάνες από 1.001-2.000 ευρώ (2%) ή ακόμα και πάνω από 2.000 ευρώ (1,2%). Τέλος, το 7,2% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα ξοδέψει λιγότερα από 50 ευρώ. Η Black Friday παραμένει ένα σημαντικό καταναλωτικό ορόσημο, με τους Έλληνες να επενδύουν σημαντικά ποσά παρά την οικονομική πίεση.
Το online shopping κυριαρχεί στη Black Friday
Το 58,7% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά και αγοράζει προϊόντα online, ενισχύοντας τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα, το 25% αναζητά προσφορές online, αλλά ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Αντίθετα, μόλις το 12,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.
Τι πιστεύουν οι Ελληνες για τη Black Friday
Οι αντιλήψεις των Ελλήνων καταναλωτών για τη Black Friday αποκαλύπτουν μία ισορροπία μεταξύ προσδοκιών και επιφυλάξεων. Το 42,3% σχεδιάζει να συγκρίνει τις τιμές για να εξασφαλίσει πραγματικές εκπτώσεις, το 34,5% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, ενώ το 33,9% σκοπεύει να αγοράσει μόνο προϊόντα που θα αγόραζε ούτως ή άλλως, αλλά σε χαμηλότερες τιμές. Παράλληλα, το 20,5% θεωρεί τη Black Friday εξαιρετική ευκαιρία για προσφορές, το 19,7% αναμένει μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ένα αξιοσημείωτο 19,5% δηλώνει ότι απέφυγε πρόσφατα αγορές, περιμένοντας τις χαμηλότερες τιμές της Black Friday.
Ωστόσο, οι καταναλωτές εμφανίζονται και επιφυλακτικοί: Το 32% αμφιβάλλει για τη γνησιότητα των εκπτώσεων, ενώ το 7,2% φοβάται ότι θα ξοδέψει περισσότερα από όσα σχεδίαζε.
«Η φετινή έρευνα της Klarna για τη Black Friday αποτυπώνει την αλλαγή στη νοοτροπία των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι επιδεικνύουν ισορροπία μεταξύ της αξιοποίησης των προσφορών και της προσοχής στο πόσα θα δαπανήσουν. Στην Klarna συνεχίζουμε να στηρίζουμε τους καταναλωτές με ευέλικτες λύσεις πληρωμών, όπως οι άτοκες δόσεις, που εξασφαλίζουν μια απρόσκοπτη και ασφαλή αγοραστική εμπειρία και κατά τη Black Friday» δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.