Θαύμα,θαύμα.Υποχώρησαν η ανεργία και ο πληθωρισμός

Θαύμα,θαύμα.Υποχώρησαν η ανεργία και ο πληθωρισμός
  Αυτά και αν είναι ευχάριστα νέα. Τον μήνα Σεπτέμβριο, μειώθηκαν οι άνεργοι στη χώρα μας σε σχέση με τον Αύγουστο, ενώ σημαντική ήταν η μείωση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Νοέμβριο

Το ποσοστό ανεργίας το Σεπτέμβριο του 2011 ανήλθε σε 17,5%, έναντι 12,6% το Σεπτέμβριο του 2010 και 18,4% το Αύγουστο του 2011. Το σύνολο των απασχολουμένων κατά το Σεπτέμβριο του 2011 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 4.051.109 άτομα. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 857.656 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός ανήλθε σε 4.440.050 άτομα. Τα αντίστοιχα μεγέθη κατά το Σεπτέμβριο των ετών 2006 έως και 2011 παρουσιάζονται στον Πίνακα 1 (σελίδα 2).

-Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 315.386 άτομα σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2010 (μείωση 7,2%) και αυξήθηκαν κατά 16.572 άτομα σε σχέση με το Αύγουστο του 2011 (αύξηση 0,4%).

-Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 229.941 άτομα σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2010 (αύξηση 36,6%) και μειώθηκαν κατά 50.297 άτομα σε σχέση με το Αύγουστο του 2011 (μείωση 5,5%).

-Οι οικονομικά μη ενεργοί, δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, αυξήθηκαν κατά 120.120 άτομα σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2010 (αύξηση 2,8%) και κατά 36.547 άτομα σε σχέση με το Αύγουστο του 2011 (αύξηση 0,8%).

ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ

Με ρυθμό 2,9% "έτρεξε" ο πληθωρισμός το Νοέμβριο σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Αναλυτικότερα από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Νοεμβρίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης 4,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Νοέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι της ίδιας αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 10 – Νοεμβρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 09 – Νοεμβρίου 10, παρουσίασε αύξηση 3,6%, έναντι αύξησης 4,5%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Νοεμβρίου 2011

I. Σύγκριση Νοεμμβρίου 2011, με Οκτώβριο 2011

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Νοέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,8% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης , κυρίως, των τιμών στα νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Ένδυση και Υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των χειμερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης.

δ) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία – Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών του φαγητού εκτός οικίας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

β) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).

ΙΙ. Σύγκριση Νοεμβρίου 2011, με Νοέμβριο 2010

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,9% το μήνα Νοέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών :

α) Κατά 3,8% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.

β) Κατά 4,5% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 9,3% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

ε) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

στ) Κατά 2,7% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

η) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

θ) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των οδοντιατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των νοσηλείων των ιδιωτικών κλινικών.

β) Κατά 0,8% της ομάδας ‘’ Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών .

γ) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ