Οι 8 του Βόλου, ο Ναπολιτάνος, ο Αρθούρος, η "μάχη" του Ηρακλείου και τα Rafale της Εθνικής τράπεζας

Οι 8 του Βόλου, ο Ναπολιτάνος, ο Αρθούρος, η "μάχη" του Ηρακλείου και τα Rafale της Εθνικής τράπεζας

ΤΡΑΠΕΖΕΣ- SSM & μετά τις εκλογές τα Rafale της Εθνικής.

Με μία λεπτομέρεια: η ΑΚΤΩΡ....

Οι 8 του Βόλου, ο Ναπολιτάνος της Ηγουμενίτσας, ο Αρθούρος της Θεσσαλονίκης και η "μάχη" του Ηρακλείου...

Με την προεπιλογή των οκτώ (8) επενδυτικών σχημάτων από το δ.σ του ΤΑΙΠΕΔ για την επόμενη φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του τουλάχιστον 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου το "λιμενικό" περνά στην κυρίως διαδικασία των δεσμευτικών προσφορών. Τα 8 σχήματα (με αλφαβητική σειρά) Advance Properties, Goldair Cargo-Goldair Handling, Intrakat- ΤΕΚΑΛ, Israel Shipyards- Χαλυβουργία Ελλάδος, Mariner Capital, QTerminals, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Για τον τελευταίο (ΟΛΘ) μόλις πρόσφατα η Handelsblatt- με αφορμή τη συμμετοχή στον διαγωνισμό για τον ΟΛΒ- "ανέβασε" θέμα με τίτλο: Ο Σαββίδης ενδιαφέρεται και για άλλα λιμάνια, εννοώντας πέραν της συμμετοχής της DIMERA στον ΟΛΘ. Μία λεπτομέρεια, ωστόσο, που μάλλον διαφεύγει των Γερμανών: μόλις προ 10 ημερών ο Artur Davidian-"δεξί χέρι" του Ιβάν- και εκπρόσωπος της DIMERA- υποχρεώθηκε σε παραίτηση (στο πλαίσιο οδηγίας της Ε.Ε για μη συμμετοχή προσώπων, που σχετίζονται με ρωσικά συμφέροντα-, όπερ... Επίσης ενδιαφέρον ως προς το τίμημα, συνεκτιμώντας πως ο όμιλος Grimaldi-Minoan έναντι 84,2 εκατ. απέκτησε το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας-δλδ στα 126 εκατ. το σύνολο του φορέα, όταν στο ΧΑ η αποτίμηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς δεν ξεπερνά τα 480 εκατ. (τιμή Παρασκευής 31/3) του δε Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης τα 250 εκατ.

Σε αυτή την συγκυρία το τίμημα για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας συνδυαστικά με την πρόοδο της διαδικασίας για του Βόλου ανεβάζει το ενδιαφέρον για το λιμάνι του Ηρακλείου, για το οποίο αναμένεται να γίνει "μάχη". Ο λόγος; η παράθεση των διεκδικητών και μόνο αρκεί: κ/ξ Grimaldi- Minoan, κ/ξ ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Attica Group, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Aviareps (Γιάννης Γρύλος/SKY Express), ΣΕΚΑΒΙΝ (Γιάννης του Σήφη Βαρδινογράννης)- Goldenstep (Μάριος Ηλιόπουλος), Olete Ltd (κυπριακών συμφερόντων) και Portek-GpH Suisse Port Finance (θυγατρική της ιαπωνικής Mitsui & Co, με έδρα την Σιγκαπούρη). Πάντως μέσα Μαρτίου τις εγκαταστάσεις του Ο.Λ. Ηρακλείου επισκέφθηκε επιτελείο ανθρώπων του Napuletano, Emanuele Grimaldi. Ενας διαγωνισμός- που ολοταχώς προς εκλογές και δεδομένων των ιδιαιτεροτήτων της Κρήτης πιθανότερο είναι να μετατεθεί για μετά (με τη νέα κυβέρνηση, νέο υπουργό κ.λ.π) ενώ σύμφωνα με παράγοντες του νησιού θα πρέπει να ειδωθεί συνδυαστικά με τα 2 μεγάλα projects: κατασκευή ΒΟΑΚ και νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι/Ηράκλειο.

ΤΡΑΠΕΖΕΣ- SSM & μετά τις εκλογές τα Rafale της Εθνικής.

Σε αναμονή της απάντησης του Επόπτη το εγχώριο συστημικό banking, μετά την αποστολή των αποτελεσμάτων της Διαδικασίας Αξιολόγησης Επάρκειας Κεφαλαίου στον SSM. Τα Internal Capital Adequacy Assesment Process συντάχθηκαν σύμφωνα με το basic και το worst scenario, από κοινού με τα αναθεωρημένα πλάνα μείωσης μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (Non Performing Exposures/NPEs). Το διαφοροποιό στοιχείο- με τους προ Silikon Valley Bank, Credit Susisse e.t.c ελέγχους- τα ενισχυμένα- σε ορίζοντα 3ετίας-κόστη πρόσκτησης καταθέσεων. Συν τω χρόνω η διοίκηση της Εθνικής επισπεύδει την εξυγίανση του ισολογισμού από NPEs και ανακτηθέντα ακίνητα χωρίς να προβεί σε απόσχιση (και πώληση ) του κλάδου διαχείρισης "μη εξυπηρετούμενων" , όπως οι άλλες 3 συστημικές. Σύμφωνα με τα στοιχεία ισολογισμού 2022 τα NPEs μειώθηκαν στα 1,8 δισ. (31/12/2022) με το NPE/ratio στο 5,2% και στο 88,4% τον συντελεστή κάλυψης από σωρευμένες προβλέψεις. Για μετά τις εκλογές η διοίκηση Μυλωνά θα...τροχοδρομήσει την έξοδο από το...υπόστεγο και του project Rafale, που περιλαμβάνει ακίνητα αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ.

Είναι δυνατόν...;

Διάβαζα στο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Δημήτρη Κόκκορη (mononews) πως οι αποδοχές του νέου CEO της ΕΧΑΕ Γιάννου Κοντόπουλου ανήλθαν στα 406.246 ευρώ ( ! ). Διπλασιασμός αμοιβών μελών του Δ.Σ, για τον δε διευθύνοντα εξαιρούμενου του πριμ υπογραφής, το σκέλος των σταθερών αμοιβών ανέρχεται στα 300.000 δλδ περί τα 21.430 (Χ14 μισθοδοσίες ετησίως). Οι εν λόγω αμοιβές είναι κατά 57,9% περισσότερες του προηγούμενου (Σωκράτη Λαζαρίδη/αμοιβή αποζημίωσης 463.994 ευρώ) δλδ σχεδόν διπλάσιες του Διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος. Να σημειωθεί πως, ο Γιάννος Κοντόπουλος αναδείχθηκε CEO της ΕΧΑΕ μετά από διαδικασία που "έτρεξε" η Egon Zehnder (Ανδρέας Γαβριηλίδης) η ίδια που εξέλεξε ως CEO της Αttica Bank την Ελένη Βρεττού της οποίας οι αμοιβές είναι αρκούντως "τσιμπημένες".

Επανακρατικοποίηση της Εθνικής;

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις Δραγασάκη για επανεξέταση της φορολογίας στα μερίσματα των επιχειρήσεων και του "χτυπήματος" Τζάκρη για πλαφόν 5% σε 15 μεγάλους ομίλους στην ενέργεια, τα διυλιστήρια και τον τραπεζικό τομέα να τεθούν επί του προεκλογικού "τύπου των ήλων" θέσεις/ζητήματα (κυρίως) των Ν.Δ-ΣΥΡΙΖΑ. Επίσης καλό θα είναι να τεκμηριώνονται- με στοιχειωδώς αποδεκτά...μαθηματικά- όπως για παράδειγμα η...βολή της Θεοδώρας της Πέλλας για επανακρατικοποίηση της Εθνικής. Γιατί με το ΤΧΣ να ελέγχει το 40,37% του μ.κ του Ομίλου της Τραπέζης Εθνικής, που βάσει της τιμής "κλεισίματος" την Παρασκευή στα 4,47 ευρώ έχει χρηματιστηριακή αξία 4,09 δισ. Κομματάκι δύσκολο, εκτός εάν η κ. Τζάκρη το εννοεί αλλιώς... Μου μπαίνουν ιδέες...

Εκλεισε το deal ΕΛΛΑΚΤΩΡ- Intrakat με την εισηγμένη των Εξάρχου-Καϋμενάκη-Μπάκου να αποκτά την ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ έναντι 214 εκατ.

Με μία λεπτομέρεια: η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις εξαιρείται της συμφωνίας, καθώς οι μέτοχοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (Reggeborgh/Holterman- πλευρά Βαρδινογιάννη ) προσβλέπουν στον συγκεκριμένο τομέα, άλλωστε συμμετέχουν στον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση της "Αττικής Οδού". Ο συγκεκριμένος τομέας είναι στο monitoring των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να διαθέτει ένα ευρύ portfolio "συμμετοχών σε παραχωρήσεις", την Mytilineos να δημιουργεί ξεχωριστή εταιρεία-την Μ-Παραχωρήσεις- διεκδικώντας μερίδιο από το...holy grail των "παραχωρήσεων" (Αττική Οδός). Το ενδιαφέρον; όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil συνεργάζονται σε σειρά ενεργειακών projects (CCGT Κομοτηνής, ισχύος 877 MW-ανήκει στην Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής- αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024) ποιος μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο συνεργασίας τους και στις παραχωρήσεις; Οι παλαιότεροι θα θυμούνται πως το 2007 γνωστός deal maker είχε εκπονήσει στον σχεδιασμό ενός portfolio παραχωρήσεων (συμμετοχών του-τότε- ΕΛΛΑΚΤΩΡα- ) και μάλιστα είχε προτείνει στον Γιώργο Μπόμπολα την εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Είχε λεχθεί- τότε- πως το σχέδιο (σε όρους αποτίμησης ενός ΙΡΟ θα μπορούσε να φτάσει ακόμη και τα 500 εκατ.) είχε φανεί υποτιμημένο με συνέπεια να μείνει στα χαρτιά.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ