Aegean: Πως είδαν AXIA και NBG τα αποτελέσματα εξαμήνου - Ποιοι παράγοντες επηρέασαν την κερδοφορία
Σύσταση outperform από την NBG
Η Axia Research κάνει λόγο για ένα σταθερό (solid) σύνολο αποτελεσμάτων β’ τριμήνου για την Aegean, με την κερδοφορία να είναι σύμφωνη με τις προσδοκίες της χρηματιστηριακής και διατηρεί υπό εξέταση (under review) την τιμή στόχο.
Σύμφωνα με την AΧΙΑ, αυτό ήταν το δεύτερο κερδοφόρο πρώτο εξάμηνο για την Aegean στην ιστορία της. Στο τέλος Ιουνίου 2024, τα ταμειακά διαθέσιμα είχαν αυξηθεί κατά 108,1 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το τέλος του 2023 και διαμορφώθηκαν σε 814,4 εκατ. ευρώ, λόγω των ισχυρών λειτουργικών ταμειακών ροών (357,2 εκατ. ευρώ έναντι 356,2 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 23) και των προπωλήσεων για την καλοκαιρινή περίοδο.
Το καθαρό χρέος (συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων) στο τέλος Ιουνίου 2024 διαμορφώθηκε σε 1,3 δισ. ευρώ σε σύγκριση με 1,12 δισ. ευρώ στο τέλος του 2023.
Σύμφωνα με την Axia, η επιβατική κίνηση ήταν μεν υψηλότερη, ωστόσο από την άλλη ο αυξημένος ανταγωνισμός και το υψηλότερο κόστος πίεσαν την κερδοφορία.
Τιμή στόχο 19,2 ευρώ και σύσταση «υπεραπόδοση» (outperform) δίνει η NBG Securities για την Aegean, σε νέο flash note με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα α’ εξαμήνου της αεροπορικής εταιρείας. Πρόκειται για upside (περιθώριο ανόδου) σχεδόν 75% σε σύγκριση με την τρέχουσα τιμή της μετοχής (11,02 ευρώ).
Σύμφωνα με τους αναλυτές της NBG, ο αυξημένος ανταγωνισμός, οι χαμηλότεροι συντελεστές φορτίου και οι αντίθετοι «άνεμοι» σε ό,τι αφορά το κόστος επηρέασαν τα λειτουργικά αποτελέσματα της Aegean.
Επιπλέον, τα ισχυρά αποτελέσματα του β’ τριμήνου οδήγησαν σε δύσκολες συγκρίσεις σε ετήσια βάση, με τα EBITDA και τα καθαρά κέρδη β’ τριμήνου να μειώνονται κατά 5% και 15%, στα 114,4 εκατ. ευρώ και τα 43,9 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής. Κάνει επίσης λόγο για ισχυρό free cash flow (FCF) και δυνατή ταμειακή θέση.
Η NBG παραμένει θετική για την Aegean, βασιζόμενη στα υγιή fundamentals της επιχείρησης, αφήνοντας το περιθώριο για μια ελκυστική μερισματική απόδοση. Αναγνωρίζει επίσης ότι, παρόλο που το ζήτημα του κινητήρα GTF έχει επηρεάσει την χωρητικότητα, η Aegean θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τα τμήματα υψηλού κέρδους του δικτύου της.