ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τη νέα σύμβαση

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τη νέα σύμβαση

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε πλειοδοτήσει τον Σεπτέμβριο του 2023 στον διαγωνισμό για την 25ετή λειτουργία

Τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού ολοκλήρωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για τη συμβασιοποίηση του έργου.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο έλαβε τον φάκελο από το ΤΑΙΠΕΔ στις 5 Ιουλίου και σε μικρό χρονικό διάστημα ήλεγξε και έδωσε την έγκριση του.

Η γρήγορη έγκριση του Ανώτατου Δικαστηρίου υπηρετεί, κατά πληροφορίες, το στόχο του ΤΑΙΠΕΔ για το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης ενδεχομένως και μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε πλειοδοτήσει τον Σεπτέμβριο του 2023 στον διαγωνισμό για την 25ετή λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, υποβάλλοντας προσφορά 3,27 δισ. ευρώ.

Η σύμβαση με το υφιστάμενο σχήμα παραχώρηση εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024 και στη συνέχεια η Αττική Οδός θα περάσει στη διαχείριση του Δημοσίου, μέχρι να αναλάβει το έργο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ