Το X ξεκινά τις συνδρομές premium - Χρεώνει 1 δολ. τους νέους χρήστες στη Ν. Ζηλανδία και Φιλιππίνες
Αγώνας δρόμου για αύξηση των εσόδων - Ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά για την πρόσβαση στην πλατφόρμα
Ο Έλον Μασκ ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X, παλαιότερα γνωστή ως Twitter, θα κυκλοφορήσει σύντομα δύο νέα επίπεδα συνδρομών premium.
"Το ένα είναι με χαμηλότερο κόστος με όλες τις δυνατότητες, αλλά χωρίς μείωση στις διαφημίσεις, και το άλλο είναι πιο ακριβό, αλλά δεν έχει διαφημίσεις", ανέφερε ο Μασκ σε μια ανάρτηση στο X.
Ο Μασκ, ο οποίος ανέλαβε την πλατφόρμα τον Οκτώβριο του 2022, προσπαθεί να αυξήσει τα έσοδα χρεώνοντας τους χρήστες και αντικαθιστώντας τους διαφημιστές, οι οποίοι σταμάτησαν να αγοράζουν διαφημίσεις μετά την απόλυση των περισσότερων υπαλλήλων και διέλυσε τις ομάδες εποπτείας περιεχομένου.
Ο Μασκ έχει αναγνωρίσει ότι η πλατφόρμα έχει δεχθεί πλήγμα στα έσοδα και έχει κατηγορήσει ακτιβιστές ότι ασκούν πίεση στους διαφημιστές.
Αν και δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τα προγράμματα συνδρομής, μια δοκιμαστική εκδοχή από το X νωρίτερα αυτή την εβδομάδα πρότεινε αρκετούς περιορισμούς για χρήστες που δεν θέλουν να πληρώσουν για την υπηρεσία.
Το X άρχισε να χρεώνει 1$ στους νέους χρήστες στη Νέα Ζηλανδία και τις Φιλιππίνες ως δοκιμαστικά για την πρόσβαση στην πλατφόρμα.
Οι νέοι χρήστες που επέλεξαν να μην εγγραφούν θα μπορούν να κάνουν μόνο ενέργειες "μόνο για ανάγνωση", όπως: ανάγνωση αναρτήσεων, παρακολούθηση βίντεο και παρακολούθηση λογαριασμών, ανέφερε η εταιρεία στον ιστότοπό της.
Η μέθοδος συνδρομής "Not A Bot" της πλατφόρμας στοχεύει στη μείωση των ανεπιθύμητων μηνυμάτων, της χειραγώγησης της πλατφόρμας και της δραστηριότητας του bot.
Άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν επίσης πειραματιστεί με έναν συνδυασμό προγραμμάτων που υποστηρίζονται από διαφημίσεις και συνδροές. Ενώ το YouTube της Alphabet διαθέτει πληρωμένα και δωρεάν προγράμματα που υποστηρίζονται από διαφημίσεις, τα προγράμματα που υποστηρίζονται από διαφημίσεις του Netflix είναι επίσης με χρέωση, αν και σε μικρότερη τιμή.
Το YouTube, το οποίο όπως και το X είναι γεμάτο από περιεχόμενο χρηστών, μοιράζεται ένα μέρος των εσόδων από τις συνδρομές του με τους δημιουργούς. Η X, η οποία μοιράζεται επίσης μέρος των εσόδων της από διαφημίσεις με τους δημιουργούς περιεχομένου, δεν αποκάλυψε εάν οι δημιουργοί περιεχομένου θα πληρώνονται σε μοντέλα συνδρομής χωρίς διαφημίσεις.
Για να δημιουργήσει έσοδα, ο Μασκ άρχισε να χρεώνει 8 δολάρια το μήνα για τη συνδρομητική υπηρεσία μπλε επιταγών και πρόσφερε εκπτώσεις σε εταιρείες για να διαφημιστούν στην πλατφόρμα.
Ωστόσο, καθώς η εταιρεία αντιμετώπισε κριτική για τη χαλαρή συγκράτηση περιεχομένου, οι διαφημιστές δεν ήθελαν οι διαφημίσεις τους να εμφανίζονται δίπλα σε ακατάλληλο περιεχόμενο.
Την περασμένη εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για το X για να διαπιστώσει εάν συμμορφώνεται με τους νέους τεχνολογικούς κανόνες για παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο μετά τη διάδοση παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα της μετά την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ.