Στην Ευρώπη θα κατασκευαστούν δύο νέα μεγάλα εργοστάσια μπαταριών- Επενδύσεις 10 δισ. ευρώ
Η Northvolt θα μπορούσε να επενδύσει 3-5 δισ. ευρώ καθώς Ευρώπη και ΗΠΑ αγωνίζονται για πράσινες βιομηχανικές επενδύσεις
Δύο κατασκευαστές μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων σχεδιάζουν να ξοδέψουν περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε εργοστάσια στην Ευρώπη, ανακοίνωσαν την Παρασκευή.
Και τα δύο εργοστάσια θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται το 2026, θα απασχολούν χιλιάδες άτομα και θα προμηθεύουν μπαταρίες σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η σουηδική Northvolt δήλωσε ότι πρόκειται να επιλέξει τη Heide στη βόρεια Γερμανία για το εργοστάσιό της εφόσον εγκριθούν οι επιδοτήσεις, μετά από μήνες ανησυχίας ότι θα επέλεγε μια επένδυση στη Βόρεια Αμερική και όχι στην Ευρώπη, ενώ η ProLogium της Ταϊβάν ανακοίνωσε εργοστάσιο στη γαλλική πόλη Δουγκέρκη.
Η Ευρώπη, όπου υπάρχουν αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η BMW, προσπαθεί να μειώσει την εξάρτηση από τις ασιατικές χώρες για μπαταρίες που θα τροφοδοτούν πράσινα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Northvolt, μαζί με τη Volkswagen, ηγούνται μιας μερίδας ευρωπαίων παικτών που ανοίγουν το δρόμο για μια εγχώρια βιομηχανία μπαταριών, με ένα μεγάλο μέρος της προγραμματισμένης χωρητικότητας στην Ευρώπη θα ανήκει σε Ασιάτες παίκτες.
Το εργοστάσιο της ProLogium από την Ταϊβάν θα είναι το πρώτο της εργοστάσιο μπαταριών αυτοκινήτων στο εξωτερικό.
Τόσο η Γερμανία όσο και η Γαλλία έπρεπε να "γλυκάνουν" το πλαίσιο επιδότησης, αφού οι Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν πέρυσι σημαντικές φορολογικές επιδοτήσεις για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, δίνοντας στους κατασκευαστές μπαταριών μια ελκυστική εναλλακτική λύση.
Οι επιδοτήσεις για το Northvolt, που εκτιμάται ότι είναι περίπου μισό δισεκατομμύριο ευρώ, θα είναι οι πρώτες που παρέχονται από τη Γερμανία από το νέο «Προσωρινό Πλαίσιο Κρίσης και Μετάβασης» της Ευρώπης, που εγκρίθηκε ως απάντηση στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και επεκτάθηκε φέτος για να υποστηρίξει έργα πράσινης μετάβασης.
Οι επιδοτήσεις πρέπει ακόμη να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ένα δεύτερο εργοστάσιο θα μπορούσε επίσης να κατασκευαστεί παράλληλα και αλλού, είπε εκπρόσωπος της Northvolt, υποδεικνύοντας ότι η απόφαση να κατασκευαστεί στη Γερμανία δεν αποκλείει την πιθανότητα ενός περαιτέρω εργοστασίου στη Βόρεια Αμερική.
Ξένες και εγχώριες εταιρείες έχουν επενδύσει στη Γερμανία για να τροφοδοτήσουν την αναπτυσσόμενη βιομηχανία EV της. Η CATL η οποία επεκτείνεται γρήγορα εκτός Κίνας, εντείνει την παραγωγή του εργοστασίου της κοντά στην Ερφούρτη στη Γερμανία και η BASFκατασκευάζει ένα εργοτάξιο υλικών μπαταριών στο Schwarzheide, στην ανατολική Γερμανία.
Η U.S. Microvastεν τω μεταξύ, έχτισε ήδη ένα εργοστάσιο στο Ludwigsfelde, νότια του Βερολίνου.
Για την ProLogium, ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν άσκησε πίεση για το εργοστάσιο να κερδίσει άλλους διαγωνιζόμενους όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, προσφέροντας και ανταγωνιστικές τιμές ενέργειας, δήλωσαν στελέχη της ταϊβανέζικης εταιρείας.