Νέα 48ωρη απεργία της ΠΝΟ στις 10 & 11 Δεκεμβρίου
Η διοίκηση της Ομοσπονδίας κάνει λόγο για αδιάλλακτη θέση και εμπαιγμό των εργοδοτών, έλαβε υπόψη, όπως αναφέρει, και τη στάση της κυβέρνησης, μετά και την προηγούμενη 48ωρη απεργιακής της κινητοποίησης στις 11-12 Νοεμβρίου.
Νέα 48ωρη πανελλαδική απεργία, για όλες τις κατηγορίες πλοίων, από ώρα 00:01 της 10ης Δεκεμβρίου, ημέρα Παρασκευή, έως τις 24:00 της 11ης Δεκεμβρίου, ημέρα Σάββατο, οπότε και όλα τα πλοία παραμείνουν με δεμένους κάβους και δεν θα εκτελεστεί κανένα δρομολόγιο, κήρυξε, με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Η ΠΝΟ ζητεί την κατανόηση και την πλήρη συμπαράσταση τόσο του επιβατικού κοινού όσο και όλων των εργαζομένων, «διότι ο αγώνας ο οποίος διεξάγεται δεν είναι αγώνας που αφορά μόνο τους Έλληνες ναυτεργάτες, αλλά αφορά όλη την τάξη των εργαζομένων».
Η διοίκηση της Ομοσπονδίας κάνει λόγο για αδιάλλακτη θέση και εμπαιγμό των εργοδοτών, έλαβε υπόψη, όπως αναφέρει, και τη στάση της κυβέρνησης, μετά και την προηγούμενη 48ωρη απεργιακής της κινητοποίησης στις 11-12 Νοεμβρίου.
Έδωσε έκτοτε, όπως σημειώνει, «μια τελευταία ευκαιρία στην εργοδοσία και στην κυβέρνηση να αλλάξουν τη στείρα και αρνητική συμπεριφορά και στάση τους και να πρυτανεύσει η λογική στην πλευρά τους».
Όπως υπογραμμίζει, τότε η απεργία της αποφασίστηκε ως έσχατο μέτρο για την προάσπιση και διεκδίκηση των «δίκαιων αιτημάτων μας ως Ελλήνων ναυτικών, με αιχμή του δόρατος τις μισθολογικές αυξήσεις στις Συλλογικές Συμβάσεις για τα έτη 2020 και 2021, χωρίς να υποτιμάται και να υποβαθμίζεται και η σημασία των υπολοίπων εξίσου καυτών αιτημάτων του κλάδου (ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, εκπαίδευση, Υπηρεσίες Γενικών Μητρώων, ΓΕΝΕ, ανεργία και μαύρη ανασφάλιστη εργασία, οργανικές συνθέσεις πληρωμάτων κλπ).
Όμως, παρά την προσωρινή αναστολή και την έμπρακτη με αυτόν τον τρόπο επιδειχθείσα καλοπιστία μας, η εργοδοτική πλευρά, συνεχίζοντας την τακτική της συνεχούς κωλυσιεργίας, όχι μόνο δεν βελτίωσε, έστω και επ’ ελάχιστο την αρνητική της θέση, αλλά πεισματικά, όχι μόνον εξακολουθεί να αρνείται τη χορήγηση ουσιαστικών αυξήσεων στους μισθούς των ναυτεργατών, αλλά, υποτιμώντας και τη νοημοσύνη μας, με παραπλανητικά τερτίπια και παραλλαγές προσπαθεί να πείσει για τα "φιλεργατικά της αισθήματα", και ομιλεί για "αυξήσεις" της τάξεως του 0% για το 2020, του 1% χωρίς αναδρομική ισχύ για το 2021 και του 1% για τη σύμβαση του 2022 (!!!!!), δημιουργώντας έτσι ευθέως συνθήκες "πολεμικής αντιπαράθεσης", "ξεχνώντας", να αναφέρει ότι από το 2019 οι ναυτεργάτες, όχι μόνο δεν πήραν 1 ευρώ αύξηση, αλλά χάρις στη σκληρή δουλειά τους, και χωρίς να πληρώνονται επί μήνες πολλές φορές, με μειωμένες και ελλιπείς συνθέσεις, με πολλαπλάσιες ώρες απασχόλησης από ότι προβλέπει ο νόμος, κατάφεραν και κράτησαν όρθιες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, παρά τις πρόσθετες δυσκολίες της πανδημίας, προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι συγκοινωνίες.
Εξάλλου, παρά τις συνεχείς επισημάνσεις και διαμαρτυρίες μας, και τις αντίστοιχες υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις των αρμοδίων, σχετικά με τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας, στο ΚΕΣΕΝ, στο ΓΕΝΕ, στα Μητρώα, στα Σωστικά Μέσα, στον Οίκο του Ναύτη και στο ΝΑΤ, όχι μόνο δεν επιλύονται και δεν βελτιώνονται, αλλά εξακολουθούν να συσσωρεύονται καθημερινά, με αποκορύφωμα τον καταιγισμό σειράς πρόσθετων αντεργατικών νόμων και την εξακολούθηση εφαρμογής του ναυτοκτόνου νόμου 4150/2013 για τις μειωμένες ειδικές συνθέσεις στα ακτοπλοϊκά και επιβατηγά/μεσογειακά πλοία, του Ν. 4714/2020, που επεμβαίνει στην εσωτερική αυτονομία και λειτουργία των σωματείων μας, του Ν. 4770/2021, με τον οποίο μειώνονται χαριστικά και στην κυριολεξία μηδενίζονται τα πρόστιμα για τις παραβάσεις της ναυτεργατικής νομοθεσίας σχετικά με την υπεραπασχόληση των Ναυτικών μας και του Ν. 4808/2021, που στην κυριολεξία αποτελεί σκούπα των απεργιακών αγώνων».