Netflix: Λέει "Όχι" στη διαφήμιση σε παιδικά προγράμματα, νέες ταινίες
Μπορεί ακόμα να προσελκύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικές πωλήσεις
Το παιδικό πρόγραμμα και οι νέες ταινίες της Netflix Inc. θα παραμείνουν χωρίς διαφημίσεις όταν η εταιρεία παρουσιάσει την υπηρεσία που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, σύμφωνα με άτομα εξοικειωμένα με τα σχέδια.
Το Netflix είπε στους συνεργάτες ότι δεν θα προβάλλει διαφημίσεις κατά τη διάρκεια πρωτότυπων παιδικών προγραμμάτων. Η εταιρεία εξακολουθεί να επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες. Επιπλέον, ορισμένα στούντιο που έχουν αδειοδοτήσει το Netflix για τα δικαιώματα παιδικών προγραμμάτων δεν θα επιτρέψουν στην εταιρεία να προβάλλει διαφημίσεις σε αυτά. Η εταιρεία αποφάσισε ότι οι πρωτότυπες ταινίες θα πρέπει να παραμείνουν χωρίς διαφημίσεις, τουλάχιστον στην αρχή, κάτι που θα πρέπει να καθησυχάσει τις ανησυχίες των κορυφαίων κινηματογραφιστών.
Το Netflix εξακολουθεί να ολοκληρώνει τα σχέδια για την υπηρεσία που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, πράγμα που σημαίνει ότι οι λεπτομέρειες και οι στρατηγικές θα μπορούσαν ακόμα να αλλάξουν. Η εταιρεία στοχεύει να εισαγάγει το διαφημιστικό επίπεδο στις αρχές του επόμενου έτους. Το Netflix αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχέδιά του πέρα από το να πει ότι βρίσκεται ακόμη στα πρώτα στάδια για να καταλάβει τη διαφημιστική επιχείρηση.
Η νέα βαθμίδα θα κοστίζει λιγότερο από την τρέχουσα υπηρεσία και αποτελεί μέρος ενός σχεδίου για να γίνει το Netflix πιο ελκυστικό για τους καταναλωτές που έχουν επίγνωση του κόστους. Η εταιρεία έχασε συνδρομητές τους πρώτους έξι μήνες του έτους και πρέπει να αρχίσει να προσθέτει ξανά πελάτες για να αντιστρέψει μια πτώση περίπου 65% στην τιμή της μετοχής της από τα τέλη Νοεμβρίου. Περισσότεροι από 220 εκατομμύρια άνθρωποι πληρώνουν για το Netflix και εκατοντάδες εκατομμύρια άλλοι το χρησιμοποιούν είτε επειδή είναι συγγενείς ενός συνδρομητή είτε επειδή μοιράζονται τη σύνδεση από έναν φίλο ή γνωστό.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι το Netflix θα μπορούσε να αποφέρει 3 δισεκατομμύρια έως 4 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε πωλήσεις διαφημίσεων. Αυτό θα το καθιστούσε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στη διαδικτυακή διαφήμιση βίντεο. Το Netflix δεν θα εισάγει διαφημίσεις στην υπάρχουσα υπηρεσία του.
Ενώ το Netflix μπορεί να εισάγει διαφημίσεις σε προγράμματα που του ανήκουν, δεν έχει τα δικαιώματα να το κάνει για ολόκληρο τον κατάλογό του, επειδή αδειοδοτεί χιλιάδες τίτλους από εξωτερικά στούντιο. Πολλές από αυτές τις συμφωνίες δεν περιλαμβάνουν τα δικαιώματα προσφοράς προγραμμάτων σε περιβάλλον που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, αναγκάζοντας το Netflix να επιστρέψει και να πληρώσει επιπλέον. Η εταιρεία διαπραγματεύεται τώρα για τα δικαιώματα με εταιρείες όπως η Sony Group Corp., η Paramount Global και η Warner Bros. Discovery Inc. Το Netflix θα πληρώσει μεταξύ 10% και 15% της τρέχουσας αξίας των συμφωνιών για να εξασφαλίσει τα δικαιώματα, σύμφωνα με πληροφορίες.
Πολλοί από αυτούς τους συνεργάτες δεν θα επιτρέπουν διαφημίσεις κατά τη διάρκεια επιλεγμένων προγραμμάτων, αν και το Netflix θα μπορούσε ακόμα να προβάλλει σποτ πριν ή μετά από ορισμένα από αυτά. Ο συν-Διευθύνων Σύμβουλος του Netflix, Τεντ Σαράντος, έχει ήδη δηλώσει ότι η εταιρεία δεν θα προσφέρει όλες τις εκπομπές από την τρέχουσα υπηρεσία της στη διαφημιστική έκδοση.
Η Walt Disney Co., ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Netflix στη ροή βίντεο επί πληρωμή, εργάζεται επίσης σε μια έκδοση που υποστηρίζεται από διαφημίσεις της ναυαρχίδας της υπηρεσίας, Disney +. Το Hulu, που ανήκει κατά πλειοψηφία στη Disney, έχει ήδη μια έκδοση με διαφημίσεις.
Τόσο η Disney όσο και το Netflix σχεδιάζουν να προβάλλουν λιγότερες διαφημίσεις στο διαδίκτυο από ότι βλέπουν οι θεατές σε ζωντανή τηλεόραση ή στις περισσότερες υπηρεσίες ροής. Ελπίζουν επίσης να χρεώσουν υψηλότερες τιμές από το βιομηχανικό πρότυπο. Η Disney εξαρτάται περισσότερο από τα παιδικά προγράμματα από το Netflix.
Ο παιδικός προγραμματισμός αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση όσον αφορά τη διαφήμιση. Η Google και το YouTube έπρεπε να πληρώσουν 170 εκατομμύρια δολάρια για παραβίαση των νόμων περί απορρήτου των παιδιών. Το Netflix θα προβάλλει παιδικά προγράμματα στην ειδησεογραφική του υπηρεσία χωρίς τις διαφημίσεις και θα μπορούσε, κάποια στιγμή αργότερα, να αποφασίσει να εισαγάγει διαφημίσεις.
Οι ταινίες παρουσιάζουν μια διαφορετική πρόκληση. Οι περισσότεροι κινηματογραφιστές δεν θέλουν να κάνουν μια ταινία που κάνει το ντεμπούτο της με διαφημίσεις που διακόπτουν την ιστορία. Οι κινηματογράφοι βάζουν διαφημίσεις πριν από νέες ταινίες, αλλά όχι κατά τη διάρκεια αυτών.
Το Netflix μπορεί ακόμα να αποκομίσει πολλά χρήματα χωρίς να εμφανίζει διαφημίσεις στο μεγαλύτερο μέρος του προγράμματός του, σύμφωνα με ειδικούς του κλάδου. Η εταιρεία έχει μια μεγάλη ομάδα πιθανών θεατών και είναι γνωστή για τα προγράμματα υψηλής ποιότητας, όπως τα "Stranger Things", "Bridgerton" και "Squid Game". Το HBO Max δεν εμφανίζει διαφημίσεις κατά τη διάρκεια προγραμμάτων HBO, συμπεριλαμβανομένων σειρών όπως το "Game of Thrones" και το "The Sopranos" που κυκλοφόρησαν αρχικά χωρίς διαφημιστικά διαλείμματα. Το Netflix μπορεί να επιστρέψει και να εισαγάγει διαφημιστικά διαλείμματα σε ορισμένες από τις πρωτότυπες σειρές του που έχουν εμφανιστεί στο παρελθόν χωρίς τέτοιες διακοπές.
Η Microsoft Corp. θα χειριστεί την τεχνολογία και τις πωλήσεις για διαφήμιση στο Netflix, τουλάχιστον αρχικά. Εάν εξελιχθεί σε μια αρκετά μεγάλη επιχείρηση, το Netflix πιθανότατα θα δημιουργήσει τη δική του λειτουργία διαφημίσεων-πωλήσεων. Η εταιρεία επιδιώκει ήδη να προσλάβει πωλητές και ένα στέλεχος για να ηγηθεί της υπηρεσίας της που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.