ΑΠΘ: Ενεργοποιήθηκε η υπηρεσία «Panic Button» στο campus
Τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας μέσω της εφαρμογής και με ένα άγγιγμα στο «Panic Button» έχουν τη δυνατότητα να κοινοποιούν σε πραγματικό χρόνο στα αρμόδια όργανα του Πανεπιστημίου τη θέση όπου λαμβάνει χώρα ένα επείγον περιστατικό
Σε λειτουργία τέθηκε η υπηρεσία «Panic Button» για την αναφορά επειγόντων περιστατικών εντός του campus του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Με την ενεργοποίησή της ήδη περισσότεροι από 500 φοιτητές του ΑΠΘ έχουν εγκαταστήσει στις συσκευές των κινητών τηλεφώνων τους την εφαρμογή «AUTh Campus Safety», που είναι διαθέσιμη μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας διανομής εφαρμογών «GooglePlay».
Τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας μέσω της εφαρμογής και με ένα άγγιγμα στο «Panic Button» έχουν τη δυνατότητα να κοινοποιούν σε πραγματικό χρόνο στα αρμόδια όργανα του Πανεπιστημίου τη θέση όπου λαμβάνει χώρα ένα επείγον περιστατικό, το οποίο αφορά απειλή ασφάλειας, παράνομη δραστηριότητα και καταστροφές, ή κίνδυνο υγείας, ώστε να κινητοποιείται άμεσα η υπηρεσία ασφάλειας του ΑΠΘ και να δρομολογούνται χωρίς καθυστέρηση οι απαραίτητες ενέργειες.
«Με την καινοτόμο αυτή υπηρεσία μπορεί εύκολα και γρήγορα οποιοδήποτε μέλος του ΑΠΘ να δηλώσει ένα έκτακτο περιστατικό προκειμένου να γίνουν άμεσα οι απαιτούμενες ενέργειες. Με τον τρόπο αυτό επιθυμούμε να εδραιωθεί στα μέλη της οικογένειας του Αριστοτελείου το αίσθημα ασφάλειας, για το οποίο εργαζόμαστε συστηματικά», αναφέρεται στο μήνυμα των πρυτανικών Αρχών του ΑΠΘ προς την πανεπιστημιακή κοινότητα.
Η εφαρμογή βασίζεται σε υποδομές Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών με χρήση των δυνατοτήτων προσδιορισμού θέσης GPS των φορητών συσκευών (tablets ή κινητών τηλεφώνων) σε εξωτερικούς χώρους και την τεχνολογία Wi-Fi fingerprinting για τον προσδιορισμό της θέσης του συμβάντος σε εσωτερικούς χώρους.
Για την πρόσβαση στην υπηρεσία αναφοράς επειγόντων περιστατικών, η εφαρμογή έξυπνων κινητών συσκευών απαιτεί την πιστοποίηση του χρήστη μέσω του ιδρυματικού του λογαριασμού. Η χρήση της υπηρεσίας είναι προαιρετική, ενώ το Πανεπιστήμιο συλλέγει μόνο τα δεδομένα που είναι απολύτως απαραίτητα για την εξυπηρέτηση του σκοπού της υπηρεσίας.
Η βασική λειτουργικότητα του συστήματος περιλαμβάνει το «Panic Button» με εντοπισμό θέσης εξωτερικού χώρου του campus, λειτουργία προσδιορισμού θέσης με υπόδειξη σε χάρτη, υποστήριξη Android συσκευών, κεντρική χαρτογραφική πλατφόρμα διαχείρισης συμβάντων, ενώ ήδη σχεδιάζονται η υποστήριξη συσκευών iOS και περαιτέρω διεύρυνση των δυνατοτήτων της εφαρμογής όπως ο εντοπισμός θέσης εσωτερικού χώρου με μεγάλη ακρίβεια, η καθοδήγηση ομάδων απόκρισης, η αποστολή ειδοποιήσεων προώθησης ιστού (push notifications)κ.α