Οι κινέζοι κατασκευαστές EV κάνουν απόβαση στην Ευρώπη
Οι Κινέζοι κατασκευαστές EV αυξάνουν το μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη - Το κόστος εισαγωγής και η χαμηλή αναγνώριση μάρκας δημιουργούν προκλήσεις
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας (EV), οι οποίοι ανταγωνίζονται με ξένους στην εγχώρια αγορά έρχονται στην Ευρώπη - και αντιμετωπίζουν ένα νέο σύνολο προκλήσεων.Τα στερεότυπα της κινεζικής κατασκευής, του κόστους εισαγωγής και μιας λιγότερο αναπτυγμένης αγοράς EV είναι μόνο μερικά από τα θέματα που θα πρέπει να ξεπεράσουν οι κινεζικές μάρκες όπως το BYD, το NIO και το MG για να ευδοκιμίσουν στην Ευρώπη. Έχουν κάνει ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα.
Από τα νέα EV που πωλούνται στην Ευρώπη μέχρι στιγμής φέτος, το 8% ήτν από κινεζικές μάρκες, από 6% πέρυσι και 4% το 2021, σύμφωνα με την Autos Consultancy Inovev.
Τουλάχιστον 11 νέες, που κατασκευάζονται από την Κίνα θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη μέχρι το 2025, σύμφωνα με μελέτη της Allianz.
Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι σε συναγερμό, με τον Carlos Tavares, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Carmaker Stellantis (Stlam.MI), προειδοποιώντας τον περασμένο μήνα για μια "εισβολή" φθηνών κινεζικών ΗΚ στην Ευρώπη.
Σε μια ενημέρωση την περασμένη εβδομάδα στο Πεκίνο, ο Chen Shihua, Αναπληρωτής Γενικός του Σύνδεσμου Αυτοκινήτου της Κίνας, προειδοποίησε ότι τα μέλη της θα μπορούσαν να εξαπλωθούν πολύ στα σχέδια επέκτασής τους.
"Δεν είναι τόσο ομαλό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μας να βγουν παγκόσμια", δήλωσε ο Shihua. "Θα πρέπει να δώσουμε προσοχή στους κινδύνους ... σήμερα οι εταιρείες μπορεί να είναι υπερβολικά ευέλικτες, να μπαίνουν σε κάθε περιοχή χωρίς σαφή εστίαση".
Σε ένα σημάδι των φιλοδοξιών τους, το Παγκόσμιο Κογκρέσο του Παγκόσμιου Ενεργειακού Οχήματος του Κινέζου EV πραγματοποιείται στο Μόναχο τον Σεπτέμβριο στο πλαίσιο της εμπορικής έκθεσης IAA Auto της Γερμανίας, την πρώτη φορά που το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό.
Η μέση τιμή ενός EV στην Κίνα ήταν μικρότερη από 32.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με περίπου 56.000 ευρώ στην Ευρώπη, σύμφωνα με ερευνητές της Jato Dynamics.
Αλλά οι κινεζικές μάρκες είναι πιθανό να αγωνιστούν να πουλήσουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη τόσο φθηνά όσο στο σπίτι.
Η εφοδιαστική, οι φόροι επί των πωλήσεων, ο εισαγωγικός δασμός και η ικανοποίηση των ευρωπαϊκών απαιτήσεων πιστοποίησης προσθέτουν όλα τα έξοδα, δήλωσε ο Spiros Fotinos, Διευθύνων Σύμβουλος της Ευρώπης για την κινεζική μάρκα Zeekr, που ανήκει στην Geely.
Η MG-η καλύτερη στις πωλήσεις κινεζική μάρκα στην Ευρώπη - δήλωσε ότι η μεγαλύτερη πρόκλησή της ήταν να πάρει αυτοκίνητα από την Κίνα σε ευρωπαϊκούς χώρους διανομής μέσω κορεσμένων λιμένων με μεγάλους χρόνους παράδοσης.
Οι ευρωπαϊκές προτιμήσεις, όπως για τις μεγάλες μπαταρίες για την τροφοδοσία μεγαλύτερων ταξιδιών, μπορούν επίσης να προσθέσουν κόστος, δήλωσε ο Αλέξανδρος Κλάζ, επικεφαλής της κινεζικής startup Aiways.