Porsche:Το εμβληματικό 911 ο μοναδικός "επιζών" των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης

 Porsche:Το εμβληματικό 911 ο μοναδικός "επιζών" των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης

Η αυτοκινητοβιομηχανία θα εξηλεκτρίσει το συμπαγές της SUV Macan, ακολουθούμενο από το σπορ αυτοκίνητο 718 και στη συνέχεια το best-seller Cayenne

 


Η Porsche έχει ένα σχέδιο να εξηλεκτρίσει σταδιακά τη γκάμα αυτοκινήτων της, έτσι ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν το 80% των πωλήσεων έως το 2030, και στοχεύει να κάνει το εμβληματικό της 911 τον μοναδικό κινητήρα εσωτερικής καύσης μοντέλο που θα μείνει, δήλωσε κορυφαίο στέλεχος σύμφωνα με το Reuters.

Τα σχέδια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελείας παρακολουθήθηκαν στενά, μεταξύ άλλων από περιβαλλοντολόγους, λόγω της επένδυσής της σε ηλεκτρονικά καύσιμα και πιέζουν την ΕΕ να επιτρέψει τις πωλήσεις τέτοιων οχημάτων μετά το 2035.

Η Porsche, η οποία δεν είχε προηγουμένως ανακοίνωσει σχέδια να έχει τελικά μόνο ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, θεωρείται στενά συνδεδεμένη με τα ηλεκτρονικά καύσιμα λόγω μιας επένδυσης στη χιλιανή ενεργειακή εταιρεία HIF Global.

Η αυτοκινητοβιομηχανία θα εξηλεκτρίσει το συμπαγές της SUV Macan, ακολουθούμενο από το σπορ αυτοκίνητο 718 και στη συνέχεια το best-seller Cayenne, δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας e-fuels της Porsche, Karl Dums. Το 911, που αντιπροσωπεύει το 13% των πωλήσεων το 2022, είναι η εξαίρεση.


«Η στρατηγική μας καταρχάς είναι η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα και... θα παράγουμε την 911 όσο το δυνατόν περισσότερο με κινητήρα εσωτερικής καύσης», είπε ο Dums.

Τα σχέδια της Porsche για EV και οι επενδύσεις σε ηλεκτρονικά καύσιμα είναι ξεχωριστά, είπε.

Το ηλεκτρονικό καύσιμο κατασκευάζεται από δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο που παράγεται ανανεώσιμα - όταν καίγεται εκπέμπει εκ νέου CO2, το οποίο οι υποστηρικτές λένε ότι το καθιστά ουδέτερο ως προς τον άνθρακα.

Το ηλεκτρονικό καύσιμο της HIF Global απευθύνεται περισσότερο στην αεροπορική βιομηχανία και στα βαρέα οχήματα, καθώς τα επιβατικά αυτοκίνητα θα είναι σχεδόν όλα ηλεκτρικά, πρόσθεσε ο Dums.


Ειδικοί στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και των επιχειρήσεων είπαν ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα χρησιμοποιούνται μόνο σε εξειδικευμένα, high-end μοντέλα. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα θα αποφύγουν τα νέα μοντέλα ηλεκτρονικών καυσίμων μετά το 2035, έχοντας ήδη δεσμεύσει 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια για την ηλεκτροκίνηση.

Συγκριτικά, οι startups ηλεκτρονικών καυσίμων – που επικεντρώνονται κυρίως στα αεροπορικά καύσιμα – έχουν προσελκύσει λιγότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε επενδύσεις, σύμφωνα με το Pitchbook.

Όπως η Porsche, η Ferrari πίεσε για εξαίρεση από την ΕΕ για τα ηλεκτρονικά καύσιμα – η οποία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί – αλλά εξακολουθεί να λέει ότι το 80% των μοντέλων της θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά έως το 2030.

Μια σειρά από μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν επίσης να πουλήσουν πολυτελή, υψηλής απόδοσης μοντέλα ηλεκτρονικού καυσίμου σε πελάτες αρκετά πλούσιους ώστε να αντέξουν οικονομικά το ακριβό καύσιμο, το οποίο σήμερα μπορεί να κοστίζει έως και 10 λίβρες (12,90 $) ανά λίτρο.

Τα τετράτροχα αυτοκίνητα της Morgan Motor Co κατασκευάζονται στο χέρι στο Μάλβερν της Αγγλίας και ελάχιστα έχουν αλλάξει εξωτερικά στα αυτοκίνητα, τα οποία πωλούνται για πάνω από 100.000 δολάρια, από την εποχή του World Two.

Η Morgan κατασκεύασε περίπου 600 αυτοκίνητα πέρυσι και επεκτείνεται στην αγορά των ΗΠΑ, δήλωσε ο CEO Massimo Fumarola.

Η Morgan θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό μοντέλο αργότερα αυτή τη δεκαετία, αλλά πολλοί πελάτες θα θέλουν μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτρονικό καύσιμο πολύ μετά το 2035, είπε ο Fumarola.

Η Briggs Automotive Company (BAC) με έδρα το Λίβερπουλ κατασκευάζει προσαρμόσιμα, μονοθέσια αγωνιστικά αυτοκίνητα που κοστίζουν κατά μέσο όρο πάνω από 350.000 λίρες. Κάνει ένα ή δύο αυτοκίνητα το μήνα, αλλά επεκτείνεται σε πολλές νέες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ