Ασφαλιστικές ακυρώνουν την κάλυψη αεροπορικών εταιρείων σε Ισραήλ και Λίβανο
Οι ασφαλιστές της ισραηλινής αεροπορικής εταιρείας El Al Airlines, της Israir και της Arkia έχουν ανακοινώσει ότι μπορούν να εκδώσουν ειδοποιήσεις λόγω του πολέμου μεταξύ του Ισραήλ και της παλαιστινιακής οργάνωσης Χαμάς
Οι ασφαλιστικές εταιρείες πολεμικών αερομεταφορών έχουν ειδοποιήσει ότι θα ακυρώσουν την κάλυψη ορισμένων αεροπορικών εταιρειών που εδρεύουν στο Ισραήλ και τον Λίβανο λόγω της σύγκρουσης στην περιοχή, με κάποιες να έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες πολεμικών αερομεταφορών με έδρα την Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την αγορά των Lloyd's του Λονδίνου μπορούν να εκδώσουν ειδοποίηση 7 ημερών για ακύρωση ή άλλες αλλαγές στους όρους και τις προϋποθέσεις σε περίπτωση μεγάλης σύγκρουσης που πιστεύουν ότι θα δημιουργήσει και μεγάλο μακροπρόθεσμο ασφαλιστικό κίνδυνο.
Οι ασφαλιστές της ισραηλινής αεροπορικής εταιρείας El Al Airlines, της Israir και της Arkia έχουν ανακοινώσει ότι μπορούν να εκδώσουν τέτοιες ειδοποιήσεις λόγω του πολέμου μεταξύ του Ισραήλ και της παλαιστινιακής οργάνωσης Χαμάς. Οι ισραηλινές αεροπορικές εταιρείες έχουν λάβει τώρα τις ειδοποιήσεις, ανέφεραν πηγές στο Reuters, χωρίς όμωσ να κατονομάσουν τις αεροπορικές εταιρείες.
«Η διάθεση των αναδόχων πολέμου να συνεχίσουν να καλύπτουν αυτούς τους κινδύνους χωρίς πρόσθετη ανταμοιβή διαφέρει και ορισμένοι προσπαθούν τώρα να αποσύρουν την κάλυψη, ειδικά δεδομένης της είδησης ότι η ισραηλινή κυβέρνηση έχει παράσχει ένα backstop για την κάλυψη πτήσεων», δήλωσε ο Bruce Carman, επικεφαλής της Hive Underwriters.
Η κοινοβουλευτική επιτροπή οικονομικών του Ισραήλ ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα ένα σχέδιο για την παροχή κρατικής εγγύησης 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κάλυψη ασφάλισης έναντι πολεμικών κινδύνων στις ισραηλινές αεροπορικές εταιρείες.
Οι ισραηλινές αερομεταφορείς συνέχισαν να πετούν, ενώ οι περισσότερες ξένες αεροπορικές εταιρείες έχουν ακυρώσει πτήσεις προς το Τελ Αβίβ, διατηρώντας μόνο τις πτήσεις για να επαναφέρουν όσους ταξιδεύουν στο εξωτερικό και όσους κλήθηκαν από το στρατό.
Οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως συνάπτουν δύο τύπους- μια πολιτική "όλων των κινδύνων" που καλύπτει τόσο τις τακτικές ζημιές στο κύτος όσο και την ευθύνη των επιβατών και μια πολιτική "πολέμου" για την κάλυψη των απωλειών του αεροσκάφους που σχετίζονται με τον πόλεμο ή την τρομοκρατία.
Μια από τις μεγαλύτερες ανησυχίες των ασφαλιστών είναι για αεροσκάφη που έχουν "κολλήσει" στο έδαφος σε ζώνες συγκρούσεων. Η Middle East Airlines ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα κρατήσει 5 από τα 24 αεροπλάνα της στην Τουρκία, μετά από ανταλλαγές πυραύλων μεταξύ του Ισραήλ και της Χεζμπολάχ.
Οι αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν εκτός του Ισραήλ και του Λιβάνου αντιμετωπίζουν άλλους περιορισμούς, δήλωσαν δύο πηγές του κλάδου.
"Οι ασφαλιστικές εταιρείες θέλουν τακτικές ενημερώσεις - κάθε αεροπορική εταιρεία έχει διαφορετικό προφίλ κινδύνου και, επομένως, διαφορετικές στρατηγικές μετριασμού του κινδύνου", δήλωσε εκπρόσωπος της ένωσης αγοραστών ασφαλίσεων του αεροπορικού ομίλου Airmic.
Οι αεροπορικές δεν αντιμετωπίζουν ακόμη πρόσθετα ασφάλιστρα για τις προγραμματισμένες πτήσεις τους, ανέφεραν οι πηγές.
Ωστόσο, μπορεί να τους ζητηθεί να αφήσουν τα αεροσκάφη τους στο έδαφος στα αεροδρόμια του Τελ Αβίβ ή της Βηρυτού για όχι περισσότερο από τρεις ώρες, για παράδειγμα, ή να αποφύγουν τις στάσεις ανεφοδιασμού σε αυτά τα αεροδρόμια.
"Εάν για οποιονδήποτε λόγο καθυστερήσουν (αεροσκάφη), πρέπει να επικοινωνούν με ασφαλιστές", είπε ο Hanrahan.
Οι ειδικές πτήσεις για την απομάκρυνση ανθρώπων από το Ισραήλ θα απαιτούσαν «υλική αλλαγή» στην πολιτική μιας αεροπορικής εταιρείας και οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόσθετο ασφάλιστρο μεταξύ 0,05% και 0,1% της αξίας του αεροσκάφους για αυτές τις πτήσεις, ανέφερε πηγή μεσιτείας.
Μπορεί να υπάρχουν έως και 20 ασφαλιστές σε ένα συμβόλαιο και μπορεί να είναι δύσκολο να συμφωνήσουν όλοι για την κάλυψη μιας πτήσης, ανέφεραν πηγές.
Η Norwegian Air ακύρωσε μια προγραμματισμένη πτήση εκκένωσης την περασμένη εβδομάδα λόγω έλλειψης ασφάλισης για να πετάξει μέσω Τελ Αβίβ, αλλά αργότερα προγραμμάτισε μια νέα πτήση από το Εϊλάτ στο νότιο Ισραήλ.