Διάσημοι επιχειρηματίες που έγιναν κροίσοι αγνοώντας τις συμβουλές των άλλων
Αλλά σε τελική ανάλυση, γιατί θα πρέπει να τις ακούν;
Οι παρακάτω επιχειρηματίες αγνόησαν συμβουλές και πήγαν ενάντια στο ρεύμα και όχι απλά δεν έχασαν... αλλά βγήκαν πλήρως κερδισμένοι!
1. Elon Musk
Με τις Tesla Motors και SpaceX, ο Elon Musk έχει γίνει ένας θρύλος, ένας πραγματικός Tony Stark. Αλλά για να τα καταφέρει, ο Musk έπρεπε να αγνοήσει έξυπνες συμβουλές και να περάσει από ένα πλήθος εμποδίων.
Αυτό που πολλοί δεν συνειδητοποιούν είναι ότι η Tesla Motors και η SpaceX γλίτωσαν από το θάνατο.
Η Tesla Motors είχε σχεδόν καταρρεύσει από καθυστερήσεις και υπερβάσεις κόστους, όταν ο Musk έβαλε τα τελευταία του 3 εκατομμύρια δολάρια και άρχισε να δανείζεται χρήματα από φίλους. Πούλησε ακόμα και το αυτοκίνητό του (αν και πολύ ακριβό αυτοκίνητο - μια McLaren F1, το πιο ακριβό αυτοκίνητο στον κόσμο) για να δώσει στην Tesla την τελευταία της πνοή.
Αφότου η SpaceX πραγματοποίησε την τρίτη αποτυχία της εκτόξευσης του, τα πράγματα φαίνονταν ιδιαίτερα δυσοίωνα. Η ομάδα είχε μόλις και μετά βίας, αρκετή χρηματοδότηση για να κάνει την τέταρτη εκτόξευση. Αν αυτό δεν λειτουργούσε, θα σήμαινε και το τέλος της SpaceX. Ευτυχώς, η τέταρτη και τελευταία εκτόξευση ήταν επιτυχής.
Ο Musk παραδέχεται ότι πριν προσφερθεί στην SpaceX ένα μεγάλο συμβόλαιο από τη NASA, το σύνολο της χρηματοδότησης της, προερχόταν από αυτόν. Γιατί μια τέτοια ιδιοφυΐα να πάει ενάντια σε κάθε συμβουλή από ειδήμονες του χώρου, συνεχίζοντας να επενδύει προσωπικά χρήματα σε μια επιχείρηση με μια καθοδική πορεία;
Ο Musk επέμενε επειδή αισθάνθηκε ότι η επιτυχία του θα μπορούσε να είναι μια παγκόσμια επανάσταση για τις μελλοντικές τεχνολογίες. Είπε: «Σκέφτηκα, αυτά είναι σημαντικά πράγματα. Και αν η Tesla ήταν να αποτύχει, θα έπρεπε να θεωρηθεί ως προειδοποίηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γενικότερα. Ο ίδιος σημειώνει ότι πίστευε ότι «κάτι πρέπει να γίνει για να προωθήσει την τεχνολογία. Δεν ήμουν σίγουρος πόσο μακριά είχαμε πάει, αλλά αν μπορούσαμε να μετακινήσουμε την μπάλα προς τα εμπρός, αυτό θα ήταν ένα καλό αποτέλεσμα».
2. Walt Disney
Ο Walt Disney αντιμετώπισε πολλά εμπόδια στη διάρκεια της ζωής του, πριν αποκτήσει παγκόσμια φήμη. Αρχικά, ήθελε να δημιουργεί κόμικς σε εφημερίδες, αλλά δεν μπορούσε να βρει δουλειά και μάλιστα ένας εκδότης εφημερίδας που τον είχε απορρίψει, του είχε πει χαρακτηριστικά, ότι του λείπει η φαντασία και δεν είχε καλές ιδέες...
Το πρώτο στούντιο κινουμένων σχεδίων του, το Laugh-O-Gram, γρήγορα πτώχευσε. Ο πρώτος χαρακτήρας της Disney, ο Oswald το τυχερό κουνέλι, κρατήθηκε όμηρος από την Universal Pictures του Charles Mintz, ο οποίος ήθελε να κόψει το μισθό του Disney. Όταν ο Disney αρνήθηκε, έχασε τον Oswald και όλο το προσωπικό του animation και αποχώρησε από την Universal Pictures.
Ακόμα και όταν στάθηκε και πάλι στα πόδια του και ίδρυσε την Walt Disney Studios, είχε πολλούς εχθρούς. Όταν ο Disney αποφάσισε ότι ήθελε να κάνει την «Χιονάτη και τους Επτά Νάνους», ταινία κινουμένων σχεδίων μεγάλου μήκους (την πρώτη στο είδος της), το σύνολο της βιομηχανίας κινηματογράφου, ήταν σίγουρο ότι η ταινία θα ήταν μια παντελής αποτυχία.
Η Lillian, η σύζυγος του Disney και ο αδελφός του Roy και συνιδρυτής της Walt Disney Studios, προσπάθησαν να αποθαρρύνουν τον Disney αλλά δεν τα κατάφεραν. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το στούντιο ξέμεινε από χρήματα κατά την παραγωγή της Χιονάτης, αναγκάζοντας τον Disney να πάρει ένα μεγάλο δάνειο, προκειμένου να συγκεντρώσει την απαραίτητη χρηματοδότηση.
Η αγνόηση των συμβουλών που του δόθηκαν, απέφερε καρπούς, όταν η ταινία κυκλοφόρησε το 1938, και ο Disney κέρδισε Όσκαρ και μια απελευθέρωση 8 εκατ. δολαρίων.
3. Richard Branson
Ο γνωστός δισεκατομμυριούχος Richard Branson είχε μια αρκετά ταραχώδη σταδιοδρομία, καθώς, έδωσε «μάχη» με αρκετούς που διαφώνησαν μαζί του.
Ως έφηβος, ο Branson δεν ήταν καλός μαθητής, γεγονός που οφειλόταν σε μεγάλο βάθμο στη δυσλεξία. Κατέληξε να εγκαταλείψει το σχολείο στην ηλικία των 16. Την τελευταία ημέρα, ο διευθυντής του σχολείου, ο Robert Drayson, είπε στον Branson ότι είτε θα καταλήξει στη φυλακή είτε θα γίνει εκατομμυριούχος. Ο Branson έχει δηλώσει ότι ο Drayson ήταν σωστός και στις δύο προβλέψεις του καθώς νεαρός όντας ο Branson συνελήφθη για φοροδιαφυγή.
Η πρώτη, μεγάλη επιχείρηση του Branson ήταν η Virgin Records, μια δισκογραφική εταιρεία που αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένη, υπογράφοντας με τους Sex Pistols και τους Smashing Pumpkins.
Ο Branson καθιερώθηκε με την αεροπορική εταιρεία Virgin America, μαζί με μια πληθώρα άλλων εκκεντρικών περιουσιακών στοιχείων.
Ο Branson εξακολουθεί να εκτιμά τους συμβούλους του, σημειώνοντας: «Αν βασιζόμουν στις συμβουλές των λογιστών μου για τη λήψη αποφάσεων, δεν θα είχα αγοράσει ποτέ την αεροπορική εταιρεία. Επίσης, σίγουρα δεν θα είχα μπει στο χώρο των επιχειρήσεων και σίγουρα δε θα είχα συμμετοχή στις περισσότερες από τις επιχειρήσεις που έχω τώρα. Έτσι, εκ των υστέρων, φαίνεται να έχουν εργαστεί αρκετά καλά προς όφελός μου».
4. Sara Blakely
Η Sara Blakely, η ιδρυτής της Spanx, αρνήθηκε να παραιτηθεί από την εφεύρεσή της, παρά τις πολυάριθμες συμβουλές που θεωρούσαν την ιδέα, γελοία.
Όταν επισκέφθηκε τους δικηγόρους σχετικά με την ιδέα της για τα κολλητά καλσόν μέχρι τον αστράγαλο, εκείνοι νόμιζαν ότι ήταν φάρσα από την Candid Camera. Ίδια αντιμετώπιση είχε και από τους κατασκευαστές. Τέλος, ένας πάμπλουτος επιχειρηματίας, απάντησε στις κλήσεις της Blakely, παρότι εξακολουθούσε να πιστεύει ότι η ιδέα ήταν τρελή, αλλά οι δύο κόρες του, είχαν διαφορετική γνώμη.
Η Blakely έγινε η νεότερη, αυτοδημιούργητη γυναίκα δισεκατομμυριούχος, μετατρέποντας την αρχική επένδυση των 5,000 δολαρίων σε μια περιουσία 1 δισ. δολαρίων από την Spanx.
5. David Neeleman
Ο Ιδρυτής David Neeleman έχει φέρει την επανάσταση στον κλάδο των αερομεταφορών με την JetBlue Airways, αλλά πριν από αυτό συνάντησε πολλές δυσκολίες.
Ο Neeleman αγωνίστηκε πολύ στο σχολείο. Ο ίδιος θυμάται ότι σε ένα τεστ στο σχολείο ο καθηγητής του τον είχε φωνάξει και του είχε πει: «Έχεις το χαμηλότερο σκορ. Αν είχες απαντήσει μόνο το C σε κάθε ερώτηση, θα είχες πάρει υψηλότερη βαθμολογία από ό, τι έχεις. Έχεις 9 σωστά από τα 36. Αν είχες απαντήσει μόνο C, τότε θα είχες 12 σωστά. Δεν το έχεις. Δεν καταλαβαίνεις αγγλικά».
Ο Neeleman ξέρει τώρα ότι οι χαμηλές σχολικές του επιδόσεις, προήλθαν από τη «διαταραχή ελλειμματικής προσοχής (ADD)», η οποία διαγνώστηκε το 2000.
Παρά τη χαμηλή αυτοπεποίθηση που είχε δεν άργησε να πιστέψει στο όνειρό του και τη δημιουργία της JetBlue.
Ακόμη και μετά την τεράστια επιτυχία της JetBlue, ο Neeleman είχε περισσότερα προβλήματα να αντιμετωπίσει, κυρίως την καταστροφική κατάσταση λόγω των πάγων και της καταιγίδας το 2007 που ανάγκασε χιλιάδες πτήσεις να ακυρωθούν. Ο Neeleman κατηγορήθηκε σε μεγάλο βαθμό και λίγο μετά, ανατράπηκε από Διευθύνων Σύμβουλος της JetBlue.
Οι περισσότεροι θα είχαν απογοητευθεί πλήρως, αλλά ο Neeleman αποφάσισε να ξαναπροσπαθήσει, δρομολογώντας μια νέα αεροπορική εταιρεία που ονομάζεται Azul (στα πορτογαλικά σημαίνει «μπλε») στη Βραζιλία.
Αν και όλοι στάθηκαν εναντίον του, ακόμα και ο πατέρας του ο Neeleman, μετά από πολλές αναποδιές και τα κατάφερε καθώς η Azul διαθέτει περισσότερα από 5.000 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις και άρχισε τις διεθνείς πτήσεις μόλις, πέρυσι.
Μερικοί άνθρωποι αγαπούν να αγνοούν συμβουλές, αλλά σε τελική ανάλυση, γιατί θα πρέπει να τις ακούν;
Οι παρακάτω επιχειρηματίες αγνόησαν συμβουλές και πήγαν ενάντια στο ρεύμα και όχι απλά δεν έχασαν... αλλά βγήκαν πλήρως κερδισμένοι!
1. Elon Musk
Με τις Tesla Motors και SpaceX, ο Elon Musk έχει γίνει ένας θρύλος, ένας πραγματικός Tony Stark. Αλλά για να τα καταφέρει, ο Musk έπρεπε να αγνοήσει έξυπνες συμβουλές και να περάσει από ένα πλήθος εμποδίων.
Αυτό που πολλοί δεν συνειδητοποιούν είναι ότι η Tesla Motors και η SpaceX γλίτωσαν από το θάνατο.
Η Tesla Motors είχε σχεδόν καταρρεύσει από καθυστερήσεις και υπερβάσεις κόστους, όταν ο Musk έβαλε τα τελευταία του 3 εκατομμύρια δολάρια και άρχισε να δανείζεται χρήματα από φίλους. Πούλησε ακόμα και το αυτοκίνητό του (αν και πολύ ακριβό αυτοκίνητο - μια McLaren F1, το πιο ακριβό αυτοκίνητο στον κόσμο) για να δώσει στην Tesla την τελευταία της πνοή.
Αφότου η SpaceX πραγματοποίησε την τρίτη αποτυχία της εκτόξευσης του, τα πράγματα φαίνονταν ιδιαίτερα δυσοίωνα. Η ομάδα είχε μόλις και μετά βίας, αρκετή χρηματοδότηση για να κάνει την τέταρτη εκτόξευση. Αν αυτό δεν λειτουργούσε, θα σήμαινε και το τέλος της SpaceX. Ευτυχώς, η τέταρτη και τελευταία εκτόξευση ήταν επιτυχής.
Ο Musk παραδέχεται ότι πριν προσφερθεί στην SpaceX ένα μεγάλο συμβόλαιο από τη NASA, το σύνολο της χρηματοδότησης της, προερχόταν από αυτόν. Γιατί μια τέτοια ιδιοφυΐα να πάει ενάντια σε κάθε συμβουλή από ειδήμονες του χώρου, συνεχίζοντας να επενδύει προσωπικά χρήματα σε μια επιχείρηση με μια καθοδική πορεία;
Ο Musk επέμενε επειδή αισθάνθηκε ότι η επιτυχία του θα μπορούσε να είναι μια παγκόσμια επανάσταση για τις μελλοντικές τεχνολογίες. Είπε: «Σκέφτηκα, αυτά είναι σημαντικά πράγματα. Και αν η Tesla ήταν να αποτύχει, θα έπρεπε να θεωρηθεί ως προειδοποίηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γενικότερα. Ο ίδιος σημειώνει ότι πίστευε ότι «κάτι πρέπει να γίνει για να προωθήσει την τεχνολογία. Δεν ήμουν σίγουρος πόσο μακριά είχαμε πάει, αλλά αν μπορούσαμε να μετακινήσουμε την μπάλα προς τα εμπρός, αυτό θα ήταν ένα καλό αποτέλεσμα».
2. Walt Disney
Ο Walt Disney αντιμετώπισε πολλά εμπόδια στη διάρκεια της ζωής του, πριν αποκτήσει παγκόσμια φήμη. Αρχικά, ήθελε να δημιουργεί κόμικς σε εφημερίδες, αλλά δεν μπορούσε να βρει δουλειά και μάλιστα ένας εκδότης εφημερίδας που τον είχε απορρίψει, του είχε πει χαρακτηριστικά, ότι του λείπει η φαντασία και δεν είχε καλές ιδέες...
Το πρώτο στούντιο κινουμένων σχεδίων του, το Laugh-O-Gram, γρήγορα πτώχευσε. Ο πρώτος χαρακτήρας της Disney, ο Oswald το τυχερό κουνέλι, κρατήθηκε όμηρος από την Universal Pictures του Charles Mintz, ο οποίος ήθελε να κόψει το μισθό του Disney. Όταν ο Disney αρνήθηκε, έχασε τον Oswald και όλο το προσωπικό του animation και αποχώρησε από την Universal Pictures.
Ακόμα και όταν στάθηκε και πάλι στα πόδια του και ίδρυσε την Walt Disney Studios, είχε πολλούς εχθρούς. Όταν ο Disney αποφάσισε ότι ήθελε να κάνει την «Χιονάτη και τους Επτά Νάνους», ταινία κινουμένων σχεδίων μεγάλου μήκους (την πρώτη στο είδος της), το σύνολο της βιομηχανίας κινηματογράφου, ήταν σίγουρο ότι η ταινία θα ήταν μια παντελής αποτυχία.
Η Lillian, η σύζυγος του Disney και ο αδελφός του Roy και συνιδρυτής της Walt Disney Studios, προσπάθησαν να αποθαρρύνουν τον Disney αλλά δεν τα κατάφεραν. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το στούντιο ξέμεινε από χρήματα κατά την παραγωγή της Χιονάτης, αναγκάζοντας τον Disney να πάρει ένα μεγάλο δάνειο, προκειμένου να συγκεντρώσει την απαραίτητη χρηματοδότηση.
Η αγνόηση των συμβουλών που του δόθηκαν, απέφερε καρπούς, όταν η ταινία κυκλοφόρησε το 1938, και ο Disney κέρδισε Όσκαρ και μια απελευθέρωση 8 εκατ. δολαρίων.
3. Richard Branson
Ο γνωστός δισεκατομμυριούχος Richard Branson είχε μια αρκετά ταραχώδη σταδιοδρομία, καθώς, έδωσε «μάχη» με αρκετούς που διαφώνησαν μαζί του.
Ως έφηβος, ο Branson δεν ήταν καλός μαθητής, γεγονός που οφειλόταν σε μεγάλο βάθμο στη δυσλεξία. Κατέληξε να εγκαταλείψει το σχολείο στην ηλικία των 16. Την τελευταία ημέρα, ο διευθυντής του σχολείου, ο Robert Drayson, είπε στον Branson ότι είτε θα καταλήξει στη φυλακή είτε θα γίνει εκατομμυριούχος. Ο Branson έχει δηλώσει ότι ο Drayson ήταν σωστός και στις δύο προβλέψεις του καθώς νεαρός όντας ο Branson συνελήφθη για φοροδιαφυγή.
Η πρώτη, μεγάλη επιχείρηση του Branson ήταν η Virgin Records, μια δισκογραφική εταιρεία που αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένη, υπογράφοντας με τους Sex Pistols και τους Smashing Pumpkins.
Ο Branson καθιερώθηκε με την αεροπορική εταιρεία Virgin America, μαζί με μια πληθώρα άλλων εκκεντρικών περιουσιακών στοιχείων.
Ο Branson εξακολουθεί να εκτιμά τους συμβούλους του, σημειώνοντας: «Αν βασιζόμουν στις συμβουλές των λογιστών μου για τη λήψη αποφάσεων, δεν θα είχα αγοράσει ποτέ την αεροπορική εταιρεία. Επίσης, σίγουρα δεν θα είχα μπει στο χώρο των επιχειρήσεων και σίγουρα δε θα είχα συμμετοχή στις περισσότερες από τις επιχειρήσεις που έχω τώρα. Έτσι, εκ των υστέρων, φαίνεται να έχουν εργαστεί αρκετά καλά προς όφελός μου».
4. Sara Blakely
Η Sara Blakely, η ιδρυτής της Spanx, αρνήθηκε να παραιτηθεί από την εφεύρεσή της, παρά τις πολυάριθμες συμβουλές που θεωρούσαν την ιδέα, γελοία.
Όταν επισκέφθηκε τους δικηγόρους σχετικά με την ιδέα της για τα κολλητά καλσόν μέχρι τον αστράγαλο, εκείνοι νόμιζαν ότι ήταν φάρσα από την Candid Camera. Ίδια αντιμετώπιση είχε και από τους κατασκευαστές. Τέλος, ένας πάμπλουτος επιχειρηματίας, απάντησε στις κλήσεις της Blakely, παρότι εξακολουθούσε να πιστεύει ότι η ιδέα ήταν τρελή, αλλά οι δύο κόρες του, είχαν διαφορετική γνώμη.
Η Blakely έγινε η νεότερη, αυτοδημιούργητη γυναίκα δισεκατομμυριούχος, μετατρέποντας την αρχική επένδυση των 5,000 δολαρίων σε μια περιουσία 1 δισ. δολαρίων από την Spanx.
5. David Neeleman
Ο Ιδρυτής David Neeleman έχει φέρει την επανάσταση στον κλάδο των αερομεταφορών με την JetBlue Airways, αλλά πριν από αυτό συνάντησε πολλές δυσκολίες.
Ο Neeleman αγωνίστηκε πολύ στο σχολείο. Ο ίδιος θυμάται ότι σε ένα τεστ στο σχολείο ο καθηγητής του τον είχε φωνάξει και του είχε πει: «Έχεις το χαμηλότερο σκορ. Αν είχες απαντήσει μόνο το C σε κάθε ερώτηση, θα είχες πάρει υψηλότερη βαθμολογία από ό, τι έχεις. Έχεις 9 σωστά από τα 36. Αν είχες απαντήσει μόνο C, τότε θα είχες 12 σωστά. Δεν το έχεις. Δεν καταλαβαίνεις αγγλικά».
Ο Neeleman ξέρει τώρα ότι οι χαμηλές σχολικές του επιδόσεις, προήλθαν από τη «διαταραχή ελλειμματικής προσοχής (ADD)», η οποία διαγνώστηκε το 2000.
Παρά τη χαμηλή αυτοπεποίθηση που είχε δεν άργησε να πιστέψει στο όνειρό του και τη δημιουργία της JetBlue.
Ακόμη και μετά την τεράστια επιτυχία της JetBlue, ο Neeleman είχε περισσότερα προβλήματα να αντιμετωπίσει, κυρίως την καταστροφική κατάσταση λόγω των πάγων και της καταιγίδας το 2007 που ανάγκασε χιλιάδες πτήσεις να ακυρωθούν. Ο Neeleman κατηγορήθηκε σε μεγάλο βαθμό και λίγο μετά, ανατράπηκε από Διευθύνων Σύμβουλος της JetBlue.
Οι περισσότεροι θα είχαν απογοητευθεί πλήρως, αλλά ο Neeleman αποφάσισε να ξαναπροσπαθήσει, δρομολογώντας μια νέα αεροπορική εταιρεία που ονομάζεται Azul (στα πορτογαλικά σημαίνει «μπλε») στη Βραζιλία.
Αν και όλοι στάθηκαν εναντίον του, ακόμα και ο πατέρας του ο Neeleman, μετά από πολλές αναποδιές και τα κατάφερε καθώς η Azul διαθέτει περισσότερα από 5.000 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις και άρχισε τις διεθνείς πτήσεις μόλις, πέρυσι.