Ισπανία: Η ρυθμιστική αρχή ανοίγει την πρώτη υπόθεση για διαφήμιση κρυπτονομισμάτων
Η ταχεία ανάπτυξη των κρυπτογραφικών και ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων που συνδέονται με παραδοσιακά νομίσματα έχει τραβήξει την προσοχή των ρυθμιστικών αρχών παγκοσμίως, οι οποίοι φοβούνται ότι θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο το χρηματοπιστωτικό σύστημα
Η εποπτική αρχή του χρηματιστηρίου της Ισπανίας δήλωσε την Τετάρτη ότι άνοιξε την πρώτη του υπόθεση σχετικά με πιθανή παραβίαση των πρόσφατων κανόνων που διέπουν τις μαζικές διαφημιστικές εκστρατείες για κρυπτονομίσματα.
Ο επόπτης είπε επίσης χωριστά ότι ανέλυε ορισμένες διαφημίσεις που μεταφέρονταν στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X, παλαιότερα γνωστή ως Twitter, η οποία είχε γίνει ιδιωτική από τον Elon Musk, για πιθανές παραβιάσεις.
Η Μαδρίτη έλαβε μέτρα για να ρυθμίσει την αχαλίνωτη διαφήμιση των κρυπτοστοιχείων στις αρχές του 2022, αναθέτοντας στον φύλακα CNMV να εγκρίνει μαζικές εκστρατείες και να διασφαλίζει ότι οι επενδυτές έχουν επίγνωση των κινδύνων που εμπεριέχονται.
Η CNMV δήλωσε την Τετάρτη ότι κίνησε πειθαρχική διαδικασία κατά του ισπανικού παρόχου τεχνολογίας Miolos S.L. σε δύο μαζικές καμπάνιες που διαφημίζουν κρυπτοστοιχεία. Είπε ότι αυτό δεν προδικάζει το τελικό αποτέλεσμα της έρευνας.
«Αυτή είναι η πρώτη διαδικασία επιβολής κυρώσεων που κινείται για μη συμμόρφωση με την εγκύκλιο που ρυθμίζει τη διαφήμιση των κρυπτοστοιχείων», δήλωσε ο Rodrigo Buenaventura, επικεφαλής της εποπτικής αρχής, σε μια οικονομική εκδήλωση την Τετάρτη.
Ο Buenaventura είπε ότι αυτό θα πρέπει να χρησιμεύσει ως υπενθύμιση της ανάγκης σεβασμού των κανόνων που ορίζονται στους νέους κανονισμούς.
Η ταχεία ανάπτυξη των κρυπτογραφικών και ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων που συνδέονται με παραδοσιακά νομίσματα έχει τραβήξει την προσοχή των ρυθμιστικών αρχών παγκοσμίως, οι οποίοι φοβούνται ότι θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο το χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Ο επόπτης είπε ότι διερευνά τέσσερις πιθανές σοβαρές παραβάσεις σχετικά με τη μη συμπερίληψη πληροφοριών και προειδοποιήσεων σχετικά με τους κινδύνους των διαφημιζόμενων κρυπτοστοιχείων και τη μη υποβολή προηγούμενης ειδοποίησης.
Ο Buenaventura είπε ότι το CNMV ήταν ιδιαίτερα ενεργό στην καταπολέμηση της χρηματοοικονομικής απάτης που περιλαμβάνει κρυπτοστοιχεία.
«Τις τελευταίες ημέρες εντοπίσαμε διαφημίσεις στο κοινωνικό δίκτυο X που προωθούνται από μη εξουσιοδοτημένη οντότητα», είπε, προσθέτοντας ότι οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήταν υποχρεωμένες να ελέγχουν εάν οι διαφημιστές ήταν σε εξουσιοδοτημένη λίστα.
Οι διαφημιστές και οι εταιρείες που εμπορεύονται κρυπτοστοιχεία πρέπει να ενημερώσουν το CNMV τουλάχιστον 10 ημέρες νωρίτερα σχετικά με το περιεχόμενο των καμπανιών που στοχεύουν περισσότερα από 100.000 άτομα.
Οι νέοι κανονισμοί τέθηκαν σε ισχύ στα μέσα Φεβρουαρίου του περασμένου έτους και επέτρεψαν στο CNMV να παρακολουθεί ειδικά τις διαφημίσεις για όλους τους τύπους κρυπτοστοιχείων και να περιλαμβάνει προειδοποιήσεις για κινδύνους.
Οι κανόνες της Ισπανίας ισχύουν επίσης για τους παρόχους υπηρεσιών κρυπτοσυστημάτων όταν διαφημίζουν τις δραστηριότητές τους και για κάθε άτομο που διαφημίζεται για λογαριασμό του ή για λογαριασμό τρίτων.