Αμοιβή σε όποιον βρει το αγνοούμενο Boeing της Malaysia Airlines
Η Αυστραλία, η Μαλαισία και η Κίνα έβαλαν τέλος προχθές, Τρίτη, στις έρευνες για το αεροσκάφος, αφήνοντας αναπάντητο ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην παγκόσμια αεροπορία.
Το Μπόινγκ 777 εξαφανίστηκε τον Μάρτιο του 2014, εν πτήσει προς το Πεκίνο από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας Κουάλα Λουμπούρ, με 239 επιβαίνοντες.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας Αμπντούλ Αζίζ Καπράουι δήλωσε πως η κυβέρνηση είναι ανοικτή σε αξιόπιστες ιδιωτικές εταιρίες που θα κάνουν έρευνες για το αεροπλάνο και πως θα ανταμείψει όποια απ? αυτές βρει την άτρακτό του.
«Όλα τα έξοδα πρέπει να καλυφθούν από τους ίδιους. Θα τους ανταμείψουμε μόνο αν οι έρευνές τους έχουν επιτυχία", δήλωσε στο Ρόιτερς ο Αμπντούλ Αζίζ Καπράουι.
Ο ίδιος είπε πως το ύψος της αμοιβής δεν έχει αποφασιστεί. Όποια εταιρία προτίθεται να διεξαγάγει έρευνα θα πρέπει να επικοινωνήσει με την κυβέρνηση και στη συνέχεια θα ληφθεί μια απόφαση, είπε.
Η έρευνα σε μια περιοχή 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον Ινδικό Ωκεανό κόστισε περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (150 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).
Όμως οι τρεις εμπλεκόμενες χώρες δεν είναι πρόθυμες να συνεχίσουν τις έρευνες χωρίς νέα στοιχεία για το πού βρίσκεται το σημείο όπου κατέπεσε το αεροσκάφος.
Η πτήση MH370 έχασε επαφή με τον πύργο ελέγχου ενώ πετούσε πάνω από τον Κόλπο της Ταϊλάνδης τις πρώτες ώρες της 8ης Μαρτίου του 2014. Η ανάλυση του ραντάρ και των επαφών μέσω δορυφόρου, που ακολούθησε, δημιούργησαν την υπόνοια ότι κάποιος που επέβαινε στο αεροσκάφος μπορεί σκόπιμα να έκλεισε τον πομπό του αεροπλάνου προτού εκτρέψει την πορεία του κατά χιλιάδες χιλιόμετρα πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό.
Μετά τη συντριβή, έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες για το αν στο αεροπλάνο εκδηλώθηκε αεροπειρατεία ή για το αν ήταν υπό τον έλεγχο οποιουδήποτε όταν τελικά εξάντλησε τα καύσιμά του.