Οι οδηγοί των λεωφορείων θα ελέγχουν τα εισιτήρια

Οι οδηγοί των λεωφορείων θα ελέγχουν τα εισιτήρια
Την είσοδο όλων των επιβατών από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ προκειμένου οι οδηγοί να ελέγχουν τα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών έχει σκοπό να εφαρμόσει το υπουργείο Μεταφορών. Και αυτό για να ανακόψει την πτωτική πορεία των εσόδων από την εισιτηριοδιαφυγή, το κόστος της οποίας υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στόχος είναι να καλυφθεί το κενό που άφησε η κατάργηση των «εθελοντών» ελεγκτών στον έλεγχο, ο οποίος γινόταν από οδηγούς εκτός βάρδιας που λάμβαναν το μισό των προστίμων που βεβαίωναν. Το μέτρο αναμένεται να ισχύσει για διάστημα περίπου ενός έτους, ώστε να καλύψει τη μεταβατική περίοδο έως την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με την οποία το υπουργείο φιλοδοξεί να περιορίσει σημαντικά το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής και των πλαστών εισιτηρίων. Οι οδηγοί θα κληθούν να ελέγχουν εάν οι επιβάτες που εισέρχονται στα λεωφορεία έχουν εισιτήρια ή όχι, σε μια προσπάθεια, όπως λένε στελέχη του υπουργείου, «αυτό να λειτουργήσει προληπτικά.

Στόχος δεν είναι η βεβαίωση προστίμων αλλά να πείσουμε τους επιβάτες να ακυρώνουν εισιτήριο». Υπενθυμίζεται ότι κάρτα «εθελοντή» ελεγκτή είχαν περίπου 500 εργαζόενοι στις ΟΣΥ εκ των οποίων περίπου 200 διενεργούσαν τακτικούς ελέγχους. Πλέον ελέγχους κάνουν μόνο 30 άτομα που ασχολούνται αποκλειστικά με τον έλεγχο για όλο το δίκτυο των λεωφορείων, τα οποία καλύπτουν πάνω από 11.000 δρομολόγια καθημερινά.

«Δεν καλυπτόμαστε να αναλάβουμε αυτόν τον ρόλο. Κανένας οδηγός δεν θα το κάνει», σημειώνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος, ο οποίος επισημαίνει ότι ο «επιβάτης δεν είναι υποχρεωμένος να επιδείξει τίποτα σε κάποιον που δεν διαθέτει κάρτα ελεγκτή με πλήρη στοιχεία». Προσθέτει μάλιστα ότι εκτίθενται σε κινδύνους οδηγοί και επιβάτες υπενθυμίζοντας ότι τα τουρνικέ και από τα πέντε λεωφορεία, στα οποία είχε εφαρμοστεί πιλοτικά η είσοδος από την μπροστινή πόρτα έχουν ήδη βανδαλιστεί.