Ο «πόλεμος της συνδρομητικής» εν μέσω capital controls
Συνολικά, οι δύο πλατφόρμες που λειτουργούν στη χώρα, ΟΤΕ ΤV και Nova, αθροιστικά "έπιασαν” τους 887 χιλιάδες συνδρομητές στο τέλος του περασμένου Ιουνίου. Και οι δύο πλευρές, αναφέρουν ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Ίσως διότι ο κόσμος, λόγω ύφεσης αναγκάζεται να μένει ολοένα και περισσότερο κλεισμένος στο σπίτι. Ίσως διότι η κρίση που έχει πλήξει τα «ελεύθερα» μέσω ενημέρωσης με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να κάνουν ολοένα και περισσότερες περικοπές στο πρόγραμμά τους. Γεγονός είναι ότι το επόμενα διάστημα, θα δούμε ακόμη σκληρότερο ανταγωνισμό ανάμεσα στους δύο παίκτες της αγοράς οι οποίοι θα βάλουν... μπροστά το περιεχόμενο.
Σαφέστατα, αιχμή της ανάπτυξης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα αποτελούν οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιήσει ΟΤΕ και Forthnet, αποκτώντας premium αθλητικό και τηλεοπτικό περιεχόμενο και εκσυγχρονίζοντας διαρκώς της παρεχόμενες υπηρεσίες. Αμφότερες πλατφόρμες συνεχίζουν να προβάλλουν και να στηρίζουν πολλά στο αθλητικό περιεχόμενο που προσφέρουν, με τον ΟΤΕ να έχει αποκτήσει για τρία χρόνια τα δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης των αθλητικών διοργανώσεων ποδοσφαίρου UEFA Champions League και UEFA Europa League, ενώ η Forthnet (Nova) να επεκτείνει για δύο επιπλέον αγωνιστικές περιόδους (μέχρι και την αγωνιστική περίοδο 2018-2019) τη συνεργασία της με τη Super League, για τη μετάδοση των αγώνων του ελληνικού Πρωταθλήματος.
Με βάση τα στοιχεία των δύο εταιρειών. στις 30 Ιουνίου 2015, ο συνολικός αριθμός συνδρομητών ΟΤΕ TV ανήλθε σε 378.000, με την προσέλκυση 11.000 νέων πελατών στο δεύτερο τρίμηνο του 2015. Οι επικεφαλής του ομίλου εκτιμούν πως η απόκτηση των δικαιωμάτων τηλεοπτικής μετάδοσης για τρία χρόνια των αθλητικών διοργανώσεων ποδοσφαίρου UEFA Champions League και UEFA Europa League αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τους συνδρομητές OTE TV στο δεύτερο μισό του 2015. Ο ΟΤΕ TV που διαθέτει 13 αθλητικά κανάλια, από τα οποία τα 11 σε High Definition, και πραγματοποιεί πάνω από 60 live μεταδόσεις την εβδομάδα, φιλοξενεί κορυφαίες διοργανώσεις σε όλα τα σπορ.
Αντίστοιχα, στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2015, η συνδρομητική βάση της Nova παρουσίασε αύξηση 5,5% συγκριτικά με πέρυσι, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 509,1 χιλιάδων συνδρομητών. Η εταιρεία εκτιμά πως η εξάπλωση των υπηρεσιών 3play αναμένεται να συνεχίσει να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.
Ήδη η ψηφιακή πλατφόρμα της Nova, πέρα από τους εγώνες της Super League μέχρι και την αγωνιστική περίοδο 2018-2019, επέκτεινε για δύο επιπλέον αγωνιστικές περιόδους (μέχρι και την αγωνιστική περίοδο 2016-2017) τη συνεργασία της με τη διοργανώτρια αρχή του Εθνικού επαγγελματικού πρωταθλήματος καλαθοσφαίρισης της Α1 Ανδρών [ΕΣΑΚΕ], διαμέσου της οποίας θα μεταδίδει, σε αποκλειστική βάση, τους εντός έδρας αγώνες 11 ομάδων του εν λόγω Πρωταθλήματος, ενώ μεταξύ άλλων κατέχει τα δικαιώματα της Euroleague, το πρωτάθλημα Ligue 1 Γαλλίας, τη Volley League, το πρωτάθλημα πόλο Α1 ανδρών, Wimbledon, ATP 250 και πολλές άλλες μεγάλες διοργανώσεις από όλο τον κόσμο.
Πηγή: capital.gr