Στο "αέρα" η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης

 Στο "αέρα" η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης
Με νέο "εκτροχιασμό" απειλείται η κατασκευή του Μετρό θεσσαλονίκης, ένα από τα πιο πολύπαθα έργα της συμπρωτεύουσας.


Και αυτό γιατί η κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda) που έχει αναλάβει την κατασκευή του υποστηρίζει ότι από την 1η Δεκεμβρίου, λήγει η οριακή προθεσμία της σύμβασης μεταξύ αυτής και της Αττικό Μετρό που είναι και ο κύριος του έργου.
Ο ανάδοχος με επικεφαλής την ΑΕΓΕΚ, που στο κατασκευαστικό κομμάτι πέρασε στον Άκτωρα, ισχυρίζεται ότι μέχρι την παραπάνω ημερομηνία λήγουν οι συμβατικές της υποχρεώσεις και δεν είναι υποχρεωμένη να συνεχίσει τις εργασίες. Από την πλευρά της πάντως η Αττικό Μετρό απορρίπτει τους παραπάνω ισχυρισμούς και δηλώνει ότι το έργο παρατάθηκε μέχρι το 2016.
Η διαφορά μεταξύ αναδόχου και Αττικό Μετρό θα κριθεί από τριμελή επιτροπή, η οποία αποτελείται από εκπρόσωπο του αναδόχου, του κυρίου του έργου και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σε περίπτωση που η απόφαση της επιτροπής είναι υπέρ του αναδόχου αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει επαναπροκύρηξη του έργου, γεγονός που θα σηματοδοτήσει νέες πολύμηνες καθυστερήσεις.
Στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν πώς το σύνολο των εξωσυμβατικών υποχρεώσεων που απαιτεί η κοινοπραξία από το δημόσιο ξεπερνάει τα 550 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή ζητά επιπλέον σχεδόν 60% από την αρχική χρηματοδότηση.
Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό αναγνωρίζει ότι κάποιες εξωσυμβατικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας είναι λογικές και αιτιολογημένες, διαφωνεί όμως ότι αυτές ανέρχονται σε 550 εκατ. ευρώ.
Πάντως στελέχη της Αττικό Μετρό επισημαίνουν στο fpress.gr ακόμη και αν λυθεί η σύμβαση, το έργο του δεν σταματάει, αφού η κοινοπραξία είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ μέσα σε αυτό το διάστημα θα μπορεί να γίνει η επαναπροκύρηξη του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ