Καραμανλής για Τέμπη: Καταρρίφθηκαν οι δικλείδες και τα πρωτόκολλα ασφαλείας

Καραμανλής για Τέμπη: Καταρρίφθηκαν οι δικλείδες και τα πρωτόκολλα ασφαλείας

Δεδομένου ότι στον συγκεκριμένο σταθμό υπήρχε τοπικό σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης, δηλαδή τηλεδιοίκησης, ο σταθμάρχης είχε την δυνατότητα και την υποχρέωση, βάσει του Κανονισμού, να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά και επέλεξε να το κάνει χειροκίνητα δήλωσε ο τέως υπουργός Μεταφορών

 

"Παρών" στον δημόσιο διάλογο και στην διάθεση της Δικαιοσύνης, δήλωσε ο τέως υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος - κατά την διαδικασία της απάντησης των ερωτήσεων των βουλευτών όλων των κομμάτων που ακολούθησε την τοποθέτησή του στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας - επανέλαβε κατηγορηματικά ότι υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας και πρωτόκολλα, τα οποία το βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, καταρρίφθηκαν.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: Δεδομένου ότι στον συγκεκριμένο σταθμό υπήρχε τοπικό σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης, δηλαδή τηλεδιοίκησης, ο σταθμάρχης είχε την δυνατότητα και την υποχρέωση, βάσει του Κανονισμού, να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά και επέλεξε να το κάνει χειροκίνητα. Έκανε την χάραξη χειροκίνητα και την έκανε λάθος. Έβαλε το τρένο να παραβιάσει τον κόκκινο σηματοδότη και το έθεσε σε ανάποδη πορεία. Έπρεπε να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες, συνομιλώντας με τους μηχανοδηγούς και να επιβεβαιώσει την εντολή που έδωσε, κάτι που επίσης δεν έκανε. Ο σταθμάρχης - κι εδώ αποδεικνύεται ότι υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης - έβλεπε επί 12 λεπτά την πορεία του τρένου και δεν κατάφερε να σταματήσει το μοιραίο. Το χειρότερο δε από όλα - και αυτό δείχνει τις παθογένειες του Δημοσίου, οι οποίες δεν είναι σημερινές και δεν περιορίζονται στον ΟΣΕ - είναι ότι εκεί έπρεπε να υπάρχουν άλλοι δύο μέχρι τις 11 το βράδυ, οι οποίοι και δεν ήταν. Αυτό δείχνει ότι καταρρίφθηκαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας.

"Έκανα μια ειλικρινή προσπάθεια να κρατήσω χαμηλά τους τόνους παρά τις απίστευτες προκλήσεις, γιατί θεωρώ ότι δεν βοηθάει να μπούμε σε αντιπαράθεση. Το τι έγινε και το τι δεν έγινε στην σύμβαση 717 είναι ξακάθαρο. Τώρα, ας περιμένουμε την Δικαιοσύνη. Γιατί όλοι τώρα μπορούν να κάνουν τους παντογνώστες και να κουνάνε το δάχτυλο. Εγώ παραιτήθηκα αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη. Μπορεί να υπάρχουν και διοικητικές και διαχειριστικές ευθύνες. Δεν θα το κρίνουμε εμείς εδώ. Θα το κρίνει η Δικαιοσύνη. Και είμαι στην διάθεση της Δικαιοσύνης να καταθέσω την άποψή μου. Αυτή είναι η πραγματικότητα και τα γεγονότα, όπως πιστεύω ότι έγιναν, και τα καταθέτω με απόλυτη ειλικρίνεια. Είμαι και θα είμαι πάντα παρών στον δημόσιο διάλογο" ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Ο κ. Καραμανλής απάντησε στα ερωτήματα που δέχθηκε από τους βουλευτές όλων των πτερύγων της Βουλής, όπως και διέψευσε και τον τον ισχυρισμό του πρώην υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη ότι έγιναν έργα 1 δισ. επί της προηγούμενης κυβέρνησης στον σιδηρόδρομο. "Ουδέποτε έγιναν έργα 1 δισ. επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δεν έχει αυτό τώρα σημασία. Θυμίζω ότι, ενώ ο κ. Σπίρτζης λέει τώρα ότι οι κατακερματισμένες εργολαβίες φταίνε για τις καθυστερήσεις του έργου, όταν η σημερινή κυβέρνηση πήγε να τις ενοποιήσει, βγήκε απέναντι, και ως αντιπολίτευση καταψήφισε. Εγώ ανέλαβα ξεκάθαρα την πολιτική ευθύνη και είπα και τον λόγο για τον οποίο παραιτήθηκα. Λυπάμαι αλλά αυτό δεν έχει γίνει πολλές φορές στην πολιτική ζωή του τόπου τα τελευταία χρόνια".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ