ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Τι μοιράζονται Χόλντερμαν - Βαρδινογιάννης

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Τι μοιράζονται Χόλντερμαν - Βαρδινογιάννης

Πρακτικά κάνοντας...σούμα, μέσα σε 9μηνες οι δύο βασικοί μέτοχοι κάνουν "ταμείο" 212 και 116 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Στην ανακοίνωση της επιστροφής κεφαλαίου 295,9 εκατ. ευρώ προχώρησε η διοίκηση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ την Παρασκευή.

Απόφαση που εν μέρει αιφνιδίασε την κοινότητα, καθώς ήταν η δεύτερη σε διάστημα μόλις 9 μηνών- κάτι πρωτοφανές για τα επενδυτικά/ επιχειρηματικά δεδομένα του ΧΑ.
Γνωστό βέβαια πως ο όμιλος "κάθεται" πάνω σε τεράστια κεφάλαια, προχωρώντας σε μία πρώτη διανομή προς τους μετόχους/επενδυτές στις 19 Μαϊου.

Ηταν η πρώτη διανομή στους μετόχους μετά από 13 χρόνια, αφορούσε επιστροφή κεφαλαίου ύψους 174 εκατ. ευρώ που κατανεμήθηκε-βάσει της συμμετοχής- σε Reggaeborgh περίπου 70 εκατ. σε Motor Oil σχεδόν 42 εκατ. και Atlas NV 16 εκατ.(*) και το υπόλοιπο (15,165%) στο ευρύ επενδυτικό κοινό.

Ακολούθησε η υποβολή προσφοράς 114,7 εκατ. για την ΗΛΕΚΤΩΡ από την Motor Oil, το τέλος εποχής-έξοδος από το ΧΑ για την REDS, η διάθεση μετοχών αξίας 4 εκατ. ευρώ σε 13 στελέχη, η μερική άσκηση call option από την Reggeborgh με αποτέλεσμα το ποσοστό της να αυξηθεί στο 48,15% (με μείωση της Motor Oil στο 26,882% του μ.κ). Παράλληλα η εισηγμένη έβαλε στα ταμεία της επιπλέον 55 εκατ. από την "Αττική Οδό" (συνολικά κέρδη 82 εκατ. το 2023/βάσει συμμετοχής ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις 65,7%, AVAX 34,2%, Egis 0,04%).

Φτάνοντας αρχές Δεκεμβρίου, οπότε με την αποχώρηση της Hochtief από την "Ολυμπία Οδό" η εισηγμένη από κοινού με τους άλλους εταίρους εξαγοράζουν το ποσοστό (17%) με την συμμετοχή του ομίλου να ενισχύεται στο 20,48% από 17% του φορέα.

Στο πλαίσιο αυτό, το ποσοστό της Vinci ανέβηκε στο 36,03% (από 29,9%), της AVAX Παραχωρήσεις στο 23,01% (από 19,1%) και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο 20,48% (από 17%).
Για να έρθει η ανακοίνωση της 27ης Δεκεμβρίου για σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης (στις 30 Ιανουαρίου) με σκοπό την έγκριση επιστροφής 295,9 εκατ/ήτοι 0,85 ευρώ/μετοχή. Γενναία επιστροφή, καθώς η Reggeborgh/Holterman έχει λαμβάνειν 142 εκατ., η Motor Oil/Βαρδινογιάννης 76,7 εκατ και 28 εκατ. η Atlas NV.

Πρακτικά κάνοντας...σούμα, μέσα σε 9μηνες οι δύο βασικοί μέτοχοι κάνουν "ταμείο" 212 και 116 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Διόλου άσχημα, εάν αναλογιστεί κάποιος πως θα έχουν λαμβάνειν και από την χρήση της "Αττικής Οδού" για το 2024 (σ.σ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέλαβε από τις 19 Νοεμβρίου) όπως και από την "Ολυμπία Οδό" μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Ειδικότερα όσον αφορά στην τελευταία, ΔΕΝ είναι στις προθέσεις της διοίκησης για πώληση της το 2025 (παρά τις προτάσεις που έχει δεχτεί).

( * ) σημειωτέον ότι, η Atlas NV ελέγχεται από την Atlas Invest Holding BV που με τη σειρά της ελέγχεται από τον Martialis Quirinus van Poecke.

Συμπατριώτης του Hendrickus/Henry Holterman ο εν λόγω, θυμίζω πως είχε συνταχθεί με τον ΗΗ την περίοδο που ο mr Reggeborgh διεκδικούσε τον όμιλο από τους αδελφούς Καλλιτσάντση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ενα scenario, όχι απίθανο

Η ABBank ξεκίνησε ως εξειδικευμένη στη ναυτιλία τράπεζα για να βρεθεί ανάμεσα στους μεγαλύτερους διαχειριστές…