"Βόμβα" UBS για την έκτακτη στα διυλιστήρια, τα...πυρά από Σιαμίσιη και ο πληθωρισμός της απληστίας

 "Βόμβα" UBS για την έκτακτη στα διυλιστήρια, τα...πυρά από Σιαμίσιη και ο πληθωρισμός της απληστίας

H ακτοπλοΐα στο στόχαστρο... 

"Βόμβα" UBS μέσω Ιταλίας για την έκτακτη στα διυλιστήρια. Πυρά και από Σιαμίσιη

Λάβρος όσον αφορά στην έκτακτη εισφορά στα κέρδη διυλιστηρίων εμφανίστηκε ο Ανδρέας Σιαμίσιης, στην γενική συνέλευση μετόχωντης HelleniQ Energy, χθες Πέμπτη. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ήταν ξεκάθαρος πως, πρόκειται για αιφνιδιαστική κίνηση που ήρθε σε μία περίοδο κατά την οποία οι γενικές συνελεύσεις των Helleniq Energy και Motor Oil θα ενέκριναν τα οικονομικά αποτελέσματα και τα μερίσματα. Για να συμπληρώσει ότι, η συγκεκριμένη φορολόγηση είναι χτισμένη σε μία ευρωπαϊκή οδηγία, η οποία «είναι λάθος», είπε κι εξήγησε: «Δεν υπάρχουν υπερκέρδη. Δεν μπορείς να χαρακτηρίζεις υπερκέρδος όταν κάνεις σύγκριση με τη βάση της χρονιάς του Covid 19 και επιπροσθέτως δεν ακολουθούμε πρακτικές τιμολόγησης παραπάνω απ’ όσο πρέπει».

Ωστόσο, εξέλιξη που θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν...μπούμεραγκ "έρχεται" από την Ιταλία. Αυτό γιατί, σε εσωτερικό memo της UBS σε πελάτες της γίνεται ρητή αναφορά σε αντισυνταγματικότητα σχετικής απόφασης για επιβολή έκτακτης φορολόγησης του Ιταλικού υπ. Οικ στους ομίλους διύλισης που λειτουργούν στην γείτονα. Μάλιστα, ο επενδυτικός οίκος προεξοφλεί πως η απόφαση θα επιδικαστεί υπέρ των ομίλων διύλισης με υποχρέωση του Ιταλικού δημοσίου να επιστρέψει τα καταβληθέντα πίσω στις εταιρείες. Για την UBS η συγκεκριμένη αναφορά γίνεται προκειμένου να αιτιολογηθεί η σύσταση αγοράς στη μετοχή της Enel, καθώς θα έχει λαμβάνειν ένα σεβαστό ποσό.

H ακτοπλοΐα στο στόχαστρο...

Το διόλου θεωρητικό, όπως αποδεικνύεται, ερώτημα του fpress, καθώς με επιστολή του υπ. Ναυτιλίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητείται η συνεργασία σε τυχόν περιστατικά καταχρηστικής συμπεριφοράς λόγω αυξημένων ναύλων. Θυμίζω πως, αρχές Ιουνίου ο Ευρυπίδης Στυλιανίδης είχε χαρακτηρίσει (στην ΕΡΤ) λογικές τις τιμές στα συμβατικά πλοία, σημειώνοντας πως η αγορά είναι ελεύθερη και ότι το υπουργείο δεν μπορεί να παρέμβει, εκτός από τις περιπτώσεις των άγονων γραμμών.

Στην ίδια συνέντευξη πάντως είχε προειδοποιήσει. «Αν χρειαστεί θα καταλήξουμε στην παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού». Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο και σε σχετικούς ελέγχους που έκανε το προηγούμενο διάστημα, διαπιστώθηκαν 7 παραβάσεις για παράλειψη ενημέρωσης της αρμόδιας Αρχής σχετικά με μεταβολές των τιμών στα εισιτήρια (άρθρο 44 πργ. 13 του ν.4948/2022) σε σύνολο 377 ελέγχων σε πλοία. Για να δούμε, γιατί τελευταίο Σ.Κ Ιουνίου και αρχίζουν για τα καλά οι άδειες...

Πληθωρισμός απληστίας και με τη βούλα της Βουλής

Στο 2,5% "μετρά" την ανάπτυξη για φέτος το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής. Παράλληλα, υπολογίζει στο 2,8% τον πληθωρισμό, ενώ αιτιολογεί γιατί ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ δεν θα οδηγούσε σε μείωση των τιμών. Επί της ουσίας, το ΓΠτΒ σημειώνει το ευρέως γνωστό πως ο Φόρος δεν περνά- ως όφελος- στον πελάτη. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι ο πληθωρισμός απληστίας "τρέχει" 5,5 φορές περισσότερο/πιο επιβαρυντικά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σύμφωνα με την Εκθεση που παρουσίασε εχθές ο επικεφαλής του Γραφείου, Ιωάννης Τσουκαλάς.

"Κλειδί" ο ΦΠΑ, καθώς-πάντα σύμφωνα με το ΓΠτΒ- μετά από ενδελεχή ανάλυση πλήθους προϊόντων σε 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης αναφορικά με τις επιπτώσεις που αποφέρουν μεταβολές (αυξομειώσεις) του ΦΠΑ στις τελικές τιμές καταναλωτή, προκύπτουν τρία ενδιαφέροντα ευρήματα. Πρώτον, ένα μικρό μόνο μέρος των μειώσεων του ΦΠΑ, περίπου 6%, διαχέεται στις τελικές τιμές και μόνο βραχυχρόνια. Αντιθέτως οι αυξήσεις ΦΠΑ διαχέονται στις τελικές τιμές κατά 34% περίπου.

Επιπλέον, η επαναφορά των συντελεστών ΦΠΑ οδηγεί σε δυσανάλογες αυξήσεις τιμών γεγονός που αποβαίνει σε βάρος του καταναλωτή. Δεύτερον, μετά από ένα χρονικό διάστημα 10 μηνών που ακολουθεί την μείωση του ΦΠΑ, οι τιμές καταναλωτή επανέρχονται στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν την μείωση του. Τρίτον, οι μειώσεις του ΦΠΑ φαίνεται να οδηγούν σε αύξηση των περιθωρίων κέρδους των επιχειρήσεων σε βάρος των καταναλωτών.

===============================================

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ