Το διττό μέτωπο της Folli Follie και η προνομιακή μεταχείριση της Turkish Airlines
Ασφαλώς και είναι σοβαρό θέμα αλλοίωσης του ανταγωνισμού η κρατική χρηματοδότηση αεροπορικών
Το διττό μέτωπο της Folli Follie
Εύλογα ερωτήματα-και όχι μόνο- προκαλούν οι εξελίξεις στο διττό μέτωπο της Folli-Follie.Το μεν πρώτο αφορά την παλαιά εταιρεία, και δη το σκάνδαλο που δικαιολογημένα χαρακτηρίστηκε ως το μεγαλύτερο στα επιχειρηματικά/επενδυτικά δρώμενα της χώρας. Από αναβολή σε αναβολή η δίκη των μελών της οικογένειας Κουτσολιούτσου- ιδρυτών της εταιρείας- όπως και στελεχών της- τότε- διοίκησης. Πολύκροτη υπόθεση και λόγω των συνεχών νομικών εμπλοκών, με συνέπεια μέχρι σήμερα να μην έχει τελεσιδικήσει μία υπόθεση που ξεκίνησε αρχές Μαϊου 2018 και μέχρι σήμερα θυμίζει περισσότερο το...γεφύρι της Αρτας.
Στο ίδιο έργο θεατές όσον αφορά στην τελευταία δικάσιμο, που λόγω της αποχής των δικηγόρων αναβλήθηκε για τις 10 Ιανουαρίου. Σχεδόν ένα χρόνο πριν (14 Δεκεμβρίου 2022) μετά από άλλη αναβολή είχε δοθεί ακόμη μία (για τον Ιούνιο 2023 που μετατέθηκε για Δεκέμβριο 2023 κ.ο.κ). Αυτά τα-επιεικώς- τραγελαφικά για να μην ενδώσουμε στην ευκολία ισχυρισμών που αποδίδουν σε...αλλότρια συμφέροντα την αλληλουχία των γεγονότων- σε ότι αφορά το σκάνδαλο της παλαιάς εταιρείας. Εξίσου- τραγελαφικά, επιεικώς ομοίως- όσα διαδραματίζονται με την περίπτωση της νέας Folli Follie- όπως προέκυψε μετά την απεμπλοκή της υπόθεσης και με την συνδρομή της Κεφαλαιαγοράς είχε συνέχεια υπό τον Γιώργο Σάμιο.
Σε αυτή την περίπτωση δικαστική απόφαση υπήρξε και μάλιστα θετική για την νέα εταιρεία και τους περίπου 1.000 εργαζόμενους οι οποίοι μάχονται για να την κρατήσουν σε λειτουργία. Με απτά ενθαρρυντικά αποτελέσματα είναι αλήθεια. Για αυτήν σημειώθηκε...αντι-εμπλοκή και πως; στις 23 Iανουαρίου θα επιλυθεί η δικαστική εκκρεμότητα για την άρση (ή όχι) της δέσμευσης περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας. Στα 33 με 34 εκατ. το ύψος των assets-, συμπεριλαμβανόμενων μετρητών περίπου 3 εκατ. ζωτικής σημασίας για την ρευστότητα της “νέας Folli Follie”.Παρότι η αρχική απόφαση ήταν ευνοϊκή για τη μεταβατική διοίκηση, η αναίρεση που άσκησε ο αντεισαγγελέας του Aρείου Πάγου-ουσιαστικά ακυρώνοντας το βούλευμα του Συμβουλίου Eφετών- ξαναμπλόκαρε την σχετική διαδικασία.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους αερομεταφορείς
Με αφορμή την παραγγελία-μαμούθ της Turkish Airlines στην Airbus συζητήθηκε-αλλά και πάλι πίσω από κλειστές πόρτες- το εάν και κατά πόσον η χωρίς φειδώ χρηματοδότηση της εταιρείας (άμεσα και έμμεσα) από το "δημόσιο χρήμα" της Τουρκίας συνιστά κρατική και μάλιστα σε ευθεία παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού (έναντι κυρίως των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών). Μεγάλη κουβέντα γιατί 2-3 φορές που ορισμένοι ευρωβουλευτές επιχείρησαν να το θέσουν στα κοινοτικά όργανα τελικά δεν το πέτυχαν. Υπάρχουν όμως τρόποι, αν το επιθυμούσαν, όπως βρέθηκαν στην περίπτωση των κινέζικων εισαγωγών.
Ακόμη μεγαλύτερη η παραγγελία- με την υπογραφή Ερντογάν- ζωογόνος για την χειμάζουσα ευρωοικονομία και ειδικότερα την Airbus που λίγο έλειψε να απευθυνθεί στους μετόχους (δημόσιο χωρών που συμμετέχουν στο μ.κ) κοινό μυστικό άλλωστε πως η Turkish λειτουργεί και ως ένα από τα "όπλα" προβολής ισχύος και πολιτικής από τον Ερντογάν. Ομως ήταν η ίδια η Ε.Ε που είχε φανεί ελάχιστα ελαστική απέναντι στις Κυπριακές Αερογραμμές/Cyprus Airways οδηγώντας την κυριολεκτικά στην χρεοκοπία.
Να θυμίσω: στις 9 Ιανουαρίου 2015 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι οι ενισχύσεις που λάμβανε η εταιρεία από κράτος ήταν ασυμβίβαστες και έτσι η εταιρεία έπρεπε να επιστρέψει τα χρήματα στο κράτος. Η εταιρεία όμως αντιμετώπιζε μεγάλα οικονομικά προβλήματα και αδυνατούσε να το πράξει. Έτσι, οι Κυπριακές Αερογραμμές οδηγήθηκαν σε κλείσιμο. Ετσι είχε μπει "λουκέτο" στον κρατικό αερομεταφορέα της Κύπρου- που η Τουρκία δεν αναγνωρίζει...- αλλά οι Βρυξέλλες επιβραβεύουν αυτόν που κατά κοινή εκτίμηση και με κρατικό χρήμα μεγεθύνεται και ευθέως ανταγωνιστικά των ευρωπαϊκών λειτουργεί.
=====================================================
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές