Το Road Show της JPMC στην Νέα Υόρκη, ο Jamie Dimon, ο Κ. Μητσοτάκης και η συμφωνία Aegean - Cyprus

Το Road Show της JPMC στην Νέα Υόρκη, ο Jamie Dimon, ο Κ. Μητσοτάκης και η συμφωνία Aegean - Cyprus

Η τελευταία εβδομάδα του χρόνου ξεκίνησε και όλοι έχουν στραμμένο το βλέμμα στις συμφωνίες του 2024

Το Road Show της JPMC στην Νέα Υόρκη, ο Jamie Dimon, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και το monitoring στους hyper investors


Με τον "αέρα" του πρωταθλητισμού για το 2023 ξεκινά το νέο έτος για την εγχώρια κεφαλαιαγορά. Από την αγορά χρέους μέχρι την ευρύτερα επενδυτική- μετοχές, futures- ETFs e.t.c- οι επενδυτές είναι σε ετοιμότητα για συνέχιση της καλής πορείας που διαγράφει η οικονομία τα τελευταία χρόνια. Πιθανότατα την δεύτερη ή τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου ο ΟΔΔΗΧ θα "βγει" στις αγορές (για το 2023 είχε επιλέξει την έκδοση 10ετούς), θα ακολουθήσουν κλαδικές και ειδικές παρουσιάσεις σε ξένους θεσμικούς με ορόσημο το Road Show της JPMC, 24-25 Ιανουαρίου στη Νέα Υόρκη.

Ειδικότερα για το grand event του μεγαλύτερου επενδυτικού τραπεζικού ομίλου διεθνώς οι προσδοκίες είναι συντηρητικά αισιόδοξες. Ακριβώς επειδή θα πρόκειται για το πρώτο αποκλειστικά για τα ελληνικά assets, με ενεργό συμμετοχή- και όχι έναν απλό χαιρετισμό- του Jamie Dimon και από κοινού με τον Κυριάκο Μητσοτάκη πρόσκληση σε hyper investors του ισχυρότερου τραπεζίτη δίνεται ιδιαίτερη σημασία και στην παραμικρή λεπτομέρεια διοργάνωσης του. Το γεγονός και μόνο πως η πιο σημαντική για την λειτουργία του τραπεζικού-χρηματοπιστωτικού συστήματος (word's most systemically important bank) αναλαμβάνει την παρουσίαση του "βαρέως πυροβολικού" της εγχώριας τραπεζικής και επιχειρηματικής κοινότητας σε "πορτοφόλια" που μέχρι τώρα ούτε που πλησίαζαν την "ρηχή" ελληνική αγορά έχει βαρύνουσα σημασία.

Ενα μήνα πριν το ΙΡΟ για το 20% του ΔΑΑ "Ελευθέριος Βενιζέλος" (τέλος Φεβρουαρίου ; ) και του placement για το 27% της Πειραιώς από το ΤΧΣ(αρχές Μαρτίου) το Road Show της JPMC θα μπορούσε να είναι ο game changer για την κεφαλαιαγορά/επιχειρηματικότητα στην προοπτική επανένταξης στην κατηγορία των αναπτυγμένων αγορών (πρώτο-δεύτερο 3μηνο 2025 ; ), καθώς θα ενεργοποιήσει mega funds και επενδυτές που απευθύνονται σε εύλογα μεγέθη (κοινή εκτίμηση πως τα 2 δισ. είναι ένα ελάχιστο όριο για το monitoring τους). Επικεφαλής της JPMC στην Ελλάδα (Κύπρο-Μάλτα) ο Στέλιος Παπαδόπουλος και το greek team του οίκου "χτίζουν" μεθοδικά τις βάσεις για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος.

Ανέλαβε καθήκοντα στην αμερικανική τράπεζα το 2018 και πριν την κρίσιμη -για πολλούς λόγους- θητεία στον ΟΔΔΗΧ, ήταν επικεφαλής κεντρικής Ευρώπης στην BNP Paribas Fixed Income και νωρίτερα υψηλόβαθμο στέλεχος των Citigroup και Societe Generale. Αναμφίβολα πιο σημαντική η πολυετής θητεία του στον ΟΔΔΗΧ- όταν επικεφαλής του Οργανισμού σε συνεργασία με τον Δημήτρη Τσάκωνα-ο οποίος τον διαδέχθηκε- φέρνοντας σε πέρας ένα από τα πιο σύνθετα εγχειρήματα ανταλλαγής πολλαπλών σειρών ομολόγων- γνωστός και ως "αθόρυβος πρωταγωνιστής" .


Aegean: Η συμφωνία με την Cyprus, οι εκτιμήσεις Βασιλάκη και οι ΑΧΕΠΕΥ.

Μόνο έκπληξη δεν προκάλεσε στην αγορά η ανακοίνωση της συνεργασίας Aegean Airlines με την Cyprus Airways που προβλέπει την- κατ' αρχήν-συμφωνία μακροπρόθεσμης μίσθωσης (ACMI lease) από την κυπριακή εταιρεία 2 Airbus A320- συμπεριλαμβανόμενων των πληρωμάτων πτήσης και καμπίνας. Το πρώτο αεροσκάφος προστίθεται άμεσα, το δεύτερο από τέλη Μαρτίου, με την Zeta Aviation- ειδική στις μισθώσεις ACMI- να διαδραματίζει ενεργό ρόλο και σύμφωνα με παράγοντες της κυπριακής αγοράς για ενδεχόμενη option εάν και εφ' όσον χρειαστεί. Με έδρα την Λάρνακα η Cyprus Airways διαδέχθηκε τον κρατικό αερομεταφορέα της Κύπρου-όταν αρχές Ιανουαρίου 2015 "οδηγήθηκε" από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε χρεοκοπία- διατήρησε το brand και με 4 αεροσκάφη επιχειρεί σε 18 προορισμούς.

Είχαν προηγηθεί τελευταία η αποεπένδυση της Aegean από την AnimaWings- δύο χρόνια μετά την αύξηση της συμμετοχής της από 25% σε 51%- επιστρέφοντας τις μετοχές στον tour operator (Memento Group/Romania) από τον οποίο την είχε αποκτήσει. Στο 1,3 εκατ. το ύψος της επένδυσης(σε καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο) και πρόσφατα η τοποθέτηση του Ευτύχη Βασιλάκη όσον αφορά στον σχεδιασμό του 2024, τις επιπτώσεις του πολέμου στο Ισραήλ αλλά και των αρρυθμιών με τους κινητήρες. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εισηγμένης το 2023 σηματοδοτεί την ολική επαναφορά της εταιρείας (με εκτιμήσεις για ebitda στα 400-415 εκατ. και κέρδη προ φόρων στα 200-215 εκατ.).

Για την επένδυση-μαμούθ για την ανανέωση του στόλου της με την απόκτηση τουλάχιστον 46 νέων αεροσκαφών Airbus της οικογένειας neo (με option για 12 ακόμη), ο πρόεδρος της αεροπορικής τόνισε πως η εταιρεία θα εκμεταλλευτεί το δικαίωμα απόκτησης περισσότερων αεροσκαφών, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους στα 49. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, θα παραλάβει (το 2024 έξι ακόμη αεροσκάφη), τα τρία θα παραδοθούν πριν από την καλοκαιρινή σεζόν και θα εκτελούν πτήσεις στο peak της τουριστικής περιόδου, ενώ τα υπόλοιπα τρία θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

Σε ότι αφορά ένα θέμα που απασχολεί το τελευταίο χρονικό διάστημα τον κλάδο των αερομεταφορών παγκοσμίως, την ανάγκη συχνότερης συντήρησης των κινητήρων της Pratt & Whitney (P&W), ο Ευτ. Βασιλάκης επεσήμανε πως στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση θα θέτει σταδιακά εκτός των δρομολογίων της για το 2024 δέκα αεροσκάφη, γεγονός που θα περιορίσει σε μικρό βαθμό τη χωρητικότητα που σχεδίαζε να προσφέρει η εταιρεία για το επόμενο έτος, χωρίς, ωστόσο, να αλλάζει τον πυρήνα του σχεδιασμού της. Πάντως, η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται σε συζητήσεις με τους προμηθευτές για την αποζημίωση που θα λάβει, όπως και οι υπόλοιπες αεροπορικές που θα επηρεαστούν από τον «παροπλισμό» αεροσκαφών τους και ως εκ τούτου θα καταγράψουν αυξημένα κόστη και μικρότερη χωρητικότητα.

Ως προς τις επιπτώσεις του πολέμου στη Μέση Ανατολή έχουν σταματήσει οι πτήσεις προς το Ισραήλ, έχει επηρεαστεί η κίνηση και σε Αίγυπτο, Λίβανο και Ιορδανία. Ωστόσο, από τις 11 Νοεμβρίου ξεκίνησε το νέο δρομολόγιο προς Ντουμπάι, από τις 22 Δεκεμβρίου προστέθηκε το Ινσπρουγκ/Αυστρία και αρχές Μαρτίου ξεκινά το δρομολόγιο προς Γκέτεμποργκ/Σουηδία. Στα 11,40 ευρώ η μετοχή- με άνοδο 115,50% για το 2023 αποτέλεσμα της...απογείωσης των οικονομικών μεγεθών- στα 13,8 ευρώ η τιμή-στόχος από την Eurobank Equities.

Οι αναλυτές σημειώνουν τα ebitda-ρεκόρ ύψους 228 εκατ. το τρίτο 3μηνο του 2023, περίπου 35% από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, στηριγμένη στην αύξηση των εσόδων (υψηλότερή κατά 28% από το τρίτο τρίμηνο του 2019). Αυτό προέκυψε ως αποτέλεσμα της ισχυρής τιμολόγησης (ναύλοι 21% έναντι του τρίτου τριμήνου του 2019) και των υγιών όγκων (επιβάτες 7%). Στα Top Picks της Χρυσοχοϊδης ΑΧΕΠΕΥ για το 2024, με αποτίμηση 1,027 δισ. (27/12) η Aegean είναι ένα από τα bets της αγοράς και για το 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ