Τι μέλλει γενέσθαι με την Aegean και τους κινητήρες Pratt & Whitney GTF που αντιμετωπίζουν ζητήματα
Η ινδική Μουμπάι Go First, κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή στο Άρθρο 10 του ινδικού Πτωχευτικού Κώδικα
Ηταν Δευτέρα, 22-10-2018, όταν η Aegean ανακοίνωνε ότι έχει επιλέξει να εξοπλίσει τα νέα αεροσκάφη Α320neo με κινητήρες Pratt & Whitney GTF™. Χαρακτηριστικά η εταιρία ενημέρωνε το κοινό μεταξύ άλλων ότι: "Η AEGEAN ανακοινώνει την επιλογή των κινητήρων Pratt & Whitney GTF™ για να εξοπλίσει έως και 62 αεροσκάφη Airbus νέας γενιάς της οικογένειας A320neo. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο 2018 η AEGEAN υπέγραψε συμφωνία με την Airbus για την παραγγελία έως 42 νέων αεροσκαφών Α320neo ενώ σκοπεύει να μισθώσει και έως 20 επιπλέον αεροσκάφη από εκμισθωτές αεροσκαφών."
Διαβάζοντας τα τελευταία νέα που έχουν κάνει το γύρο του πλανήτη για τα προβλήματα (σ.σ. έχει καταγραφεί αστοχία με ένα έλασμα που αποτρέπει την επανεκκίνηση των κινητήρων) που αντιμετωπίζουν τα αεροσκάφη που είναι εξοπλισμένα με αυτού του τύπου τους κινητήρες, αναρωτιέμαι αν και εφόσον η ελληνική εταιρία θα αντιμετωπίσει προβλήματα. Νομίζω ότι αναρωτιούνται και πολλοί άλλοι για το ίδιο θέμα καθώς σήμερα, περισσότερες από 40 αεροπορικές εταιρείες σε κάθε γωνιά του πλανήτη έχουν αναγκαστεί να καθηλώσουν εκατοντάδες αεροσκάφη αναμένοντας τη λύση του προβλήματος από την αμερικανική εταιρεία. Μια σχετική πρόβλεψη έχει γίνει από την διοίκηση της Aegean, ενώ μία έχει καταθέσει αίτηση πτώχευσης.
Ο πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχης Βασιλάκης, στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους επενδυτές και τους αναλυτές με αφορμή τα αποτελέσματα είχε αναφέρει μεταξύ άλλων: "Είχαμε υπολογίσει ρυθμούς ανάπτυξης των θέσεων για την επόμενη χρονιά από 6% έως 8% σε σύγκριση με το 2023, ποσοστό που μειώνεται μεταξύ 2%-4%, άρα έχουμε ένα 4% χαμηλότερη δυνατότητα για ανάπτυξη. Παρόλα αυτά ενισχύουμε τη θέση μας κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και συνεχίζουμε να εντάσσουμε νέους προορισμούς. Ένα άλλο ζήτημα που σχετίζεται άμεσα έχει να κάνει με τις συζητήσεις που πραγματοποιούμε- όπως και οι υπόλοιπες αεροπορικές που επηρεάζονται- με την Pratt & Whitney ώστε να λάβουμε αποζημίωση και να μετριάσουμε τις όποιες απώλειες. Στο πλαίσιο αυτό, μας έχουν γίνει προτάσεις ώστε να μετριάσουμε τον αντίκτυπο, ωστόσο δεν έχουμε καταλήξει ακόμη σε μία ικανοποιητική συμφωνία- κάτι που, πάντως, θεωρούμε ότι μπορεί να συμβεί πριν τα τέλη αυτής της χρονιάς».
Ωστόσο κάθε μέρα που περνά ολοένα και περισσότερες εταιρίες στρέφονται δικαστικά εναντίον της Pratt & Whitney, ζητώντας αποζημιώσεις για τα δρομολόγια που χάνουν, είτε για τα αεροπλάνα που νοικιάζουν ώστε να αντικαταστήσουν τα αεροπλάνα που περιμένουν επισκευή. Το ζήτημα, αναμένεται να «τραβήξει» ως το 2026, οπότε και η εταιρεία αναμένει ότι θα έχει ολοκληρώσει το «κατέβασμα» και την επισκευή των κινητήρων που αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Θα έχουν προηγηθεί χρονοβόροι έλεγχοι και επιθεωρήσεις των κινητήρων.
Την ίδια στιγμή η Ινδική Μουμπάι Go First, κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή στο Άρθρο 10 του ινδικού Πτωχευτικού Κώδικα στις αρχές του μήνα. Στην αίτηση, ο αερομεταφορέας λέει ότι αναγκάστηκε να το κάνει «λόγω του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού ελαττωματικών κινητήρων που παρείχε η Pratt & Whitney, με αποτέλεσμα την καθήλωση την 1η Μαϊου 2023, 25 αεροσκαφών, ισοδύναμο με το 50% του στόλου των αεροσκαφών Airbus A320neo».
=====================================================
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές