Η Φαλκονέρα, η ΑΝΕΚ, η νέα Attica Συμμετοχών και το...deep under value του ΤΙΤΑΝΑ λόγω ΗΠΑ
"Βούλιαξε" χρηματιστηριακά η μετοχή της Attica Συμμετοχών, στη χθεσινή συνεδρίαση
Η Φαλκονέρα, η ΑΝΕΚ, η νέα Attica Συμμετοχών
"Βούλιαξε" χρηματιστηριακά η μετοχή της Attica Συμμετοχών, στη χθεσινή συνεδρίαση. Με σημαντικές ρευστοποιήσεις και πωλητές έως τα 2,13 ευρώ- και με ανεκτέλεστο πωλήσεων στο "κλείσιμο", η πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης των νέων μετοχών, όπως προέκυψαν από την συγχώνευση/απορρόφηση της ΑΝΕΚ. Η σχέση ανταλλαγής για τους μετόχους των συγχωνευόμενων εταιριών Attica A.E. Συμμετοχών και ANEK έχει ως ακολούθως:
− Οι μέτοχοι της Απορροφώμενης Εταιρίας θα λάβουν 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της Απορροφώσας Εταιρίας, ονομαστικής αξίας εκάστης μετοχής τριάντα λεπτών του ευρώ (€0,30), για κάθε μία (1) παλαιά, κοινή ή προνομιούχα, ονομαστική μετοχή της Απορροφώμενης Εταιρίας, ονομαστικής αξίας εκάστης τριάντα λεπτών του ευρώ (€0,30).
− Οι μέτοχοι της Απορροφώσας Εταιρίας θα εξακολουθήσουν να κατέχουν τον ίδιο αριθμό κοινών μετοχών της Απορροφώσας Εταιρίας, που κατείχαν πριν από την επέλευση των αποτελεσμάτων της Συγχώνευσης, με ονομαστική αξία €0,30 η καθεμία.
Με τιμή εκκίνησης τα 2,53 ευρώ η μετοχή της Attica Συμμετοχών, στην συνεδρίαση της 5ης Δεκεμβρίου ήταν εκ προοιμίου γνωστό το διπλό arbitrage/hedging εν όψει της διαπραγμάτευσης των "νέων". Σύμπτωση ( ; ) η τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης των μετοχών της ΑΝΕΚ ήταν η 5η Δεκεμβρίου- πολύ κοντά στην ημέρα του τραγικού ναυαγίου του Ε/Γ-Ο/Γ Ηράκλειον (8 Δεκεμβρίου 1966) στην Φαλκονέρα. Ναυάγιο που ως απόρροια είχε -τότε- την εκ βάθρων αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού πλαισίου μεταξύ Κρήτης- Πειραιά. Η ναυτιλιακή που "γεννήθηκε"-τότε- ως διάδοχη κατάσταση- σύμφωνα και με τα wiki- ήταν η ΑΝΕΚ.
Ανατρέχοντας σχετικά /el.wikipedia.org/wiki/
Ο ΤΙΤΑΝ, το bond και η θυγατρική στις ΗΠΑ
Σε υψηλά- σχεδόν- 5ετίας η μετοχή του ομίλου ΤΙΤΑΝ Cement, με αγορές που έφτασαν έως τα 20,90 ευρώ. Τελική τιμή στα 20,80 (με 5,58%) και αυξημένες συναλλαγές 115.000 τμχ. σε "κορυφή" 57 μηνών. Αποτέλεσμα της επιτυχούς ολοκλήρωσης (με ιδιωτική τοποθέτηση) νέας έκδοσης ομολογιών, μέσω της TITAN Cement (για λογαριασμό της Titan Global Finance). Συνολικής αξίας 150 εκατ. με επιτόκιο 4,25% και λήξη Ιούνιο του 2029. Παράλληλα η διοίκηση ανακοίνωσε: πωλήσεις πάνω από 2,5 δισ. ευρώ και EBITDA πάνω από 500 εκατ. ευρώ αναμένεται να σημειώσει ο Όμιλος για το σύνολο του 2023.
Ωστόσο, παρά την σημαντική άνοδο της μετοχής- με 72,47% για το 2023- συνακόλουθα της αποτίμησης τα 1,629 δισ. θεωρούνται deep under value. Με γνώμονα κυρίως την (δυνητική ) αποτίμηση της θυγατρικής του ομίλου στις ΗΠΑ- Αρκεί κάποιος να δει τις συγκεντρωτικές ομιλικές οικονομικές καταστάσεις, προκειμένου να αντιληφθεί πως η απόδοση της αγοράς των ΗΠΑ για τον Όμιλο ΤΙΤΑΝ είναι καταλυτικής σημασίας, καθώς αντιπροσωπεύει κάτι παραπάνω από το 60% των συνολικών πωλήσεων, με την Ευρώπη να ακολουθεί με ποσοστό της τάξεως του 30% και το υπόλοιπο 10% να μοιράζεται σε μια σειρά από αγορές σε διεθνές επίπεδο.
Μάλιστα, για το 2023 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πωλήσεις της TITAN America που θα υπερβούν το 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια, με τα κέρδη EBITDA να είναι περισσότερα των 275 εκατομμυρίων δολαρίων, σηματοδοτώντας την είσοδο σε μια εντελώς καινούρια, όσο και πολλά υποσχόμενη αναπτυξιακή φάση για την θυγατρική του Ομίλου ΤΙΤΑΝ στις ΗΠΑ. Πως σκοπεύει η ΤΙΤΑΝ America να διαμορφωθούν τα σχετικά ποσοστά το 2026; Οι πωλήσεις προϊόντων τσιμέντου να ανέρχονται σε λιγότερο από 45%, αυτές των ready mix να υπερβαίνουν το 35%, ενώ το δίπολο αδρανών υλικών και προϊόντων και λύσεων που αφορούν σε κτίρια, θα διαμορφώνεται σε μεγαλύτερο του 12% και 10%, αντίστοιχα.
Πρακτικά σε ορίζοντα 2-3ετίας ( το πολύ) η θυγατρική στις ΗΠΑ θα "υπερκαλύπτει" τη μητρική TITAN Cement. Ενδεχομένως τότε, οι βασικοί μέτοχοι να αποφάσιζαν είτε ένα ΙΡΟ της θυγατρικής είτε την πώληση ενός σημαντικού μειοψηφικού ποσοστού. Αυτό γιατί, με τρέχοντες όρους ( capex+ προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, πάντα στις ΗΠΑ και δη στις 3 πολιτείες "κλειδιά" Φλώριδα, Νέα Υόρκη/Νέα Υερσέι, Βιρτζίνια/Βόρεια Καρολίνα πρόκειται να διατεθούν περισσότερα από 122 δισ.$ για έργα υποδομών) ένα (θεωρητικό) ΙΡΟ της ΤΙΤΑΝ America θα μπορούσε να "πιάσει" σήμερα ακόμη και την τρέχουσα αποτίμηση της μητρικής. "Κρυφός joker" για τον Ομιλο, που δύσκολα δεν θα εμφανιστεί κάποια στιγμή στο τραπέζι.