Τα εμπόδια που βάζουν οι Ευρωπαίοι στην εξυγίανση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου της χώρας

Τα εμπόδια που βάζουν οι Ευρωπαίοι στην εξυγίανση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου της χώρας

Στην κυβέρνηση προβληματίστηκαν από την αρνητική στάση της Κοινότητας

Τουλάχιστον περίεργη η επιμονή των Βρυξελλών να επιμένουν να βάζουν εμπόδια σε πρωτοβουλίες ουσιαστικής αναβάθμισης της ελληνικής οικονομίας. Με αφορμή την πρόσφατη έγκριση για την σύμβαση χρηματοδότησης μεταξύ της ΟΝΕΧ και της DFS απαραίτητης για την εξυγίανση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου της χώρας, εύλογα ερωτήματα προκάλεσε η ένσταση των Κοινοτικών κατά πόσον τα 125 εκατ. θα μπορούσε να θεωρηθεί πως, αποτελούν μηχανισμό κρατικής ενίσχυσης. Και προς τούτο οι Βρυξέλλες ζήτησαν εξηγήσεις από την Αθήνα- επί της ουσίας αμφισβητώντας την απόφαση της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

Στην κυβέρνηση προβληματίστηκαν από την αρνητική στάση της Κοινότητας- υποτίθεται πως θα ενδιαφερόταν πρωτίστως για την επανασύσταση ενός κλάδου-ζωτικού για την ελληνική οικονομία- υποτίθεται σε μία συγκυρία που οι ευρύτερες γεωπολιτικές ανακατατάξεις θα δικαιολογούσαν την αμέριστη στήριξη και όχι την έγερση ενστάσεων και εμποδίων. Από την πλευρά της η κυβέρνηση επιχειρεί να πείσει τις Βρυξέλλες για το "καλώς έχειν" και της σύμβασης με την Τράπεζα Επενδύσεων των ΗΠΑ, όπως και κάθε άλλης συνδρομής προς την-μέχρι πρόσφατα- "νεκρή" ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας.

Αξια απορίας η στάση των Κοινοτικών σε μία περίοδο που η ευρωπαϊκή οικονομία, η επιχειρηματικότητα φθίνει σταθερά και ακόμη μέχρι σήμερα δεν έχουν καταφέρει να αρθρώσουν πειστικό αντίλογο απέναντι στην Inflation Reduction Act- δλδ της αντιπληθωριστικής πολιτικής που υλοποιεί η κυβέρνηση Biden για-σχεδόν- 2 χρόνια. Με εμφανείς τις συνέπειες σε βάρος (κυρίως ) της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και δη της ευρύτερα εννούμενης "βαριάς". Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Βρυξέλλες ενίστανται, θέτουν προσκόμματα και προφάσεις στην προσπάθεια της Ελλάδας να ενισχύει τις οικονομικές-διπλωματικές σχέσεις της.

Οπως είχε συμβεί λ.χ. και με αφορμή την συμφωνία ΟΛΠ- CosCo για το λιμάνι του Πειραιά. Που σημειωτέον επί ημερών του κινεζικού ομίλου- ασχέτως των όποιων αιτιάσεων- έχει φθάσει να συγκαταλέγεται στην 3άδα των ευρωπαϊκών φορέων του κλάδου. Μήπως ορισμένοι στις Βρυξέλλες δεν καλοβλέπουν την προσπάθεια ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας; η πανσπερμία των κάθε λογής lobbies θα μπορούσε να είναι μία εξήγηση. ' Η μήπως όχι; ...

=====================================================

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ