Ο γρίφος του φόρου των επαγγελματιών, τα τιμολόγια ρεύματος και η σημασία της βαθμίδας από Fitch

Ο γρίφος του φόρου των επαγγελματιών, τα τιμολόγια ρεύματος και η σημασία της βαθμίδας από Fitch

Tο βασικό ζητούμενο είναι να μην θιγεί ο δημοσιονομικός στόχος του 2024

Ποιος θα πει την τελευταία λέξη με το νέο σύστημα φορολόγησης των επαγγελματιών;

Προβληματισμός στο γενικό λογιστήριο για το νέο καθεστώς φορολόγησης των αυτοαπασχολούμενων και την δημοσιονομική απόδοση που μπορεί να έχει το μέτρο. Και άλλες φορές στο παρελθόν επιχειρήθηκε να επιβαρυνθούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και τελικώς… γύρισε ανάποδα. Ακόμη θυμούνται στο υπουργείο Οικονομικών την κατάρρευση των φορολογικών εσόδων όταν επιχειρήθηκε να συνδεθούν οι ασφαλιστικές εισφορές με το εισόδημα. Τώρα είναι αλλιώς… λένε στο υπουργείο Οικονομικών. Όμως ο προβληματισμός υπάρχει. Θα κλείσουν βιβλία και πόσοι; Θα γίνουν μετατροπές σε ομόρρυθμες εταιρείες ή ΙΚΕ και πόσες; Θα πληρωθούν οι φόροι που θα βεβαιωθούν ή όχι; Θα ρίξουν τα κέρδη όσοι δηλώνουν πάνω από τον πήχη αισθανόμενοι μια σιγουριά ότι δηλώνουν και με το παραπάνω αυτά που θέλει η εφορία; Το ποσό που θα εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2024 δεν έχει κλειδώσει ακόμη. Διότι ενώ η «ζημιά» από τη μείωση του τέλους επιτηδεύματος είναι σίγουρη (πάνω από 150 εκατ. ευρώ για το 2024), το κέρδος από την επιβολή του κατώτατου εισοδήματος δεν μπορεί ακόμη να υπολογιστεί με ακρίβεια. Το πιθανότερο είναι ότι στον προϋπολογισμό θα εγγραφεί μια «συντηρητική» πρόβλεψη ενώ δεν θα «φουσκώσουν» υπερβολικά οι δαπάνες για υγεία και παιδεία καθώς το βασικό ζητούμενο είναι να μην θιγεί ο δημοσιονομικός στόχος του 2024: πρωτογενές πλεόνασμα 2,1% του ΑΕΠ

Στα…. χαρακώματα για τα τιμολόγια του ρεύματος

Χωρίς το τιμολόγιο αναφοράς -στο οποίο θα μεταταγούν όλοι οι καταναλωτές αν δεν κάνουν διαφορετική επιλογή- λογάριαζαν οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας. Επειδή η ΔΕΗ έχει τεράστιο αριθμό πελατών που είναι… άγνωστοι, εκτιμούσαν ότι θα μπορούσαν να τους προσεγγίσουν κατά τη διαδικασία επιλογής τιμολογίου. Τώρα, με την υποχρεωτική εγγραφή στο τιμολόγιο αναφοράς δεν θα μείνει κανείς εκτεθειμένος. Έτσι, η μάχη του ανταγωνισμού θα παιχτεί στο ποιος θα πείσει τον καταναλωτή να εγγραφεί στην δική του εταιρεία με τα νέα δεδομένα που θα διαμορφωθούν στην αγορά. Θα έχουν πολύ δουλειά να κάνουν τα call centers και τα τμήματα πωλήσεων. Πρώτα θα πρέπει να κατανοήσει ο καταναλωτής τη διαφορά σταθερού με κυμαινόμενο και μετά να επιλέξει πάροχο.

Γιατί θέλουν και τη Fitch;

Έχουμε τέσσερις οίκους που έδωσαν επενδυτική βαθμίδα στην Ελλάδα. Γιατί να ξενυχτήσουμε την 1η Δεκεμβρίου περιμένοντας την αξιολόγηση και από τον οίκο Fitch; Το ερώτημα σε αρμόδια πηγή η οποία όμως έχει την απάντηση. Αν έχεις επενδυτική βαθμίδα από τους δύο εκ των τριών μεγάλων του πλανήτη (S&P, Fitch και Moody’s) μπαίνεις στη λίστα αγορών ακόμη περισσότερων επενδυτών. Και έτσι, σου δίνεται η ευκαιρία να καλύψεις με άνεση περισσότερες εκδόσεις μέσα στο 2024. Γιατί να τις κάνεις; Για να αποπληρώσεις -και πρόωρα- άλλες οφειλές με μεγαλύτερο κόστος εξυπηρέτησης ή πιο σύντομες ημερομηνίες αποπληρωμής. Ένα 10άρικο δις. ευρώ το 2024 δεν θα είναι κακό για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Για να δούμε…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ