Τι τρέχει στην ΑΒ Βασιλόπουλος; Ο νέος CEO Ν. Λαβίδας, τα επαναλαμβανόμενα πρόστιμα και οι ζημιές
Σε μία περίοδο που η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά
Διάβασα προχθές για ένα «ασήμαντο» πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ που επιβλήθηκε στην ΑΒ Βασιλόπουλος, διότι όταν ο πελάτης πήγε στο ταμείο για να πληρώσει, η τιμή του προϊόντος ήταν υψηλότερη από αυτή που αναγραφόταν στην ενδεικτική πινακίδα στο ράφι. Το περιστατικό, το οποίο πέρασε στα πολύ ψιλά της επικαιρότητας, έλαβε χώρα σε κατάστημα της αλυσίδας στον Γέρακα. Όμως ήρθε στο μυαλό μου ότι στη συγκεκριμένη αλυσίδα, πριν από λίγους μήνες, είχε επιβληθεί πρόστιμο "μαμούθ" ύψους 319.000 ευρώ. Για το θέμα είχε κάνει δηλώσεις ο τότε υπουργός ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης, επισημαίνοντας ότι τα πρόστιμα επιβλήθηκαν επειδή διαπιστώθηκε παραβίαση του νόμου για αισχροκέρδεια και παραβίαση της νομοθεσίας για διαφορετική τιμή στο ράφι και άλλη τιμή στο ταμείο.
Αν και εφόσον δεν υπήρχε αυτό το «παρελθόν» θα μπορούσαμε να εικάσουμε ότι μάλλον κάποιος υπάλληλος ξεχάστηκε και δεν άλλαξε την τιμή στο ράφι ή δεν πρόλαβε να ενημερώσει το λογιστήριο για να αλλάξει την τιμή στην ταμειακή μηχανή. Όταν όμως η συγκεκριμένη εταιρία έχει «φάει» ένα τέτοιο πρόστιμο πριν από λίγους μήνες τότε θα περιμέναμε να είναι πιο προσεκτική. Θα έπρεπε να δείχνει ιδιαίτερη προσοχή σε τόσο ευαίσθητα θέματα. Αν διανύαμε περίοδο ευημερίας και πλούτου, ίσως να μην μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Οταν όμως η ακρίβεια είναι το νούμερο ένα πρόβλημα του ελληνικού νοικοκυριού, τότε αυτές οι πρακτικές είναι απόλυτα καταδικαστέες. Εχω την αίσθηση ότι ήρθε η ώρα οι καταναλωτές, που έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν πλήρως τα τεχνάσματα που εφευρίσκουν οι εταιρίες για να χρεώνουν υψηλότερες τιμές, να τιμωρούν ανάλογα αυτούς που προσπαθούν να τους εκμεταλλευτούν.
Πάντως το γεγονός ότι η Βασιλόπουλος, εμφάνισε πολύ κακά οικονομικά αποτελέσματα, ίσως να λέει κάτι. Ισως ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Ν. Λαβίδας, που ανέλαβε πολύ πρόσφατα το συγκεκριμένο πόστο, θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα σε περιστατικά που πλήττουν το κύρος και την αξιοπιστία της ιστορικής αλυσίδας.
Στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για την αρνητική εικόνα που παρουσίασε στα οικονομικά αποτελέσματα η ΑΒ Βασιλόπουλος το 2022. Ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας (στην Ελλάδα) ήταν πικρόχολα ευδιάθετος στην πρόσφατη ενημέρωση μας (στο Βαρούλκο) ξεκινώντας την παρουσίαση λέγοντας πως, "...τέτοια αποτελέσματα μάλλον στα σουβλάκια στον Ισθμό, έπρεπε να γίνει..." παραδεχόμενος πως "...είχαμε μία κακή χρονιά, προσπαθήσαμε να στηρίξουμε το καλάθι του νοικοκυριού. Επρεπε να το κάνουμε και το κάναμε συνειδητά και αν χρειαστεί θα το ξανακάνουμε...".
Πλην όμως σε ανάλογο περιβάλλον λειτούργησαν το 2022 τόσο η "Σκλαβενίτης", τα Lidl- που, πλέον, διεκδικούν με αξιώσεις την δεύτερη θέση, όσο άλλα ονόματα του κλάδου λ.χ. "Μασούτης", "Κρητικός" κ.α. όπερ γιατί η ΑΒ Βασιλόπουλος το "παιδί" του αείμνηστου Γεράσιμου (Βασιλόπουλου), ο όμιλος που μεσουράνησε επί θητείας Κώστα (Μαχαίρα) να έχει περιέλθει σε αυτή την θέση;
Οι ζημίες προ Φόρων ανήλθαν σε -2,1 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι κερδών προ φόρων 43,0 εκατ. ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας μείωση κατά 104,86% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
=====================================================
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές