Το Zara αποσύρει καμπάνια μετά τις καταγγελίες για «αναφορά στη Γάζα»
Είναι η πρώτη μεγάλη δυτική εταιρεία που προχώρησε σε τόσο δραστικό βήμα, ανταποκρινόμενη στην κριτική για «έλλειψη ευαισθησίας».
Η εταιρεία μόδας Zara ανακοίνωσε την Τρίτη ότι λυπάται για την «παρεξήγηση» σχετικά με διαφημιστική της καμπάνια, όπου «πρωταγωνιστούσαν» αγάλματα τυλιγμένα με λευκά σάβανα.
Η καμπάνια προκάλεσε πλήθος αντιδράσεις, καθώς και καλέσματα από φιλοπαλαιστίνιους ακτιβιστές για μποϊκοτάζ των προϊόντων της.
Δεκάδες χιλιάδες καταγγελίες έφτασαν στον λογαριασμό της στο Instagram, εκ των οποίων πολλές ανέφεραν ότι οι εικόνες παρέπεμπαν στις φωτογραφίες πτωμάτων από τη Γάζα. Το #BoycottZara έγινε trend στην πλατφόρμα X.
Πρώτη «αναδίπλωση»
Η ανακοίνωση με την οποία η εταιρεία απαντά στους επικριτές της, σηματοδοτεί την πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι παγκόσμιοι επιχειρηματικοί κολοσσοί, οι οποίοι καλούνται να σεβαστούν τις ευαισθησίες του κοινού σχετικά με τον πόλεμο στη Γάζα.
Είναι η πρώτη μεγάλη δυτική εταιρεία που προχώρησε σε τόσο δραστικό βήμα, ανταποκρινόμενη στην κριτική για «έλλειψη ευαισθησίας».
Παράλληλα, εξήγησε ότι την ιδέα για την εκστρατεία, η οποία περιλάμβανε επίσης μοντέλα με ακρωτηριασμένα άκρα, είχαν συλλάβει τα αρμόδια τμήματα της εταιρείας τον περασμένο Ιούλιο, ενώ η φωτογράφιση είχε πραγματοποιηθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο. Δηλαδή, πριν ξεσπάσει η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή στις 7 Οκτωβρίου.
Σχετιζόταν δε, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, με αναφορά σε ημιτελή έργα από το στούντιο ενός γλύπτη.
Το «καλλιτεχνικό» πλαίσιο
«Δυστυχώς, κάποιοι πελάτες αισθάνθηκαν προσβεβλημένοι από τις εικόνες, οι οποίες έχουν πλέον αφαιρεθεί, καθώς είδαν κάτι πολύ μακριά από εκείνο για το οποίο προορίζονταν όταν δημιουργήθηκαν», αναφέρεται σε ανάρτηση της εταιρείας στο Instagram.
Οι εικόνες είχαν ως «μοναδικό σκοπό την προβολή χειροποίητων ενδυμάτων σε καλλιτεχνικό πλαίσιο», προστίθεται.
Η εταιρεία εκφράζει λύπη «για αυτή την παρεξήγηση» και επαναβεβαιώνει «τον βαθύ σεβασμό προς όλους», όπως τονίζεται.
Απόσυρση της καμπάνιας
Εξι αναρτήσεις σχετικές με την καμπάνια αφαιρέθηκαν από τη σελίδα Instagram της Zara και της μητρικής της Inditex.
Επίσης, οι σχετικές φωτογραφίες εξαφανίστηκαν από όλες τις πλατφόρμες της, ενώ η εταιρεία είχε ήδη αποσύρει την καμπάνια «Atelier» από τον ιστότοπό της τη Δευτέρα.
Η συλλογή «Atelier», αποτελούμενη από έξι σακάκια, είναι μία από τις πιο ακριβές της εταιρείας, με προϊόντα κόστους άνω των 200 ευρώ -για γκρι μάλλινο σακάκι με πλεκτά μανίκια- και άνω των 7ΟΟ ευρώ -για δερμάτινο μπουφάν με καρφιά.
Η Inditex αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα για τους πρώτους εννέα μήνες του οικονομικού της έτους αύριο Τετάρτη. Οι αναλυτές περιμένουν ελαφρά επιβράδυνση των πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο, λόγω του ασυνήθιστα ζεστού Οκτωβρίου στην Ευρώπη.