Συμφέρει τώρα η μετατροπή σε υγραεριοκίνηση;
Οι προβληματισμοί, τα οικονομικά δεδομένα, η «αρχική επένδυση»- Υπολογίστε μόνοι σας το οικονομικό όφελος
Σε περιόδους αύξησης των τιμών στα καύσιμα, οι σκέψεις των οδηγών γυρίζουν και πάλι στο δίλημμα: «μήπως πρέπει να μετατρέψω το αυτοκίνητό μου σε υγραεριοκίνητο;». Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των οδηγών που προχωρούν στην μετατροπή αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο καθώς το οικονομικό κίνητρο είναι πολύ ισχυρό, δεν λείπουν οι προβληματισμοί: Είναι ασφαλές; Θα προκληθεί βλάβη στον κινητήρα; Θα επιβάλλουν βαρύτερη φορολογία στο υγραέριο αν σπεύσουν εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί να κάνουν την μετατροπή;
Για τα θέματα ασφάλειας, οι αρμόδιοι προτείνουν να εμπιστευτείτε τα εξουσιοδοτημένα και αδειοδοτημένα μεγάλα συνεργεία τα οποία προσφέρουν εγγυήσεις και after sales service. Εκεί να ακούσετε ότι είναι προτιμότερο να κοστίσει λίγο περισσότερο η αρχική εγκατάσταση παρά να αναλάβετε ρίσκο όσον αφορά στην πρόκληση βλαβών. Άλλωστε, το αρχικό κόστος της επένδυσης είναι βέβαιο ότι θα αποσβεστεί. Η μόνη διαφορά του φθηνότερου εξοπλισμού είναι μπορεί να αποσβεστεί μερικές εβδομάδες νωρίτερα ανάλογα και με τη χρήση που γίνεται στο αυτοκίνητο.
Ως προς το οικονομικό σκέλος, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το κόστος μετακίνησης πέφτει αισθητά. Ένα λίτρο υγραερίου πωλείται προς 0,7 ευρώ το λίτρο ενώ ένα λίτρο αμόλυβδης κοστίζει πάνω από 1,55 ευρώ. Θα υπολογίσετε ότι με το υγραέριο θα καταναλώνετε συνολικά περίπου 12-13% περισσότερο καύσιμο καθώς απαιτείται και μια μικρή κατανάλωση αμόλυβδης συνδυαστικά. Ακόμη και έτσι όμως, το γεγονός ότι η τιμή του υγραερίου είναι κατά περισσότερο από 50% φθηνότερη, σας εξασφαλίζει μια εξοικονόμηση της τάξεως του 45-50%. Βέβαια, θα ρωτήσετε πριν εγκαταστήσετε για τις ειδικές συνθήκες που να αφορούν στο δικό σας όχημα. Υπάρχουν περιπτώσεις που παρά την εγκατάσταση υγραεριοκίνησης, απαιτείται συνδυαστικά και αυξημένη κατανάλωση βενζίνης με αποτέλεσμα το τελικό όφελος να περιορίζεται στο 30%.
Να έχετε κατά νου ότι η απόσβεση μιας αρχικής επένδυσης περίπου 800-900 ευρώ μπορεί να γίνει ύστερα από 10-12.000 χιλιόμετρα κάτι που φυσικά εξαρτάται από την κατανάλωση του καυσίμου ανά 100 klm. Όσο μεγαλύτερη η κατανάλωση του οχήματος, τόσο μειώνεται ο χρόνος της πλήρους απόσβεσης. Έτσι:
- Για όχημα που καταναλώνει 10 λίτρα ανά 100 klm, το όφελος ύστερα από 10.000 χιλιόμετρα ανέρχεται στα 769 ευρώ καθώς το κόστος για την αμόλυβδη ανέρχεται στα 1560 ευρώ και το κόστος για το υγραέριο στα 791 ευρώ.
- Για όχημα που καταναλώνει 8 λίτρα ανά 100 klm το όφελος φτάνει 615 ευρώ ύστερα από 10.000 χλμ καθώς από τα 1248 ευρώ, το κόστος του καυσίμου μειώνεται στα 632 ευρώ.