Έβρεξε καταγγελίες στον Συνήγορο του Καταναλωτή
Αύξηση 11,5% κατέγραψαν το 2018 οι καταγγελίες που έλαβε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, που περιμένει μεγαλύτερη αύξηση φέτος.
Παραδίδοντας σήμερα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο την έκθεση πεπραγμένων για το 2018 ο Λευτέρης Ζαγορίτης ανέφερε πως οι καταγγελίες υπερδιπλασιάστηκαν τα τελευταία χρόνια και αυξήθηκαν κατά 148% στην περίοδο 2013-2018. Συμπλήρωσε ωστόσο πως οι καταναλωτικές διαφορές επιλύονται φιλικά σε ποσοστό που φτάνει στο 83% και κατά μέσο όρο μέσα σε 84 ημέρες, επίδοση που βρίσκεται εντός του ποιοτικού στόχου των 90 ημερών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για όλα τα κράτη-μέλη.
"Η ανοδική τάση των αναφορών συνεχίζεται και το 2019 (η πρόβλεψη είναι ότι ο αριθμός τους θα ξεπεράσει τις 12.000 στο τέλος του έτους), αποδεικνύοντας, πρωτίστως, το μέγεθος της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην Αρχή αλλά και την ενίσχυση, στη συνείδησή τους, του θεσμού της διαμεσολάβησης για την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών.
Η προστασία των πολιτών-καταναλωτών εξασφαλίστηκε και με τις δημόσιες παρεμβάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή το 2018, ανάμεσα στις οποίες ξεχώρισαν η αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από παρόχους πολυμεσικής πληροφόρησης με δωροεπιταγές για αγορές από γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ , οι συστάσεις της Αρχής για την απόσυρση της επιβάρυνσης των έγχαρτων λογαριασμών κατανάλωσης ρεύματος της ΔΕΗ, καθώς και η επαναφορά του ζητήματος της αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου (ν. 3758/2009) που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ως ένας σύγχρονος, ευρωπαϊκού επιπέδου φορέας επίλυσης διαφορών, θα συνεχίσει με τον υπεύθυνο διαμεσολαβητικό του ρόλο να αποτελεί παράγοντα εμπέδωσης εμπιστοσύνης στις καταναλωτικές συναλλαγές, αλλά και ανάπτυξης της οικονομικής δραστηριότητας και του υγιούς εμπορίο" πρόσθεσε ο κ. Ζαγορίτης.