Συνήγορος Καταναλωτή για ΔΕΗ: Κατάργηση χρέωσης και επιστροφή χρημάτων για έγχαρτους λογαριασμούς

Συνήγορος Καταναλωτή για ΔΕΗ: Κατάργηση χρέωσης και επιστροφή χρημάτων για έγχαρτους λογαριασμούς

Κατάργηση της χρέωσης και επιστροφή χρημάτων για την έκδοση έγχαρτων λογαριασμών ζητάει εκ νέου από τη ΔΕΗ ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Την κατάργηση της χρέωσης και την επιστροφή των χρημάτων για την έκδοση χάρτινων λογαριασμών ζητάει εκ νέου από τη ΔΕΗ ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή με νέα επιστολή του προς τη ΔΕΗ, σχετικά με τη χρέωση του ενός ευρώ για την έκδοση των χάρτινων λογαριασμών κατανάλωσης ρεύματος, ζητάει την κατάργηση της χρέωσης και την επιστροφή των εισπραχθέντων μετά και την πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ.

Στη νέα επιστολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη, η οποία κοινοποιήθηκε στα αρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς και στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, σημειώνεται ότι η Ανεξάρτηση Αρχή επανέρχεται στο ζήτημα της επιβάρυνσης των καταναλωτών με ένα ευρώ για την έκδοση έγχαρτων λογαριασμών κατανάλωσης, ύστερα και από την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (υπόθεση C-294/18 της 2ας Μαϊου 2019).

Όπως αναφέρει η Αρχή, σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ, η οποία ερμήνευσε το άρθρο 11 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ (που έχει ενσωματωθεί στην εθνική έννομη τάξη δυνάμει του άρθρου 12 παρ. 4 ν. 4342/2015), «αποτελεί δικαίωμα των τελικών καταναλωτών να λαμβάνουν δωρεάν όλους τους λογαριασμούς τους και τα στοιχεία που αφορούν την τιμολόγηση για την ενέργεια που καταναλώνουν... ».

Υπό αυτό το πρίσμα, όπως αναφέρεται στην επιστολή, η χορήγηση τυχόν έκπτωσης σε καταναλωτές που επιλέγουν την ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμού από τον προμηθευτή λιανικής πώλησης ηλεκτρονικής ενέργειας είναι συμβατή με το άρθρο 11 παρ. 1 της Οδηγίας μόνον εφόσον τηρείται η υποχρέωση της δωρεάν αποστολής λογαριασμών σε όλους τους καταναλωτές, άρα και στους καταναλωτές που επιλέγουν την αποστολή έγχαρτου λογαριασμού.

Με βάση τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητάει: α) Την άμεση παύση της πρακτικής χρέωσης των καταναλωτών για την έκδοση και την αποστολή Λογαριασμών Κατανάλωσης και β) την επιστροφή των εισπραχθέντων, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, χρηματικών ποσών μέσω της σχετικής πίστωσής τους στους αμέσως επόμενους εκκαθαριστικούς Λογαριασμούς Κατανάλωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ