Πρόστιμα μοίρασε η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων για ενοχλητικές… κλήσεις
Πρόστιμο που ανέρχεται σε 150.000 ευρώ επέβαλε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σε εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας , που διαπιστώθηκε ότι προβαίνουν σε μη νόμιμες κλήσεις προς τους πελάτες τους για την προώθηση προιόντων.
Συγκεκριμένα ,όπως έγινε γνωστό , η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων της, προχώρησε σε συντονισμένη δράση ελέγχων σε εταιρείες για τις οποίες είχε λάβει μεγάλο αριθμό παραπόνων αναφορικά με μη ζητηθείσες τηλεφωνικές κλήσεις, με σκοπό την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Ειδικότερα, ελέγχθηκε η δραστηριότητα τεσσάρων εταιρειών με επιτόπιο έλεγχο τόσο στις εγκαταστάσεις των ίδιων των εταιρειών όσο και στις εγκαταστάσεις συνεργαζόμενων με αυτές εταιρειών πραγματοποίησης τηλεφωνικών κλήσεων.
Η Αρχή συνέλεξε πλήρη αρχεία των κλήσεων που διενεργήθηκαν, τα οποία και αντιπαρέβαλε με τα μητρώα του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 (μητρώα «opt-out»), που τηρούν οι πάροχοι υπηρεσίας τηλεφωνίας. Από την εν λόγω αντιπαραβολή προέκυψε, για όλες τις εταιρείες μεγάλος αριθμός μη νόμιμων κλήσεων.
Παράλληλα, η Αρχή εξέτασε τις διαδικασίες που εφαρμόζoυν οι εν λόγω εταιρείες και έκρινε ότι, αν και έχουν βελτιώσει κάποιες από αυτές, δεν εφαρμόζουν στην πράξη κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την πλήρη νομιμότητα της δράσης τους, ενώ είχαν στη διάθεσή τους ικανό χρονικό διάστημα από την έκδοση και κοινοποίηση των Αποφάσεων οι οποίες είχαν αφορούσαν το ίδιο ζήτημα.
Η Αρχή, για το σύνολο των ανωτέρω παραβάσεων, επέβαλε στην κάθε εταιρεία πρόστιμο 150.000 ευρώ, το οποίο αποτελεί το μέγιστο δυνατό πρόστιμο σύμφωνα με την προ Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων νομοθεσία, με δεδομένο ότι οι συγκεκριμένες παραβάσεις ανάγονται στην περίοδο πριν την εφαρμογή του.