Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Πότε θα κλείσουν οι μπάρες του μετρό
Γιατί δόθηκε νέα προθεσμία
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει πλέον για τα καλά μπει στη ζωή των κατοίκων της πρωτεύουσας που μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με τον ΟΑΣΑ πάντως να παρατείνει για λίγο ακόμη την περίοδο προσαρμογής στα νέα δεδομένα.
Αν και ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε να κλείσουν οι μπάρες στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου φαίνεται πως αργεί λίγο ακόμη, με τις αρχές να περιμένουν να περάσει εορταστική περίοδος, δίνοντας έτσι λίγο περισσότερο χρόνο στο επιβατικό κοινό να εξοικειωθεί με τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Έτσι, προς το τέλος Φεβρουαρίου θα ολοκληρωθεί η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Μετρό και θα κλείσουν οι πόρτες στα τερματικά μηχανήματα
Αυτό που θέλουν κατά βάση να αποφύγουν οι αρμόδιοι είναι ο «πανικός» όταν θα κλείσουν οι πύλες. Στον ΟΑΣΑ αναμένουν στους μεγάλους σταθμούς όπως αυτοί του Συντάγματος και της Ομόνοιας να δημιουργείται ειδικά τις ώρες αιχμής μεγάλος συνωστισμός, τόσο στις πύλες όσο και στα εκδοτήρια. Θεωρητικά για να αντιμετωπιστούν προβλήματα σε πραγματικές καταστάσεις έκλεισαν δοκιμαστικά οι πύλες σε μερικούς μόνο σταθμούς (Άγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Άγιος Δημήτριος και Αιγάλεω). Ωστόσο, η κίνηση αυτών των σταθμών δεν έχουν καμία σχέση με τους κομβικούς σταθμούς που περνούν δύο διαφορετικές γραμμές. Το τελευταίο σχέδιο που επεξεργάζονται στον ΟΑΣΑ είναι το σταδιακό κλείσιμο των πυλών να συνεχιστεί και να γίνει ουσιαστικά σε δύο βήματα.
Ένα σημαντικό μέτωπο το οποίο πρέπει να κλείσει πριν κλείσουν με την σειρά τους οι πύλες του μετρό, είναι αυτό των μειωμένων εισιτηρίων σε φοιτητές, πολύτεκνους και ηλικιωμένους αλλά και των δωρεάν μετακινήσεων που δικαιούνται οι άνεργοι και τα ΑμΕΑ. Τα ηλεκτρονικά εκδοτήρια δεν βγάζουν μειωμένα εισιτήρια, κάτι το οποίο σημαίνει πως οι επιβάτες που ανήκουν στις παραπάνω ομάδες πρέπει να απευθυνθούν στα εκδοτήρια με προσωπικό.
Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι η «εκπαίδευση» του κοινού. Ακόμη παρατηρούνται ουρές στα ηλεκτρονικά εκδοτήρια, κυρίως επειδή οι περισσότεροι επιλέγουν το εισιτήριο του 1,4 ευρώ για μια και μόνο μετακίνηση. Στόχος να αγοράζονται ηλεκτρονικά εισιτήρια ή κάρτες και να επαναφορτίζονται με πολλαπλά εισιτήρια και όχι να βγαίνει ένα, ένα εισιτήριο. Για αυτό εξάλλου υπάρχουν και οι προσφορές των πέντε και των δέκα εισιτηρίων. Για να βοηθήσει την διαδικασία ο ΟΑΣΑ έχει αναθέσει σε εταιρεία προώθησης να διαθέτει σε σημεία έκδοσης προσωπικό το οποίο θα «εκπαιδεύει» τον κόσμο στην έκδοση και επαναφόρτιση των εισιτηρίων.