Μείωση των διοδίων και ελεύθερη διέλευση σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες

Μείωση των διοδίων και ελεύθερη διέλευση σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες
Μείωση στις τιμές διοδίων και ελεύθερη διεύλευση στις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες με επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου θα επιδιώξει το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, παράλληλα με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης κατασκευής και λειτουργίας των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων (Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιονία Οδός, Μαλιακός - Κλειδί και Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα).

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε ότι τα έργα των αυτοκινητοδρόμων «δεν βγαίνουν» τονίζοντας παράληλα πως υπάρχουν «θεσμικά ζητήματα γύρω από τα δημόσια έργα που έχουν αποδομήσει τον κλάδο». Ειδικότερα, σε περίπου έναν μήνα το υπουργείο θα καλέσει τους παραχωρησιούχους σε διαπραγματεύσεις για την αλλαγή των συμβάσεων παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, της Νέας Οδού, του Ε65, του Μορέα, της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, με στόχο την μείωση των διοδίων.

Πηγές του υπουργείου χαρακτηρίζουν το μοντέλο των πέντε οδικών αξόνων ως αποτυχημένο, καθώς έχουν εγκλωβιστεί σε φαύλο κύκλο αύξησης των διοδίων που συναπέγεται μείωση της κυκλοφορίας και κοινωνική αδικία για τους μόνιμους κατοίκους. Ωστόσο, σημειώνουν ότι οι συμβάσεις παραχώρησης θα τηρηθούν κατά γράμμα και το δημόσιο δεν θα δώσει «πάτημα» σε κανέναν μέσα από μονομερείς ενέργειες και θα πράξει ότι ακριβώς προβλέπεται στις συμβάσεις.

Πάντως, άποψη του κ. Σπίρτζη είναι ότι οι παραχωρησιούχοι θα δεχτούν τις αλλαγές, καθώς αυτές συνεπάγονται ένα πιο βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο. Στόχος του υπουργείου είναι η μείωση των διοδίων, η παροχή ελεύθερης πρόσβασης σε συγκεκριμένς πληθυσμιακές ομάδες - ειδικά σε εκείνες τις περιοχές που δεν υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές - και η διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος σε σχέση με τις αποδόσεις των έργων.

Στο μεταξύ, παρελθόν πρέπει να θεωρείται τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση το οδικό έργο Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, καθώς θα «κλέβει» κίνηση από την Αττική Οδό και τη Νέα Οδό, κάτι που θα οδηγήσει τους δύο παραχωρησιούχους σε διεκδικήσεις, τονίζουν πηγές του υπουργείου. Παράλληλα, τα υπόλοιπα έργα «τρίτης γενιάς», όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και οι ζεύξεις Σαλαμίνας και Λευκάδας θα επενεξεταστούν σε σχέση με τους όρους των διαγωνισμών τους και θα επαναδημοπρατηθούν με αλλαγές, εάν αυτό χρειαστεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ