Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης

Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης

Θα πληρώσει η αεροπορική εταιρεία για διαμονή και φαγητό;

Αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν επηρεαστεί από το ξαφνικό «μπλακ άουτ» στα πληροφοριακά συστήματα της Microsoft, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν ή να ακυρωθούν σχεδόν 1.400 πτήσεις.

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν καθήκον να φροντίσουν τους επιβάτες, συμπεριλαμβανομένης της παροχής γευμάτων και διαμονής όταν είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τη βρετανική ομάδα καταναλωτών Which?. Ωστόσο, η ομάδα αναφέρει ότι οι επιβάτες δεν δικαιούνται καμία πρόσθετη οικονομική αποζημίωση επειδή πρόκειται για μια εξαιρετική περίσταση.

Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών σε αυτή την περίπτωση

Εάν η πτήση μου ακυρωθεί, μπορώ να λάβω επιστροφή χρημάτων ή εισιτήριο για άλλη πτήση;

Εάν η πτήση σας ακυρωθεί δικαιούσθε:

  • Επιστροφή εντός επτά (7) ημερών του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμη και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό
  • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό το συντομότερο δυνατό
  • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό άλλη μέρα που να σας εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχουν θέσεις.

Εάν μια άλλη αεροπορική εταιρεία διαθέτει θέση σε πτήση η οποία αναχωρεί για τον προορισμό σας πολύ νωρίτερα ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλους τρόπους μεταφοράς, τότε έχετε το δικαίωμα να κάνετε κράτηση σε αυτό το εναλλακτικό μέσο μεταφοράς.

Θα πληρώσει η αεροπορική εταιρεία για διαμονή και φαγητό;

Εάν έχετε αποκλειστεί στο εξωτερικό ή στο αεροδρόμιο λόγω ακύρωσης πτήσης, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει επίσης να σας παρέχουν βοήθεια μέχρι να μπορέσετε να αναχωρήσετε για τον προορισμό σας. Αυτό περιλαμβάνει γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου), εάν πρόκειται το ταξίδι να πραγματοποιηθεί τουλάχιστον την επόμενη ημέρα. Η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σας προσφέρει και έναν τρόπο επικοινωνίας (επιστροφή χρημάτων για το κόστος των τηλεφωνικών κλήσεων).

Εάν η αεροπορική σας εταιρεία δεν μπορεί να σας τα παρέχει αυτά, έχετε το δικαίωμα να διεκδικήσετε αποζημίωση για τα επιπλέον έξοδα. Σε αυτή την περίπτωση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συνιστά στους πολίτες να κρατούν τις αποδείξεις και να μην ξοδεύουν περισσότερα από όσα χρειάζεται.

Τι αποζημίωση μπορώ να πάρω εάν η πτήση μου καθυστερήσει;

Δικαιούστε την ίδια βοήθεια όπως και για την ακύρωση εάν η πτήση σας καθυστερήσει περισσότερο από δύο ώρες. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση εάν η πτήση σας φτάσει στον προορισμό της με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών. Εάν καθυστερήσετε περισσότερο από πέντε ώρες και δεν θέλετε πλέον να ταξιδέψετε, μπορείτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Ποια είναι τα δικαιώματά μου εάν έχω κλείσει πακέτο διακοπών;

Εάν κλείσατε ένα πακέτο διακοπών με εταιρεία που είναι μέλος της ABTA και η πτήση σας ακυρωθεί, δικαιούστε είτε να πετάξετε με εναλλακτική πτήση είτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Μπορώ να ζητήσω επιπλέον αποζημίωση για περαιτέρω προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει η καθυστέρηση ή η ακύρωση πτήσης;

Πλέον, οι επιβάτες δεν δικαιούνται επιπλέον αποζημίωση για την αναστάτωση που μπορεί να προκαλέσει μια απεργία του προσωπικού του αεροδρομίου, οι κακές καιρικές συνθήκες ή άλλες «έκτακτες περιστάσεις». Ωστόσο, σε άλλες περιπτώσεις – όταν θεωρείται ότι φταίει η αεροπορική εταιρεία – έχετε ορισμένα δικαιώματα βάσει της νομοθεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Αυτά ισχύουν όταν πετάτε με οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία από αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου, ή φτάνετε σε αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου με αεροπορική εταιρεία της ΕΕ ή του Ηνωμένου Βασιλείου ή φτάνετε σε ένα αεροδρόμιο της ΕΕ με αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου. Το τι δικαιούστε εξαρτάται από το τι προκάλεσε την ακύρωση και από το πόσο νωρίς ενημερωθήκατε. Εάν ενημερωθήκατε για την ακύρωση της πτήσης σας λιγότερο από δύο εβδομάδες νωρίτερα, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση με βάση τις ώρες της εναλλακτικής πτήσης που σας προτείνει η αεροπορική εταιρία.

Το ποσό που δικαιούστε εξαρτάται επίσης από το πόσο μακριά ταξιδεύετε:

  • για πτήσεις μικρής απόστασης (ως 1500 χλμ): 250 ευρώ
  • για πτήσεις μεσαίας απόστασης (από 1500 ως 3500 χλμ και ενδοκοινοτικές άνω των 1500 χλμ): 400 ευρώ
  • για πτήσεις μεγάλης απόστασης (άνω των 3500 χλμ ή μη ενδοκοινοτικές): 600 ευρώ

Τι θα συμβεί αν δεν μπορώ να επιστρέψω στη δουλειά μου εξαιτίας καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης;

Οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα σας επιστρέψουν χρήματα για απώλεια κερδών. Είναι υπεύθυνες μόνο για την κάλυψη των άμεσων εξόδων, όπως δωμάτια ξενοδοχείου, γεύματα και εναλλακτικές πτήσεις. Δεν υποχρεούνται να καλύψουν επακόλουθες ζημίες. Συνήθως, ούτε τα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης καλύπτουν την απώλεια κερδών.

Εάν πιστεύετε ότι θα αργήσετε να επιστρέψετε στη δουλειά σας λόγω καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης, είστε υποχρεωμένοι να ενημερώσετε τον εργοδότη σας, σύμφωνα με νομικούς εμπειρογνώμονες. Οι εργοδότες δεν έχουν καμία νομική υποχρέωση να πληρώσουν τους εργαζόμενους που απουσιάζουν εξαιτίας μιας καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης, λένε οι ειδικοί, εκτός αν αυτό αναφέρεται στη σύμβασή τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ