A.I. και ChatGPT θα επηρεάσουν τις θέσεις εργασίας σε όλα τα επαγγελματικά επίπεδα
Το Generative AI και τα chatbots, συμπεριλαμβανομένου του ChatGPT, θα δημιουργήσουν πολλές νέες θέσεις εργασίας και θα αλλάξουν τη φύση των υπαρχουσών θέσεων εργασίας
Έκθεση της Goldman Sachs εκτιμά ότι περίπου 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως θα μπορούσαν να καλυφθούν από τον αυτοματισμό και το ένα τέταρτο του συνόλου της εργασίας θα μπορούσε να αντικατασταθεί από γενετική τεχνητή νοημοσύνη σύμφωνα με το CNBC.
Με τα chatbots να είναι πλέον σε θέση να γράφουν περιεχόμενο και να δημιουργούν γραφικά, η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να διαταράξει εργασίες όπως σχεδιαστές και μηχανικοί λογισμικού και να αναλάβει ένα ευρύ φάσμα επαναλαμβανόμενων εργασιακών που πλέον χειρίζονται άνθρωποι. Αλλά σε ένα ευρύτερο επίπεδο, η τεχνητή νοημοσύνη αναδύεται ως παράγοντας επιρροής στην εργασία, με άγνωστες ακόμα επιπτώσεις από τους υψηλότερους εκτελεστικούς ρόλους μέχρι τις λειτουργίες τηλεφωνικών κέντρων.
Πάνω από το 75% των εταιρειών αναζητούν να υιοθετήσουν τεχνολογία AI τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με την έκθεση Future of Jobs από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ που δημοσιεύθηκε τον Μάιο, στο οποίο συμμετείχαν 803 εταιρείες σε όλο τον κόσμο.
Η Asha Palmer, ανώτερη αντιπρόεδρος λύσεων συμμόρφωσης στην πλατφόρμα ψηφιακής εκμάθησης Skillsoft, λέει ότι κάθε C-suite έχει στελέχη που επιβλέπουν το απόρρητο και τα δεδομένα, επομένως η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να προκαλέσει τη δημιουργία ενός Chief Officer AI και ολόκληρων τμημάτων που επιβλέπουν την ασφάλεια AI.
«Πριν από δέκα χρόνια, σπάνια θα έβρισκες έναν υπεύθυνο προστασίας προσωπικών δεδομένων. Τώρα, κάθε εταιρεία έχει ένα», είπε η Palmer. "Καθώς σκέφτεστε ότι το απόρρητο δεδομένων είναι ένα τμήμα με άτομα που ειδικεύονται σε αυτό, πιστεύω ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να ακολουθήσει μια πολύ παρόμοια προσέγγιση."
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη απογειώνεται, ένας επικεφαλής τεχνητής νοημοσύνης θα είναι ο βασικός υπεύθυνος λήψης αποφάσεων σχετικά με τις τεχνολογικές προτεραιότητες που φιλτράρονται στον οργανισμό. Οι εταιρείες πρέπει να λάβουν προφυλάξεις και να δημιουργήσουν προστατευτικά κιγκλιδώματα για να επιβλέπουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, είπε ο Palmer, και αυτό ξεκινά με την εκπαίδευση των εργαζομένων για το πώς να χρησιμοποιούν τα chatbots και την γενετική τεχνητή νοημοσύνη.
«Πρέπει να διδάξετε τους υπαλλήλους να μην αντιγράφουν πληροφορίες της εταιρείας σε γενετική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία περιλαμβάνει μεταγραφές συνεδριάσεων και ευαίσθητα εταιρικά έγγραφα», είπε. «Εάν οι εργαζόμενοι εκπαιδεύονται σωστά, αυτοί οι κανόνες θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα πριν τους χρησιμοποιήσουν».
Ένας μελλοντικός επικεφαλής τεχνητής νοημοσύνης δεν θα είναι επιφορτισμένος μόνο με την εκπαίδευση εργαζομένων και την παροχή μέτρων ασφαλείας, αλλά πιθανότατα θα επικεντρωθεί στη διαφάνεια της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο οι εταιρείες αποκαλύπτουν περιβαλλοντικά, κοινωνικά και θέματα διακυβέρνησης που μπορεί να υπάρχουν σε αλγόριθμους.
Καθώς οι ρόλοι αλλάζουν με την τεχνητή νοημοσύνη, η τεχνολογία θα μειώσει τις απαιτούμενες δεξιότητες και τα εμπόδια εισόδου σε συγκεκριμένες θέσεις εργασίας και βιομηχανίες, σύμφωνα με τον Shahar Chen, Διευθύνοντα Σύμβουλο και συνιδρυτή της Aquant, μιας πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης για βιομηχανίες υπηρεσιών.
Ο Chen, είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει θετικά τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, ειδικά εκείνες με τεχνικούς επισκευών και πράκτορες τηλεφωνικών κέντρων, με την έννοια ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει αυτούς τους ρόλους και θα ελαχιστοποιήσει τις δεξιότητες που απαιτούνται για να τους κάνει.
«Αυτό που αλλάζει η τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι οι δεξιότητες που χρειάζεσαι για να είσαι τηλεφωνικός πράκτορας ή τεχνικός γίνονται πολύ χαμηλές», είπε ο Chen. «Αν απαντώ στο τηλέφωνο και με καλέσετε με χαλασμένο πλυντήριο ρούχων, μπορώ απλώς να ρωτήσω την τεχνητή νοημοσύνη: «Πώς μπορώ να καθοδηγήσω τον πελάτη μου να διορθώσει ένα πλυντήριο ρούχων που έχει διαρροή;» Η μόνη ικανότητα που χρειάζομαι είναι να μπορώ να διαβάζει από την οθόνη».
Με μειωμένους φραγμούς εισόδου ως τεχνικός ή πράκτορας τηλεφωνικών κέντρων, οι εταιρείες θα μπορούν να δημιουργήσουν ένα ευρύτερο δίχτυ για τους πιθανούς υπαλλήλους. Η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει επίσης τη ζήτηση των πελατών, γιατί αν υπάρχουν περισσότεροι τεχνικοί στον τομέα, και οι πελάτες θα περιμένουν ταχύτερα αποτελέσματα.