Μην λέτε στον προϊστάμενο «όχι» – Ποιές είναι οι δύο λέξεις που πρέπει να πείτε

Μην λέτε στον προϊστάμενο «όχι» – Ποιές είναι οι δύο λέξεις που πρέπει να πείτε

«Πρέπει πάντα να αντιμετωπίζετε ένα αφεντικό σαν τον Νο1 πελάτη σας»

Όπως συχνά διαπιστώνουν οι πιο αποτελεσματικοί εργαζόμενοι, συνήθως, η συνέπεια του να είσαι αξιόπιστος είναι… ακόμα περισσότερη δουλειά.

Ασφαλώς, το να έχεις τη φήμη του παραγωγικού υπαλλήλου είναι κάτι θετικό, όμως ακόμα και οι πιο οργανωμένοι εργαζόμενοι μπορεί να θέλουν, αλλά δεν μπορούν να τα κάνουν όλα.

Εάν ο προϊστάμενός σας σας ζητά συνεχώς να αναλάβετε πράγματα για τα οποία δεν έχετε τον χρόνο, δεν πειράζει να λέτε «όχι» μερικές φορές, όπως εξηγεί στο CNBC ο Brandon Smith, ψυχολόγος και coach καριέρας.

Όμως αναγνωρίζει ότι αυτό δεν είναι πάντα τόσο εύκολο. Το να αρνηθείτε κάτι σε ένα άτομο που μπορεί να επηρεάσει τη δουλειά και το εισόδημά σας μπορεί να μοιάζει κάποιες φορές τρομακτικό.

«Πρέπει πάντα να αντιμετωπίζετε ένα αφεντικό σαν τον Νο1 πελάτη σας», λέει ο Smith.

Κατά την άποψή του, υπάρχει ένας τρόπος να ικανοποιήσετε τον προϊστάμενο αλλά και να θέσετε, παράλληλα, ένα όριο.

«Ναι και…»

Μην πείτε ένα σκέτο «όχι», είναι η συμβουλή του Smith. Αντίθετα, ξεκινήστε την απάντησή σας με «Ναι, και…». Μετά το «και», εξηγήστε ότι αυτό που σας ζητούν δεν μπορεί να γίνει αμέσως.

Μπορείτε, για παράδειγμα, να πείτε: «Ναι, και μπορώ να το πετύχω σε μερικές εβδομάδες».

Εάν ο προϊστάμενος επιμείνει ότι αυτό που ζητά πρέπει να γίνει γρηγορότερα, είναι η ώρα να του απαριθμήσετε τα άλλα πράγματα με τα οποία ασχολείστε.

Μπορείτε να του εξηγήσετε τις προτεραιότητές σας και να ρωτήσετε: «Τι από αυτά πρέπει να μεταφέρουμε για αργότερα;».

Με αυτόν τον τρόπο, δείχνετε πως είστε αναγκαίος στην ομάδα, αλλά ταυτόχρονα, ξεκαθαρίζετε ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να αναλάβετε ακόμα περισσότερα πράγματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ