Η Τεχνητή Νοημοσύνη εισβάλει στην αγορά εργασίας - ChatGPT και AI θα επιλέγουν τους εργαζομένους
Ο έλεγχος των υποψηφίων θα πάρει πολύ λιγότερο χρόνο, επιτρέποντας στις εταιρείες να λαμβάνουν αποφάσεις πρόσληψης με μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα
Το ChatGPT του OpenAI, το Bing AI της Microsoft και το Bard της Google είναι στο επίκεντρο, καθώς οι εταιρείες επενδύουν σε αυτά τα μοντέλα και την τεχνολογία .
Στον κόσμο του HR και της απόκτησης ταλέντων, το ChatGPT και η AI έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν ολόκληρη την εμπειρία πρόσληψης και διατήρησης τόσο για τους υποψηφίους όσο και για τους υπαλλήλους, δήλωσε ο Sultan Saidov, συνιδρυτής και πρόεδρος της Beamery, μιας παγκόσμιας εταιρείας διαχείρισης ανθρώπινου κεφαλαίου SaaS που έχει τη δική της πλατφόρμα μοντέλου γλώσσας AI που ονομάζεται TalentGPT σύμφωνα με το CNBC.
«Ιστορικά, το ανθρώπινο δυναμικό έχει οικοδομηθεί γύρω από διαδικασίες και όχι γύρω από ανθρώπους», είπε. «Η πρώτη ερώτηση που πρέπει να κάνουμε στον εαυτό μας, όταν πρόκειται για την υιοθέτηση της τεχνολογίας AI και GPT, είναι: «Τι χρειάζεται για να συμπεριφέρονται οι εταιρείες στους ανθρώπους όπως συμπεριφέρονται στους πελάτες τους;»
«Είτε πρόκειται για υποψήφιο, υπάλληλο ή διευθυντή, οι εμπειρίες μας ως καταναλωτές την τελευταία δεκαετία, με ή χωρίς τεχνητή νοημοσύνη, έχουν γίνει ολοένα και πιο εξατομικευμένες», πρόσθεσε.
Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες πρέπει να απομακρυνθούν από συστήματα και εμπειρίες που προσανατολίζονται στη διαδικασία και αντ' αυτού να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσουν περισσότερες προσωπικές εμπειρίες για τους υποψηφίους, τους υπαλλήλους και κάθε ενδιαφερόμενο μέρος της εταιρείας.
Ακόμη και με τις απολύσεις που σαρώνουν την αγορά εργασίας, οι εταιρείες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν ζητήματα ανθρώπινου δυναμικού, όπως εντολές επιστροφής στο γραφείο, χαμηλότερη παραγωγικότητα, αποδέσμευση και διατήρηση.
Ο Saidov προτείνει τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και chatbot για να μετριαστούν αυτά τα ζητήματα, ενσωματώνοντάς τα στην αρχή του "ταξιδιού" των εργαζομένων: αιτήσεις εργασίας και προσλήψεις.
Από την εξέταση βιογραφικών, τον προγραμματισμό συνεντεύξεων υποψηφίων και την υποστήριξη της ενσωμάτωσης, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει σε κάθε στάδιο της εμπειρίας των υποψηφίων, λέει ο Sameer Penakalapati, Διευθύνων Σύμβουλος της Ceipal, μιας πλατφόρμας απόκτησης ταλέντων με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη.
«Από την αρχή, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ελέγξει και να κατατάξει τους υποψηφίους κατηγοριοποιώντας τους σε ένα σύστημα κατάταξης για υπαλλήλους προσλήψεων και στη συνέχεια τα chatbots μπορούν να επικοινωνούν με τους υποψηφίους μέσω μηνυμάτων για τυπικά θέματα όπως οι προσδοκίες αποζημίωσης», είπε ο Penakalapati.
«Αυτό δημιουργεί μια εμπειρία για τους υποψηφίους που είναι ομαλή», πρόσθεσε. «Ταυτόχρονα, οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι ομάδες ανθρώπινου δυναμικού συλλέγουν τις πληροφορίες που χρειάζονται πριν συνδέσουν έναν υποψήφιο με ένα μέλος της ομάδας τους».
Η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα είναι αναπόσπαστα στοιχεία για τη δημιουργία μιας πιο προσωπικής εμπειρίας υποψηφίου, είπε ο Penakalapati, και η τεχνολογία AI και ChatGPT μπορούν να βοηθήσουν τους υπεύθυνους προσλήψεων να το επιτύχουν αυτό.
«Ο έλεγχος των υποψηφίων είναι το μεγαλύτερο συστατικό για την εύρεση ταλέντων και οι υπεύθυνοι προσλήψεων, οι διευθυντές και οι επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού έχουν μόνο περιορισμένο χρόνο για να καλύψουν θέσεις για τους οργανισμούς τους», είπε ο Penakalapati. Τα chatbots μπορούν να μειώσουν δραματικά τον χρόνο που απαιτείται για την εξέταση των βιογραφικών και τον εντοπισμό υποψηφίων που είναι έτοιμοι να περάσουν στο επόμενο στάδιο της συνέντευξης για δουλειά.
Με την ενσωμάτωση αυτών των εργαλείων, ένας υποψήφιος μπορεί να κάνει αίτηση για μια θέση εργασίας και να ελεγχθεί αμέσως και η πρώτη συνομιλία μεταξύ ενός υποψηφίου και ενός υπεύθυνου προσλήψεων μπορεί να επικεντρωθεί στην προσωπικότητα και να ταιριάζει με την κουλτούρα μιας εταιρείας, είπε ο Penakalapati.
Είτε οδηγεί σε πτώση της παραγωγικότητας είτε σε σιωπηλή παραίτηση, οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στις εσωτερικές, και μερικές φορές ξεπερασμένες, διαδικασίες της εταιρείας τους ως συμβάλλοντας στην αποχώρηση ή τη μη αφοσίωση. Ορισμένοι ειδικοί βλέπουν ήδη το VR και την AI ως αλλαγή παιχνιδιών για αυτά τα ζητήματα.
Ο Saidov είπε ότι οι εταιρείες πρέπει να επενδύσουν στις εμπειρίες των εργαζομένων τους με τον ίδιο τρόπο που επενδύουν στους πελάτες τους.
Παρομοιάζει την κατάσταση με τον τρόπο που οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τους Χάρτες Google, εξηγώντας ότι «Σας λέει ακριβώς που πρέπει να πάτε».