Στο 0,4% του ΑΕΠ η προστιθέμενη αξία του ΟΛΠ το 2018

Στοιχεία για τη συμβολή του ΟΛΠ στην ελληνική οικονομία - Εκθεση Εταιρικής Υπευθυνότητας 2018

Στο 0,4% του ΑΕΠ η προστιθέμενη αξία του ΟΛΠ το 2018

Ο τζίρος της εταιρείας το 2018 από τα 110 εκατ. ευρώ ανήλθε στα 130 εκατ. ευρώ, ενώ η μετοχή του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση 50% στο ΧΑ

Η οικονομική προστιθέμενη αξία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της χώρας ανήλθε στο 0,4% για το 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης Εταιρικής Υπευθυνότητας 2018 του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, από τον Οργανισμό δόθηκαν 18,3 εκατ. σε φόρους και 14,3 εκατ. σε ασφαλιστικές εισφορές, ενώ οι επενδύσεις υποχρεωτικές και μη του ΟΛΠ ανήλθαν σε 22.888.827 ευρώ εκ των οποίων 20.301.000 ήταν σε νέες υποδομές

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεση εταιρικής υπευθυνότητας, η λειτουργία του ΟΛΠ Α.Ε. έχει δημιουργήσει 1.016 άμεσες θέσεις εργασίας, 1.903 έμμεσες θέσεις εργασίας και 1.190 επαγόμενες θέσεις εργασίας. Αντίστοιχα πάνω από 4,2 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων. Τουλάχιστον 1.800.000 επενδύθηκαν σε υπηρεσίες με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και μείωση κατά 11% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με την εγκατάσταση του Φωτοβολταϊκού Συστήματος, που αντιστοιχεί σε μείωση 600tn CO2.

«Αισθάνομαι μία δικαίωση αυτή τη στιγμή, δεδομένου ότι πριν τρία χρόνια η ελληνική κυβέρνηση πήρε τη μεγάλη απόφαση μέσα από ένα σκληρό διαγωνισμό και προχώρησε στην παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά προς την Cosco» τόνισε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, κατά την παρουσίαση της έκθεσης στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο κ.Πιτσιόρλας τόνισε ότι τρία χρόνια μετά και παρά την αλματώδη ανάπτυξη του λιμανιού η τιμή της μετοχής του ΟΛΠ δεν έχει φθάσει ακόμα την τιμή πώλησης.

«Ήταν μία παραχώρηση που έγινε με όρους πάρα πολύ αξιοπρεπείς και για τις δύο πλευρές. Η επιλογή δικαιώνεται από την πορεία του λιμανιού, που παίρνει διαστάσεις που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε.

Προσέθεσε επίσης ότι η πορεία του ΟΛΠ θα επηρεάσει καθοριστικά τη ζωή τής πόλης του Πειραιά. Τόνισε ότι η σημερινή ανάπτυξη του λιμανιού δημιουργεί εντελώς νέα προβλήματα για τα οποία «η διοίκηση της εταιρείας θα πρέπει να δείξει μία ιδιαίτερη ευαισθησία ούτως ώστε η κοινωνία να αγκαλιάσει την ανάπτυξη του λιμανιού και να μην τη θεωρεί κίνδυνο»

Ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι το λιμάνι του Πειραιά θα πρέπει να πρωταγωνιστήσει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στη μετάβαση της καθαρής ενέργειας.

Αναφέρθηκε στο ψηφιακό μετασχηματισμό όλων των δραστηριοτήτων της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι η κατάρτιση και εκπαίδευση του προσωπικού θα πρέπει να είναι συνεχής και να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εποχής.

Μιλώντας για τη ναυπηγοεπισκευή είπε ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο ΟΛΠ στη νέα περίοδο είναι να βρει τον τρόπο της καλής συνεργασίας με αυτό το επιχειρηματικό περιβάλλον ώστε να αποφευχθούν συγκρούσεις.

Η κυβέρνηση τόνισε τα τελευταία χρόνια έκανε μεγάλες προσπάθειες για την αναγέννηση των ναυπηγείων της χώρας. «Είμαστε σε καλό δρόμο. Υπάρχει κινητικότητα και σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα» τόνισε ο κ.Πιτσιόρλας.

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Captain Fu Chengqiu είπε ότι ο ΟΛΠ, από τη δημιουργία του το 1930, παρουσιάζει σήμερα τα πιο σημαντικά αποτελέσματα στην ιστορία του, ενώ ζήτησε τη συνεργασία όλων των εργαζομένων στην προσπάθεια για επίτευξη των στόχων της εταιρείας για αύξηση των εσόδων και μείωση των δαπανών. Είπε επίσης ότι η εταιρεία αναγνωρίζει την ευθύνη που της αναλογεί απέναντι σε κοινωνικά, πολιτιστικά και περιβαλλοντικά ζητήματα, και μέσα από τη λειτουργία της και τις επιχειρηματικές της αποφάσεις σέβεται, προστατεύει και προωθεί το θεσμό της Εταιρικής Υπευθυνότητας. Προσέθεσε ότι θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, ενώ ανέφερε ότι μέσω αυτής της έκθεσης ο ΟΛΠ γίνεται πιο διαφανής απέναντι στην κοινωνία. Θέλουμε να κάνουμε το λιμάνι Πειραιά μία γέφυρα μεταξύ Ελλάδας και Κίνας τόνισε ο Captain Fu Chengqiu

O αναπληρωτής Δημοσίων Σχέσεων και εκπρόσωπος Επενδυτών του Οργανισμού, Νεκτάριος Δεμενόπουλος, ανέφερε ότι το 2018 ο αριθμός διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι άγγιξε τα 5 εκατ. TEU που είχε ως αποτέλεσμα των λιμάνι του Πειραιά να καταστεί δεύτερο στη Μεσόγειο.

Προσέθεσε ότι ο τζίρος της εταιρείας το 2018 από τα 110 εκατ. ευρώ ανήλθε στα 130 εκατ. ευρώ, ενώ η μετοχή του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση 50% στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Τόνισε ότι στόχος της διοίκησης της εταιρείας είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών του λιμανιού, ενώ προτεραιότητα παραμένει η συνεχής η εκπαίδευση του προσωπικού και η φροντίδα για το περιβάλλον. Στόχος επίσης της διοίκησης, συμπλήρωσε, είναι η ανάπτυξη του λιμανιού να συνδεθεί παράλληλα με την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης η αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Πειραιά Αθηνά Γλύκα-Χαρβαλάκου, ο Ιωάννης Δελατόλας, Key Account Manager της Διεύθυνσης Εισηγμένων Τίτλων του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών και ο Νίκος Αυλώνας, πρόεδρος του Κέντρου Αειφορίας (CSE) και αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ