Ψωνίζουν με ιδιωτικό σήμα οι καταναλωτές
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας IRI για την πορεία των εσόδων στα σούπερ μαρκετ το πρώτο τρίμηνο τους έτους, η κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας εμφανίζει αύξηση των πωλήσεων κατά 2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, με το μερίδιο αγοράς της να ανέρχεται στο 16% πλέον.
Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πιο μικρός σε σχέση με εκείνον της συνολικής αγοράς, αλλά θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 2018 έκλεισε με κάμψη 1,3% για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και το μερίδιο αγοράς τους κυμαίνεται πλέον στα επίπεδα του 2011.
Η οικονομική κρίση, η οποία εξακολουθεί να προκαλεί απώλειες στο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών καθιστούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξαιρετικά δημοφιλή, και μάλιστα όχι μόνο στα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας.
Ένα δυνατό «χαρτί» στα προϊόντα ιδιωτικής κατανάλωσης έχει τόσο ο Σκλαβενίτης με την απόκτηση του δικτύου της Μαρινόπουλος όσο και η Μασούτης που πρόσφατα «κατέβηκε» και στην Αθήνα.
Την ίδια στιγμή, παρά τη βελτίωση που παρουσιάζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι μικρότεροι από το σύνολο της αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία, άνοδο 4% κατέγραψαν τα σουπερμάρκετ όσον αφορά την αξία πωλήσεων και 2,9% ως προς τον όγκο.