Εξαγορές, αλλά και προσφορές στο λιανεμπόριο «βλέπει» η αγορά
Τα πάνω – κάτω εκτιμάται ότι θα φέρει στην αγορά του λιανεμπορίου οι εξαγορές που στα σούπερ μάρκετ.
Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων τα τελευταία χρόνια συγκεντρώνεται στα «χέρια» ολοένα και λιγότερων «παικτών».
Από το 2010 και έπειτα, παρακολουθήσαμε την πτώχευση της Ατλάντικ, την αποχώρηση της Aldi από την ελληνική αγορά, την εξαγορά της «Βερόπουλος» από τη Μetro, την εξαγορά του 60% της «Χαλκιαδάκης» από τη «Σκλαβενίτης» και, βεβαίως, τη μεταβίβαση του δικτύου της «Μαρινόπουλος» στη «Σκλαβενίτης».
Το διάστημα αυτό, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» προχώρησε στην εξαγορά διάφορων μικρότερων αλυσίδων, ενισχύοντας την παρουσία της στην περιφέρεια. Ετσι, ενώ το 2012 δραστηριοποιούνταν στην ελληνική αγορά 81 αλυσίδες, στο τέλος του 2016 είχαν μειωθεί σε 55.
Οι εξαγορές
Η νέα κατάσταση που διαμορφώνεται πάντως στον κλάδο αναμένεται να επιταχύνει τις εξελίξεις στον κλάδο των σουπερμάρκετ.
Πολλές είναι εκείνες οι αλυσίδες που κάτω από το βάρος του ανταγωνισμού θα αναγκαστούν να εξαγοραστούν, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν συνενώσεις ακόμη και μεταξύ μεγάλων παικτών του κλάδου.
Το κυνήγι των προσφορών
Το ερώτημα είναι που θα κριθεί το στοίχημα της επικράτησης του ισχυρού παίκτη στο λιανεμπόριο;
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της IRI οι καταναλωτές έχουν μπει στο «χορό» των προσφορών και για το λόγο αυτό άλλωστε επισκέπτονται τουλάχιστον έξι δίκτυα λιανικής πώλησης, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.
Για φέτος οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν προϋπολογίσει πάνω από 150 εκατ. ευρώ προκειμένου να πριμοδοτήσουν τις προσφορές τους, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταναλωτών.
Άλλωστε και με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, 9 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν χρήματα μέσω προσφορών, κουπονιών και δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ.
Επτά στους δέκα καταναλωτές γλιτώνουν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών τους και ένας στους τέσσερις τουλάχιστον 20%. Το 74% του κοινού δηλώνει πως αυτό που κυνηγάει στο σούπερ μάρκετ είναι οι προσφορές, ενώ έξι στους δέκα επιλέγουν που θα ψωνίσουν ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, τις προσφορές.
Το ετήσιο ύψος που εξοικονομούν τα νοικοκυριά ανέρχεται σε 300 ευρώ το χρόνο.