«Φως στην άκρη του τούνελ» βλέπουν οι αλυσίδες supermarket
Τι φέρνει στην Σκλαβενίτης η πλήρης ενεργοποίηση των καταστημάτων Μαρινόπουλος – Ο παράγοντας... Lidl
Θετικά είναι τα πρώτα δείγματα για την πορεία των εσόδων των supermarket κατά την φετινή χρονιά. Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, η φετινή χρονιά προβλέπεται να κλείσει με αύξηση 2% ύστερα από μια παρατεταμένη περίοδο κρίσης.
Με βάση τα στοιχεία για την πoρείατων εσόδων κατά τις πρώτε εφτά βδομάδες του έτους (περίοδος 1 Ιανουάριουέως 17 Φεβρουαρίου), καταγράφεται ανοδική τροχιά. Ωστόσο, όπως τονίζουν οι αναλυτές, η εξεταζόμενη περίοδος αποτελεί ένα πολύ μικρό δείγμα, καθώς μια πιο ουσιαστική καταγραφή της τάσης εμφανίζεται συνήθως στο δεύτερο εξάμηνο. Πάντως, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι ο Φεβρουάριος γύρισε θετικά την αρνητική πορεία του Ιανουαρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο Ιανουάριος είχε πτώση 2% οι επτά πρώτες εβδομάδες του έτους έκλεισαν με άνοδο 2,8%, με τη Lidl στο δείγμα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει στη σημερινή της έκδοση η εφημερίδα «Ναυτεμπορική».
Χωρίς τον ισχυρό discounter, η αγορά εμφανίζει την ίδια περίοδο μεγαλύτερη άνοδο της τάξεως του 4,8%. Το σημαντικό, σύμφωνα με την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Nielsen Βίκυ Γρηγοριάδου, είναι να διατηρηθεί η τάση που καταγράφηκε το 2017, δηλαδή να επιτευχθεί αύξηση εσόδων, η οποία να αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην άνοδο του όγκου. Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της Nielsen για το 2017 δείχνουν ότι η αγορά, συμπεριλαμβανομένης της εκτίμησης της εταιρείας για τα μεγέθη της Lidl, έκλεισε με αύξηση εσόδων κατά 1,6% στα 9,1 δισ. ευρώ και 1,5% σε όγκο. Χωρίς την προσμέτρηση της εκτίμησης της πορείας της Lidl, η εικόνα των σούπερ μάρκετ πέρυσι εμφανίζεται πιο βελτιωμένη, με την άνοδο σε αξία να ανέρχεται στο 2% και σε όγκο 2,3%. Να σημειωθεί ότι η Nielsen εκτιμά ότι το 2017 η γερμανική αλυσίδα εμφάνισε οριακή απώλεια τζίρου κατά 0,9% σε 1,384 δισ. ευρώ.