Σε αυτές τις εταιρείες θα βάλει «πωλητήριο» το Δημόσιο
Ο στόχος διαμορφώνεται στα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2015, στα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2016 και στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2017 όπως αναφέρει το κείμενο της ελληνικής πρότασης προς τους δανειστές.
Το κείμενο αφήνει περιθώρια για περαιτέρω αποκρατικοποιήσεις θέτοντας όμως ορισμένα προαπαιτούμενα:
1. Την πραγματοποίηση ενός μίνιμουμ επιπέδου επενδύσεων
2. Την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων
3. Την εξασφάλιση προνομίων για τις τοπικές οικονομίες
4. Την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομίας
5. Τη διατήρηση από την πλευρά του δημοσίου ενός ποσοστού επί του μετοχικού κεφαλαίου.
Στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, θα περιλαμβάνεται νέος πίνακας με τους εισπρακτικούς στόχους των αποκρατικοποιήσεων. Σε νομικούς όρους, θα αναθεωρηθεί ο πίνακας του νόμου 4093/2012. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων θα διαμορφωθεί ως εξής:
1. Για το 2015, προγραμματίζεται να προχωρήσει η πώληση του 51% του ΟΛΠ και του 51% του ΟΛΘ. Από τις πωλήσεις των πλειοψηφικών ποσοστών των δύο λιμανιών, υπάρχουν προσδοκίες για είσπραξη τουλάχιστον 550 εκατομμυρίων ευρώ καλύπτοντας τον μισό εισπρακτικό στόχο για φέτος.
2. Τα περιφερειακά αεροδρόμια, πιθανότατα θα ενταχθούν στο πρόγραμμα του 2016 (για αυτό και ο στόχος της επόμενης χρονιάς ανεβαίνει στα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ). Ο στόχος για τα περιφερειακά αεροδρόμια, διαμορφώνεται τα 1,23 δισεκατομμύρια ευρώ. Σε αυτή τη συμφωνία αναμένεται να συμπεριληφθεί και η απαίτηση του δημοσίου να έχει συμμετοχή στην επένδυση. Το δημόσιο προσβλέπει ότι θα εισπράττει περισσότερα από 20 εκατ. ευρώ ανά έτος για τα επόμενα 40 χρόνια λαμβάνοντας ένα μερίδιο από τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων.
3. Το Ελληνικό, επίσης θα μπει στο πρόγραμμα του 2016. Έχει προϋπολογιστεί η είσπραξη ποσού τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ άμεσα. Μετά το 2019 προϋπολογίζεται επίσης μια είσπραξη της τάξεως των 45 εκατ. ευρώ ετησίως μέχρι το 2022 και περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ για το 2023 και άλλα τόσα για το 2026.
4. Η ανανέωση της σύμβασης για το αεροδρόμιο του Ελευθέριος Βενιζέλος, επίσης μπορεί να αποδώσει περισσότερα από 200 εκατομμύρια ευρώ.
Με τις αποκρατικοποιήσεις που αναφέρθηκαν, δεν συμπληρώνεται ο εισπρακτικός στόχος που περιγράφεται στην ελληνική πρόταση. Έτσι, ο κατάλογος δεν αποκλείεται να εμπλουτιστεί με τον Αστέρα Βουλιαγμένης (σ.σ το ποσό που αντιστοιχεί στο δημόσιο προϋπολογίζεται περίπου στα 100 εκατ. ευρώ), μαρίνες (π.χ σε Άλιμο, Χίο και Πύλο) με την Εγνατία Οδό, και φυσικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και την εταιρεία διαχείρισης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Ερώτημα παραμένει προς το παρόν το αν θα μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ το 5% των μετοχών του ΟΤΕ.