Θεσσαλονίκη: «Πάγωσε» η επένδυση στο διατηρητέο πρώην ξενοδοχείο «Βιέννη» – Θα στεγάσει κολλέγιο
Επρόκειτο να δημιουργηθεί πεντάστερη μονάδα ισραηλινό όμιλο «Brown Ηotels»
«Πάγωσε» προσωρινά η πολυσυζητημένη επένδυση του ισραηλινού ομίλου «Brown Ηotels» στο διατηρητέο πρώην ξενοδοχείο «Βιέννη», στην οδό Εγνατία 2-4, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου επρόκειτο να δημιουργηθεί πεντάστερη μονάδα.
Όπως εξήγησε ο ιδρυτής και συνιδιοκτήτης του ομίλου, Λεόν Αβιγκάντ (Leon Avigad), με την ευκαιρία της παρουσίας του στη Θεσσαλονίκη ως ομιλητής στο 7ο συνέδριο Prodexpo North, ο λόγος που η επένδυση προς το παρόν παραμένει αδρανής είναι ότι οι γραφειοκρατικές καθυστερήσεις που συνόδεψαν τη μετατροπή του ακινήτου εκ νέου σε ξενοδοχειακή μονάδα, είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί στο μεταξύ το momentum στην αγορά νέων αστικών ξενοδοχείων στην πόλη.
Ο όμιλος σχεδιάζει τώρα να προχωρήσει στην προσωρινή αξιοποίηση του ακινήτου διά της μίσθωσής του, πιθανώς για τη στέγαση κολλεγίου, μέχρις ότου επανέλθει στα σχέδια της αξιοποίησής του.
Το ιστορικό ξενοδοχείο «Βιέννη» κτίσθηκε την περίοδο 1929-1931 στη θέση που υπήρχε η βυζαντινή εκκλησία της Αγίας Κυριακής, η οποία όμως κάηκε ολοσχερώς στη μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης το 1917.
Το κτίριο είχε 55 δωμάτια σε 3 ορόφους ενώ υπήρχε και η πρόβλεψη για 4ο όροφο, ο οποίος όμως έγινε πολύ αργότερα, κατά την τελευταία περίοδο ανακαίνισής του.
Λειτούργησε ως ξενοδοχείο έως το 1965 και την επόμενη δεκαετία σφραγίστηκαν οριστικά οι όροφοί του, ενώ στο ισόγειο λειτουργούσαν έκτοτε καταστήματα.
Το 1994 ανακαινίσθηκε πλήρως στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 1997 και στέγασε Ευρωπαϊκή υπηρεσία έως το 2012 οπότε και ξεκίνησε να λειτουργεί ως κολλέγιο.
Πάντως, αν η επένδυση στο «Βιέννη» πάγωσε, δεν ισχύει το ίδιο για το ακίνητο της καπναποθήκης «Σακκά-Μιχαηλίδη» στη συμβολή των οδών Δωδεκανήσου και Ναυμαχίας Λήμνου. Κατά τον κ. Αβιγκάντ, η συγκεκριμένη επένδυση αφορά τη δημιουργία ξενοδοχείου «μπουτίκ» τεσσάρων αστέρων. Η νέα μονάδα εκτιμάται ότι θα χρειαστεί περί τη διετία για να ολοκληρωθεί, ενώ θα απαιτήσει επένδυση άνω των 20 εκατ. ευρώ.