Λιμάνια και τρένα θέλουν οι Ρώσοι

Λιμάνια και τρένα θέλουν οι Ρώσοι
Να δοθούν κοντινές ημερομηνίες για δεσμευτικές προσφορές στους διαγωνισμούς για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και για την Τραινοσέ ζήτησε ο Ρώσος υπουργός Mεταφορών Μαξίμ Σοκόλοφ από την ελληνική πλευρά αλλά και την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο Σοκόλοφ γνωρίζει πως για την Τραινοσέ οι Ρώσοι (μαζί με τον Γ. Περιστέρη) παίζουν μόνοι τους και έτσι έχουν ικανό εκτόπισμα στις διαπραγματεύσεις. Η Μόσχα θέλει όμως να πάρει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπου κατεβαίνουν και άλλοι ισχυροί όπως οι Δανοί της Maersk. Θέλει λοιπόν κοντά τις ημερομηνίες για να μπορεί να σταθμίσει τις προσφορές ώστε να μη βρεθεί με το ένα χωρίς το άλλο. Και επειδή άλλος για την Τραινοσέ δεν παίζει μπορεί και να τους την κάνουν τη χάρη (για τις ημερομηνίες) . Το κατά πόσον οι Ευρωπαίοι "γκαουλάιτέρ" μας θα τους αφήσουν, μένει να φανεί. Το «προβληματάκι» της τεχνογνωσίας για το λιμάνι (τον διαγωνισμό χτυπούν οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, RZD) το λύσανε πάντως. Στο σχήμα με τον Περιστέρη κουμπώνει, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, και η παλιά τους γνώριμη Riga Commercial Port LLC που διαχειρίζεται το λιμάνι της Λετονίας στη Βαλτική. Ο Σοκόλοφ όμως έβαλε στο τραπέζι, μαθαίνω, και το θέμα των ρωσικών κυρώσεων στα ελληνικά αγροτικά προϊόντα που η Αθήνα εδώ και καιρό ζητά να εξαιρεθούν από τις κυρώσεις της Μόσχας στις χώρες της Ε.Ε. Δηλαδή έκλεισε το μάτι ότι είναι πιθανό το άνοιγμα μιας κάποιας πίσω πόρτας για τις ελληνικές εξαγωγές. Το κατά πόσο μπορεί η Αθήνα να διαχειριστεί τέτοιες διαπραγματεύσεις όταν τα θαλασσώνει με τις 100 δόσεις είναι βέβαια ένα ερώτημα...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ