Αυστηρά πρόστιμα για την παράνομη στάθμευση στα σημεία όδευσης τυφλών και στις ράμπες ΑμεΑ
Ερώτηση της βουλευτή της ΝΔ Φωτεινής Πιπιλή, με την οποία ζήτησε αυστηρότερες διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τους παραβάτες που παρκάρουν σε διόδους ΑμεΑ
«Είναι χρέος όλων μας να διαμορφώσουμε ανθρώπινες συνθήκες, ώστε να μην είναι οι ΑμεΑ αποκλεισμένοι μέσα στις ίδιες τους τις πόλεις, αποτελεί καθήκον όλων μας. Αυτό είναι και δείκτης πολιτισμού, για όλους μας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή της ΝΔ Φωτεινής Πιπιλή, με την οποία ζήτησε αυστηρότερες διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τους παραβάτες που παρκάρουν σε διόδους ΑμεΑ.
Για πρώτη φορά υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο για τους ΑμεΑ, το οποίο έχει επιμεληθεί ο κ. Γεραπετρίτης και κάθε υπουργείο σκύβει με σοβαρότητα πάνω από τα προβλήματα τους, όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, και αναφερόμενος στον τομέα ευθύνης του ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία πως το σχέδιο αναμόρφωσης του ΚΟΚ ολοκληρώνεται και πολύ σύντομα οι αλλαγές θα κατατεθούν προς διαβούλευση. «Θα κάνουμε μία σοβαρή διαβούλευση γιατί αυτό που θα ήθελα να αποφύγω είναι να νομοθετήσουμε κάτι το οποίο να μην εφαρμοστεί. Πολλές φορές ο ΚΟΚ ανανεώνεται, εκσυγχρονίζεται υποτίθεται και κανένας δεν τον εφαρμόζει», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να ακούσει τις προτάσεις των ΑμεΑ.
Η βουλευτής της ΝΔ Φωτεινή Πιπιλή μίλησε για τη δύσκολη καθημερινότητα ασφαλούς όδευσης των ΑμεΑ λόγω της «απαράδεκτης και χαοτικής κατάστασης στα πεζοδρόμια, γενικότερα της Ελλάδας και ειδικότερα στα όρια του Δήμου Αθηναίων». «Ήρθα σε επαφή με εκπροσώπους τυφλών και ανθρώπων ΑμεΑ με αμαξίδιο», ανέφερε η κ. Πιπιλή και επεσήμανε ότι ένα από τα πρώτα θέματα που θέτουν είναι η στάθμευση που παρεμποδίζει την κίνηση των ΑμεΑ πάνω στους οδηγούς όδευσης στα πεζοδρόμια ή στους χώρους πρόσβασης προς τον δρόμο. «Μου είπαν το χαρακτηριστικό, που δεν το ήξερα, ότι είναι μόνο 20 ευρώ το πρόστιμο. Απαιτείται, λοιπόν, αυστηροποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ. Επίσης, το υπουργείο θα πρέπει να διενεργήσει ελέγχους και να προχωρήσει σε διοικητικά και άλλα μέτρα προς τους δήμους, που κατασκευάζουν τα πεζοδρόμια, διότι όλες σχεδόν οι προσβάσεις με αμαξίδιο είναι αδύνατες δεδομένου ότι το ρείθρο του πεζοδρομίου παραμένει 8,10 πόντους και μπροστά είναι η άσφαλτος τρυπημένη ή οτιδήποτε άλλο με αποτέλεσμα κανένα αμαξίδιο στην Αθήνα δεν μπορεί να κινηθεί ελεύθερα, όπως έχουμε υποχρέωση να το επιβάλλουμε, ως πολιτεία και ως κυβέρνηση», υπογράμμισε η βουλευτής της ΝΔ.
«Αυτό που πρέπει να κάνει το υπουργείο είναι να προβλέψει ότι θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο. Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία του ΚΟΚ και σε αυτό δεσμεύομαι ότι και το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ θα αυξηθεί κατά πολύ και ότι από εδώ και πέρα η κυβέρνηση και το υπουργείο θα δει και την περίπτωση διοικητικών προστίμων, όχι μόνο στους δήμους αλλά και στις περιφέρειες που, δυστυχώς, δεν συνεργάζονται όπως πρέπει», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημειώνοντας ότι τα φαινόμενα διαφθοράς που αποκαλύφθηκαν στη διαδικασία εξέτασης για τα διπλώματα οδήγησης, έχουν να κάνουν με την ανικανότητα των Διευθύνσεων Μεταφορών των περιφερειών, στην ουσία να εφαρμόσουν τον νόμο και επειδή αυτό «έχει καταντήσει προβληματικό», πρέπει να επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα.
Σε σχέση με την όδευση και την πρόσβαση στα πεζοδρόμια, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι και ο δήμος πρέπει να σκύψει πάνω από αυτά τα προβλήματα, διότι η κατάσταση αυτήν τη στιγμή στους δρόμους του Δήμου Αθηναίων είναι «τριτοκοσμική», γιατί «όχι μόνο δεν διευκολύνει την ασφαλή μετακίνηση των ΑμεΑ αλλά τους δημιουργεί και εμπόδια».
Ο υπουργός τόνισε ότι το υπουργείο:
- Έχει χορηγήσει δελτία στάθμευσης σε ΙΧ αυτοκίνητα γονέων ή παιδιών αλλά και συζύγων ΑμεΑ. Βελτιώθηκε η προσβασιμότητα στο μετρό και στο τραμ και όπου υπάρχουν προβλήματα γίνονται παρεμβάσεις.
- Τα νέα λεωφορεία έχουν δυνατότητα πολύ καλύτερης πρόσβασης.
- Συστάθηκε ειδική επιτροπή στο υπουργείο, η οποία ασχολείται καθημερινά με τα ζητήματα της προσβασιμότητας στους ΑμεΑ.
- Έχει προβλεφθεί η ίδρυση ιδιωτικών κέντρων αξιολόγησης και προετοιμασίας οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα, ώστε να διευκολύνονται οι πολίτες ΑμεΑ που μπορούν να πάρουν άδεια οδήγησης.