Γ. Καραγιάννης: Προχωρεί η αποκατάσταση της Διώρυγας Κορίνθου
Έργα επισκευής και αποκατάστασης των ζημιών στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου της Διώρυγας Κορίνθου σε μήκος 1 χλμ. μετά από τις σοβαρές βλάβες από καταπτώσει
Στην εξέλιξη των έργων αποκατάστασης της Διώρυγας Κορίνθου, προϋπολογισμού 30,6 εκατ. ευρώ, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο επιθεώρησης του εργοταξίου και παρουσίασης των εργασιών στη Σχολή Τεχνικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών Μηχανικού (ΣΤΕΑΜΧ), παρουσία του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Χαρδαλιά, του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Χρίστου Δήμα, του δημάρχου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων, Γιώργου Γκιώνη και της γενικής γραμματέως Υποδομών Μαρίας-Έλλη Γεράρδη. Για το έργο ενημερώθηκαν επίσης, εκπαιδευόμενοι ανθυπολοχαγοί της Σχολής Μηχανικού (ΣΜΧ) και σπουδαστές της Σχολής Τεχνικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών Μηχανικού (ΣΤΕΑΜΧ), που έχουν την έδρα τους στο Λουτράκι.
Από την πρώτη στιγμή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε το συγκεκριμένο έργο ως έργο Εθνικού Επιπέδου εξαιτίας της συνθετότητας και της σημασίας του.
«Από την πρώτη στιγμή που ζητήθηκε η συνδρομή μας, κινηθήκαμε γρήγορα με αποτέλεσμα να αναθέσουμε και να ολοκληρώσουμε τη μελέτη και τη δημοπράτηση του έργου της αποκατάστασης σε χρόνους ασυνήθιστους για το Δημόσιο» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.
Αντικείμενο του έργου είναι η εκτέλεση όλων των έργων επισκευής και αποκατάστασης των ζημιών στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου της Διώρυγας Κορίνθου σε μήκος 1 χλμ. μετά από τις σοβαρές βλάβες από καταπτώσεις.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών «μέσα σε μόνο ένα χρόνο καταφέραμε ως Υπουργείο να ολοκληρώσουμε όλες τις αναγκαίες διαδικασίες έτσι ώστε το έργο της αποκατάστασης να μπορεί να γίνει πραγματικότητα».
«Η σπουδαιότητα της άμεσης αποκατάστασης είναι αδιαμφισβήτητη όχι μόνο για την εθνική οικονομία αλλά και για την εθνική μας κληρονομιά. Οι συνεχείς καταπτώσεις πρανών, ήδη από το 2018 με αποκορύφωμα τα περιστατικά στις αρχές του 2021 που εντοπίστηκαν στη πλευρά της Πελοποννήσου κατέστησαν επιτακτική τη διακοπή λειτουργίας της Διώρυγας» εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών.
Όπως ξεκαθάρισε «τα μπαλώματα όλων των προηγούμενων χρόνων δεν ήταν αρκετά και ως Υπουργείο έπρεπε να παρέμβουμε προκειμένου να δρομολογηθεί μια βιώσιμη τεχνική λύση για πολλά χρόνια».
Σημειώνεται ότι, το σύνολο των μελετών ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2021 και τον Δεκέμβριο 2021 δημοπρατήθηκε. Η σύμβαση υπεγράφη τον Φεβρουάριο 2022, οπότε και εκκίνησαν οι εργασίες, με συνολική προθεσμία εκτέλεσης τους 24 μήνες. Εργασίες δε θα εκτελούνται κατά τους θερινούς μήνες, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.