Θεσσαλονίκη: Προχωρά η εισαγωγή του σχολικού διαμεσολαβητή στα σχολεία

 Θεσσαλονίκη: Προχωρά η εισαγωγή του σχολικού διαμεσολαβητή στα σχολεία

Tο δεύτερο βήμα είναι να καθοριστούν οι μαθητές που θα καταρτιστούν για να αναλάβουν τον ρόλο των διαμεσολαβητών δημιουργώντας την ομάδα της σχολικής διαμεσολάβησης»

 

Με την επιλογή των μαθητών που θα καταρτιστούν στον ρόλο του σχολικού διαμεσολαβητή προχωρά η εισαγωγή του νέου θεσμού στα σχολεία της Θεσσαλονίκης.
Περίπου έναν μήνα μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας για την «Σχολική Διαμεσολάβηση», που υπέγραψαν ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης) Σταύρος Καλαφάτης, εκπρόσωποι του Ινστιτούτου Κατάρτισης Διαμεσολαβητών του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και οι επικεφαλής των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης, τα επόμενα βήματα για την προώθηση της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών στο σχολικό περιβάλλον παρουσιάστηκαν σε ημερίδα στη Σταυρούπολη, όπου ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας γνωστοποίησε την πρόθεση διεύρυνσης της εφαρμογής του προγράμματος στην επικράτεια.
«Με τον θεσμό της σχολικής διαμεσολάβησης μαθητές και μαθήτριες μαθαίνουν να επιλύουν εθελοντικά, ειρηνικά και δημοκρατικά της διαφορές τους, με ήθος και έναν τρόπο συνεργατικό, χωρίς ποινές, διασφαλίζοντας την ηρεμία στο σχολικό περιβάλλον. Ενδυναμώνονται με γνώσεις στρατηγικές και δεξιότητες προκειμένου να διαχειριστούν κρίσεις και συγκρούσεις μέσα ή και έξω από το σχολικό περιβάλλον, ασκούνται στο να είναι καλοί ακροατές των συμμαθητών τους και να έχουν αμεροληψία, εχεμύθεια και εμπιστευτικότητα, εκπαιδεύονται στη διαχείριση του θυμού και των συναισθημάτων τους. Μαθαίνουν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, συμμετέχουν ενεργά στη λήψη αποφάσεων για θέματα που τους αφορούν, βελτιώνουν ταυτόχρονα τις σχολικές τους επιδόσεις και αναπτύσσουν σχέσεις εμπιστοσύνης», ανέφερε ο κ.Καλαφάτης μιλώντας για τα πλεονεκτήματα της σχολικής διαμεσολάβησης.
Μετά την υπογραφή του μνημονίου, όπως διευκρίνισε, «το δεύτερο βήμα είναι να καθοριστούν οι μαθητές που θα καταρτιστούν για να αναλάβουν τον ρόλο των διαμεσολαβητών δημιουργώντας την ομάδα της σχολικής διαμεσολάβησης» και «το τρίτο βήμα είναι η καλά εκπαιδευμένη ομάδα να αναλάβει δράση και να επιδιώξει λύση ανάμεσα σε μαθητές που βρίσκονται σε σύγκρουση».
«Η διαχείριση της βίας είναι μία άλλη κουλτούρα, δεν είναι μόνο κάποιες ποινές και υποδείξεις», επισήμανε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Κόπτσης, προσθέτοντας ότι «η διαμεσολάβηση είναι μία πάρα πολύ σημαντική διαδικασία, μία εναλλακτική μορφή επίλυσης συγκρούσεων και σε αυτόν τον ρόλο θέλουμε να δώσουμε βαρύτητα και πρωταγωνιστικό ρόλο στους μαθητές μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ